اعتراف رژیم آخوندی به مقام اول فرار مغزها از کشور

اعتراف رژیم آخوندی به مقام اول فرار مغزها از کشور

رئیس ارگان موسوم به بنیاد نخبگان خوزستان اعلام کرد: موضوع فرار مغزها در خوزستان بسیار جدی است. وی با اشاره به این که فرار مغزها در سطح کشور به عنوان یک مشکل مطرح است، علت این وضعیت را در خوزستان شرایط آب و هوای این استان اعلام کرد.

در همین حال، رسانه‌های حکومتی در روز 13 خرداد با اعتراف به وضعیت فاجعه‌بار فرار مغزها از ایران، گزارشهایی از بحرانی که هم‌اکنون با آن مواجه اند را منتشر کردند. گزارش کوتاهی در این زمینه:

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود اعلام کرده که ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی از نظر فرار مغزها در جهان مقام اول را دارد و مهاجرت تحصیلکرده‌ها از ایران به شدت افزایش یافته است.

یک رسانه حکومتی به نام اقتصاد و کسب و کار در گزارشی با عنوان افزایش شدید مهاجرت تحصیل‌کرده از ایران با مقایسه آمار مهاجرت از ایران در سالهای قبل از 57 می نویسدکه این رقم به زیر 50هزار نفر در سال می‌رسید. اما این ارقام از سال 57 به بعد بشکل ناباورانه ای تغییر کرده است. ایران دیگر در رتبه انتهای جدول نیست و برعکس به صدر جدول رسیده است. شمار جمعیت ایران نسبت به سال57، 2 برابر شده اما میزان مهاجران ایرانی به عدد نزدیک به 7 میلیون نفر یعنی 140 برابر رسیده است.

این منبع می‌افزاید: طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، ایران از نظر فرار مغزها در بین ۹۱ کشور جهان مقام اول را از آن خود کرده‌است و سالانه تا 180 هزار نفر با تحصیلات عالیه از ایران مهاجرت میکنند. ۳۰۸ نفر از دارندگان مدال المپیاد و ۳۵۰ نفر از برترین‌های آزمون سراسری از سال ۸۲ تا ۸۶ به خارج مهاجرت کرده‌اند.

طبق آمار صندوق بین‌المللی پول هم اکنون بیش از ۲۵۰ هزار مهندس و پزشک ایرانی در آمریکا هستند. طبق آمار رسمی اداره گذرنامه، در سال ۸۷ روزانه ۱۵ کارشناس ارشد، 4 دکترا و سالانه ۵۴۷۵ نفر لیسانس از ایران مهاجرت کردند. در سال ۱۳۹۱ حدود ۱۵۰ هزار دانشجو تقاضای خروج از کشور را کرده‌اند که بیشترشان دانشجوی دوره دکترا بودند. همچنین ۶۴ درصد دانش‌آموزان ایرانی مدال‌آور المپیاد طی ۱۴ سال گذشته از ایران مهاجرت کرده‌اند!

این رسانه‌حکومتی به نقل از مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا می‌نویسد: فرار مغزها در چند سال اخیر ۳۰۰ برابر جنگ ایران و عراق به اقتصاد ایران صدمه زده است. اینها در حالی است که تقریبا کلامی درباره این فاجعه ملی سخن گفته نمی‌شود.
لطفا به اشتراک بگذارید: