از برجام تا فرجام – ۱۵خرداد۱۳۹۷

از برجام تا فرجام – ۱۵خرداد۱۳۹۷


جدیدترین تحولات حول برجام و انعکاس آن در رسانه های مختلف


در حالی که رژیم و بخصوص باند خامنه‌ای از یک سو فیگور بی نیازی از برجام می گیره و در عین حال با تقلاهای دیپلماتیک و اعزام نفراتش به شرق و غرب دنیا تلاش می کنه برجام را حفظ کنه، تحولات حاکی از تنگ ترشدن حلقة تحریمها و انزوای رژیم قبل از سررسید موعد اعلام شده آمریکا و ناامیدی رژیم از اتحادیه اروپا است.

اما در جدید ترین تحول سایت کاخ سفید روز ۱۴خرداد اعلام کرد ترامپ در تماس تلفنی با ترزا می نخست وزیر انگلستان خواستار یک توافق جامع جدید شد که همه جنبه های رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران از جمله در یمن و سوریه را شامل شود

پیش از این نیز رسانه‌های بین‌المللی و همچنین رسانه‌های رژیم خبر داده بودند که مکرون رئیس جمهور فرانسه به دنبال گردآوردن طرفهای فعلی و سابق برجام دور میز مذاکره و تلاش برای حصول یک توافق جدید و اصلاح شده با حکومت ایران است.

 

مرکل، صدراعظم آلمان از دخالت رژیم ایران در منطقه‌ی خاورمیانه ابراز نگرانی کرد. او روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت:‌ رژیم ایران هرگز نباید اجازه داشته باشد به جنگ‌افزار هسته‌ای دست یابد». آنگلا مرکل همچنین خواستار افزایش فشار بر رژیم ایران برای کاهش دخالت نظامی‌اش در خاورمیانه شد.

 

در جدیدترین تحول گروه فرانسوی پژو-سیتروئن اعلام کرد از ایران خارج میشه. به گزارش خبرگزاری فرانسه این گروه که حجم فعالیت هایش در ایران بسیار گسترده است اعلام کرد برای روبرو نشدن با تبعات ناشی از نقض تحریم های آمریکا به زودی از ایران خارج می شود.

 

در یک تحول مشابه دیگه شرکت پروکتر اند گمبل Procter & Gamble مستقر در آمریکا تایید کرد این شرکت در نظر دارد فروش محصولاتش به رژیم ایران را متوقف کند. این تصمیم به دنبال خروج دونالد ترامپ از برجام صورت می گیرد.

 

در یک تحول دیگه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارشگر جدیدی را به جای گزارشگر فقید خانم عاصمه جهانگیر به عنوان گزارشگر ویژه در امور حقوق بشر رژیم ایران معرفی کرد. او جاوید رحمان، فعال حقوق بشر ایرلندی ـ پاکستانی، و استاد حقوق دانشگاه برونول Brunel لندن است. این انتخاب روز ۱۵ تیر، آخرین روز اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعی خواهد شد. انتخاب گزارشگر جدید حاکی از تداوم حسابرسی جامعه جهانی در مورد نقض حقوق بشر از رژیمه.
لطفا به اشتراک بگذارید: