تحریمهای آمریکا-آه و فغان باندهای رژیم از شکست برجام

تحریمهای آمریکا-آه و فغان باندهای رژیم از شکست برجام

سناتور مارکو روبیو کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا با استقبال از موضع لهستان در قبال خروج ایالات متحده از برجام گفت: «در انتظار تعامل تنگاتنگ با متحدانمان در لهستان بر سر راه‌های به حداکثر رساندن فشار علیه رژیم بی‌ثبات‌کنندة (حاکم بر) ایران هستیم».

 

پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص نظام آخوندی اذعان کرد که برجام تمام شده و باید از آن درس آموخت.

وی برای در بردن ولی فقیه ارتجاع از زیر تیغ شکست برجام وحسابرسی اتمی، نوشت: اشتباه اول حضور نداشتن تیم اقتصادی در مذاکرات بود.دومین اشتباه؛ دنبال نکردن شروط نه گانه خامنه‌ای از سوی دولت ومجلس, بود... شتابزدگی روحانی در اعلان جشن ملی برجام, مذاکرات را متوقف کرد. سومین اشتباه, گره زدن اقتصاد به سرنوشت برجام بود.

پاسدار محسن رضایی اضافه کرد:اکنون که دولت روحانی با اشتباهات سه گانه فوق, خود را در موقعیتی دشوار قرار داده, دست کم باید از ارتکاب اشتباه چهارم پرهیز کند.

 

روزنامه حکومتی رسالت درمطلبی تحت عنوان «تکرار خیانت فرانسویها، بازی خطرناک ماکرون در زمین ترامپ»، می‌نویسد: چنان‌چه از مواضع اخیر دیپلوماتهای اروپایی برمی‌آید آنها درصدد تحمیل توافقی جدید به نظام هستند که در نهایت، به تأیید کاخ سفید و شخص ترامپ برسد... در چنین شرایطی اعتماد به اروپا نه تنها یک خطای محاسباتی بلکه فراتر از آن خطای راهبردی محسوب می‌شود. خطایی که جبران آن خیلی سنگین و حتی غیرممکن به نظر می‌رسد.

این روزنامه به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت خارجه فرانسه نوشته است: پاریس آماده مذاکره با تهران بر سر یک توافق جدید بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام است. یک منبع در سنای فرانسه هم ضمن تأیید این موضوع گفته امانوئل مکرون به دنبال گردآوردن طرفهای فعلی و سابق برجام دور میز مذاکره و تلاش برای حصول یک توافق جدید و اصلاح شده با حکومت ایران است.

 

خرم سفیر سابق رژیم در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو نیزگفت: بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا ممکن است ایده‌آل (نظام) نباشد.

 

به دنبال سفر جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم به هند، دولت آخوند روحانی اعلام کرد که مشکلی در زمینه فروش نفت به هند ندارد، اما به گزارش رسانه‌ها، شرکتهای نفتی هندی یکی از پس از دیگری اعلام می‌کنند که در حال بررسی کشورهای جایگزین هستند. گزارشی در این زمینه:

 

وزیر خارجه رژیم پس از سفر به هند در روز 7 خرداد تاکید کرد: رابطه ما با هند، روابطی است که قبل از برجام وجود داشته و بعد از آن هم گسترش یافته است. ما اطمینان داریم روابط دو طرف کماکان رو به رشد و گسترش خواهد بود.

اقدامات تدریجی شرکتهای هندی برای رعایت تحریمهای آمریکا، همزمان با هشدار شرکتهای بیمه نسبت به تجارت با رژیم است و برخی خطوط کشتیرانی بزرگ جهان اعلام کرده‌اند، سفارش جدیدی از حکومت آخوندی نمی‌پذیرند.

یک رسانه حکومتی تحت عنوان وفادارترین مشتری ایران ساز جدایی کوک کرد، می‌نویسد: هرچند نوبخت سخنگوی دولت روحانی هفته گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد که ایران مشکلی برای فروش نفت به هندوستان ندارد اما شرکت‌های هندی نیز به یکی پس از دیگری به صف تحریم‌کنندگان پیوسته‌اند. شرکت نایارا انرژی هند -اسار اویل- اعلام کرده که در حال بررسی استراتژی‌های تامین نفت از منابع جایگزین است. بدین ترتیب هندوستان نیز به صف شرکت‌ها و بانک‌های خارجی که ساز جدایی از (نظام) را زودتر از موعد و از بیم جریمه‌های آمریکا کوک کرده، پیوسته است.

پیش از این رویتر گزارش کرده بود، در سایه تحریم‌های آمریکا شرکت ریلاینس هند، صاحب بزرگترین مجتمع پالایش نفت جهان اعلام کرده است که به دنبال توقف واردات نفت از ایران است. منابع آگاه گفتند: در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات تهران و اروپا بر سر برجام عملیات توقف واردات نفت از ایران زودتر انجام خواهد شد.

رسانه حکومتی رویداد 24 درباره تأثیر هشدارهای شرکتهای بیمه و خطوط کشتیرانی بر تصمیم‌گیری شرکتهای هندی نوشت: شرکت‌های بیمه در سراسر جهان نسبت به تجارت با جمهوری اسلامی هشدار دادند، این در حالی است که برخی از خطوط کشتیرانی نیز اعلام کرده اند که سفارش جدیدی نمی‌پذیرند.

این رسانه افزود: هنوز خبر مثبتی از نتیجه دیدار ظریف و همتای هندی خود به دست نرسیده است و تهران منتظر است تا همچنان وفادارترین مشتری خود در سال‌های گذشته را حفظ کند، با این حال در روزهای گذشته چندین شرکت هندی از ایران خارج شده‌اند یا اعلام کرده‌اند به زودی خارج می‌شوند!
لطفا به اشتراک بگذارید: