از برجام تا فرجام – ۱۴خرداد۱۳۹۷

از برجام تا فرجام – ۱۴خرداد۱۳۹۷


آخرین اخبار تشدید فشارها بر رژیم در سطح بین المللی


 

در حالی که ظریف وزیر خارجة رژیم در آستانه نزدیک شدن زمان اجرایی شدن تحریمهای جدید آمریکا به تکاپو افتاده است، خبرها حاکی از تشدید فشارها بر رژیم است.

 

سناتور مارکو روبیو عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در پیامی گفت: آمریکا منتظر همکاری نزدیک با لهستان، برای بررسی راههای فشار بیشتر بر رژیم ایران، به دلیل برنامه های بی ثبات کننده این رژیم در منطقه است. این پیام به دنبال موضعگیری هفته گذشته وزیر خارجه لهستان صورت گرفته که از سیاست اتحادیه اروپا در قبال برجام انتقاد کرده بود و از این اتحادیه خواسته بود به نگرانیهای امنیتی آمریکا در قبال رژیم ایران توجه بیشتری داشته باشد.

در یک تحول دیگه مقامات عربستان و انگلستان که پیش ازاین موافقتشون را در زمینه مقابله با اقدامات بی ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه و حفاظت از عربستان در مقابل حملات موشکی نیروهای نیابتی رژیم اعلام کرده بودند در مورد خروج آمریکا از برجام و ثبات خاورمیانه گفتگو کردند. ترزا می نخست وزیر انگلستان و محمدبن سلمان ولیعهد عربستان با هم گفتگو کردند. دفتر نخست وزیر انگلستان اعلام کرد مقامهای دو کشور بر اهمیت ثبات در بازارهای جهانی نفت تاکید کردند.

 

در یک خبر دیگر آسوشیتدپرس با یادآوری شکافی که در اثر نزدیکی قطر با رژیم ایران در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ایجاد شده نوشت: شورای هم‌کاری خلیج GCC به عنوان یک عامل توازن منطقه‌ای در برابر ایران و برای حضور ارتش آمریکا شناخته می‌شود. بحرین میزبان پنجمین ناوگان نیروی دریایی ایالات‌متحده است. کویت در مرکز فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا قرار دارد. پایگاه‌های نظامی امارات‌متحده‌عربی میزبان جت‌های جنگنده آمریکایی, هواپیماهای بدون سرنشین و سربازان هستند , در حالی که بندر جبل علی در مجاورت دبی, شلوغ‌ترین بندر خارجی نیروی دریایی آمریکا است. پایگاه هوایی العدید - قطر پایگاه اصلی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا را در خود جای داده است...

با این حال, هنوز مشخص نیست که چه گزینه‌هایی برای آمریکا در رویارویی میان کشورهای عرب خلیج وجود دارد

 
لطفا به اشتراک بگذارید: