بانک سرمایه گذاری اروپا پیشنهاد اتحادیه اروپا برای کار در ایران را رد کرد

بانک سرمایه گذاری اروپا تحت فشار آمریکا از برنامه های حمایت از کار و معاملات اروپا در ایران فاصله گرفت


خبرگزاری رویتر ۱۵خرداد۹۷ گزارش داد بانک سرمایه گذاری اروپا بدنبال فشار آمریکا از وارد شدن در برنامه های اتحادیه اروپا برای کار در ایران فاصله گرفت.

این حرکت بعد از یک جلسه کمیسیونرهای اروپا در روز چهارشنبه صورت گرفت. در این جلسه کمیسیونرهای اروپا بانک سرمایه گذاری اروپا را به حمایت از سرمایه گذاری بازرگانان اروپایی در ایران تشویق کرده بودند. این بانک هیچگاه قبلا در ایران کار نکرده است...

حدود یک سوم از ظرفیت وام دهی بانک سرمایه گذاری اروپا(EIB) با دلار است که این بانک را بالقوه در معرض تحریمهای آمریکا قرار می دهد . تحریمهایی که از اوت ۲۰۱۸ اعمال خواهد شد.

یک دیپلومات اتحادیه اروپا به رویتر گفت این کار، ساده نخواهد بود و این بانک بخوبی از خطرات تحریمهای آمریکا بر فعالیتهای این بانک مطلع است.

شرکتهای اروپایی تسلیم فشارهای آمریکا علیه رژیم ایران می‌شوند

تشدید تحریم ایران، توقف معاملات بانکها و شرکتهای اروپایی

نیویورک تایمز: صدها شرکت اروپایی باید ایران را ترک کنند

واشینگتن تایمز:‌ توقف معاملات بانکها با رژیم ایران

واشینگتن تایمز ۱۱خرداد ۹۷ در گزارشی درباره متوقف کردن مبادلات بانکها و شرکتهایی که با رژیم ایران قرارداد داشتند، نوشت: به‌دنبال تصمیم خروج آمریکا از برجام و برگرداندن تحریمها به رژیم ایران، بانکهای بزرگ اروپایی تصمیم به معکوس کردن سیاست هایشان و پایان دادن به مبادلات مالی با ایران گرفته‌اند. این بانکها در دوره باراک اوباما به همکاری با ایران تشویق شدند.

معلق کردن مبادلات بانک «بی سی پی»

بانک «بی سی پی» سوئیس مبادلاتش با رژیم ایران را به‌حالت تعلیق درآورده و از دیگر فعالیت هایش در ارتباط با ایران کم می‌کند. این تازه‌ترین مؤسسه اروپایی است که پس از تصمیم ایالات متحده به اعمال دوباره تحریمها علیه رژیم ایران به کار خود با این رژیم پایان می‌دهد.

«بی سی پی» سال ۱۹۶۳ تأسیس شد و از جمله بازیگران فعال در ایران در ارتباط با فاینانس کالاهای تجاری بوده است.

دونالد ترامپ ۸ ماه مه خروج آمریکا از توافق هسته‌یی ایران را اعلام کرد و گفت طی ۱۸۰ روز تحریمهای لغو شده بر مبنای برجام را دوباره اعمال می‌شود. این امر باعث شد شماری شرکتهای اروپایی از پایان تجارتشان با تهران خبر بدهند.

نیویورک تایمز: شرکتهای اروپایی ایران را ترک می کنندنیویورک‌تایمز طی گزارشی توسط خبرنگارش در تهران می‌نویسد: «بعد از توافق اتمی.. صدها شرکت اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی به بازار عمدتاً استفاده‌ نشده ایران هجوم بردند و توسط ایالات متحده و سایر امضاء کنندگان (برجام) به آنها تضمین داده شد که سرمایه‌گذاریهایشان دست کم برای مدت یک دهه امن خواهد بود. اما بعد از آن‌که ترامپ ایالات متحده را از این توافق خارج کرد، شرکتها پیام کاملاً متفاوتی را دریافت کردند: «آنها ۱۸۰روز فرصت دارند که ایران را ترک کنند و در غیراین صورت، از بازار ایالات متحده منع شده و با جریمه‌های چندین میلیارد دلاری و دستگیری مدیرانشان به‌خاطر بی‌توجهی به تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد»
لطفا به اشتراک بگذارید: