جنگ باندی بر سر خمینی – ۱۵خرداد۱۳۹۷

جنگ باندی بر سر خمینی – ۱۵خرداد۱۳۹۷


گزیده ای از مطالب منتشر شده از باندهای مختلف در این زمینه


 

 

در مرحلة بن‌بست و اضمحلال درونی رژیم هر تحول و هر مناسبت حتی، موجب تشدید جنگ باندی و بالا گرفتن بحران درونی رژیم می‌شود. از جمله مناسبت مرگ خمینی هم همین نقش و تأثیر را داشته است. گروهی منش و روش خمینی را بر سر خامنه‌ای می‌زنند و عده‌یی هم آن را به چماقی علیه باند روحانی و دولت او تبدیل کرده‌اند و برخی هم صراحتاً می‌گویند منش و روش خمینی مربوط به زمان خودش است و الان نمی‌تواند تضادی و مشکلی از مشکلات رژیم حل کند. گزیده‌یی از اظهارات و مطالبی در این زمینه از نظرتان میگذرد:

 

سایت حکومتی جماران۱۳ خرداد:


مهدی چمران: راه امام این نبود که امروز پدیده ای به نام «اختلاس» داشته باشیم

ایده ها و آنچه را که حضرت امام درباره مسائل مختلف گفتند، مبانی انقلاب هستند و باید همیشه باقی بمانند،لذا نباید از مبانی انقلاب دوری گزینیم یا آنها را فراموش کنیم. متاسفانه با کمال تاسف، عده ای گفتند که امام دیگر برای موزه ها مناسب است یا با بیان این مطلب که زمان امام فرق می کرد. صحبت های بی معنایی را مطرح کردند. از این رو، ایده ها و آرمان های امام همان مبانی اصلی است و مانند جزئیات اداری و اجرایی نیست که مطابق روز تغییراتی در آن رخ دهد.

آخوند هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان ارتجاع ۱۳ خرداد


بدون در نظر گرفتن شأن نزول، از جملات حضرت امام استفاده می شود

اینکه صحبت‌هایی از طرف خمینی مطرح شود بدون اینکه شرایط آن زمان را ذکر کنیم، صرفا به آن استناد می‌کنیم برای بهره‌برداری جناحی و گروهی خود و برای دفاع از آن حرفی که می‌زنیم.شرایط امروز ما با شرایط گذشته تغییر دارد و نمی‌دانم که اگر ایشان الان بودند چگونه عمل می‌کردند. به هر صورت اصول ثابت و غیرقابل تغییری در سخنان ایشان وجود دارد که به جای خود ثابت است. رای مردم، جمهوریت و اسلامیت نظام از همین اصول هستند اما سیاست‌ها براساس منافع ملی است و هر زمانی این منافع به نوعی تفسیر می‌شود.طبق نظر حضرت امام در شرایط مکان و زمان نیازها براساس منافع ملی و ضرورت‌های جامعه متفاوت و حتی احکام اسلام هم تغییر می‌کند، اما نمی‌دانم اگر الان بودند چه تصمیمی می‌گرفتند.

 

لطف الله فروزنده از باند خامنه ای ۱۴ خرداد


شخص درون نظام است و علیه نظام حرف می زند

بعد از رحلت امام حجم توطئه‌ها بسیار زیاد شد و برخی از دوستان انقلاب متاسفانه تغییر رویکرد داشتند و آن رویکرد انقلابی را از دست دادند و خود به معضل تبدیل شده و بعضا به دنبال تساهل و تسامح در درون نظام بودند، از طرف دیگر به دلیل گسترش گفتمان انقلاب اسلامی فشارهای استکبارجهانی افزایش پیدا کرد.من معتقدم بعضی از مواضعی که برخی از مسئولان دارند مقداری با مبانی اسلامی فاصله گرفته است. من معتقدم که مسئولان گاهی کمتر دغدغه ارزش‌ها را دارندمن متاسفانه برخی از قصورات را در مسئولان می‌بینم که پسندیده نیست و احساس می‌شود که آن روحیه عدالت محوری و مبارزه با اشرافی‌گری و به دنبال منافع خود نبودن و مقابل استکبار وادادگی نداشتن در بعضی‌ها متاسفانه تضعیف شده است. امیدواریم به این نکته که یک آسیب جدی است توجه جدی بشود.

هرکسی که مدعی است که در خط امام است باید ببیند که چقدر به مقام معظم رهبری نزدیک است

 

آخوند رحیمیان از باند خامنه ای ۱۴ خرداد


جریان نفاق سعی دارد با ابزار دین و خط انقلاب، جریان تفکر امام را منحرف و از امام چهره‎ای دیگر معرفی کنند، برخی از افراد به دنبال این هستند که طرز فکر خود را به امام خمینی(ره) نسبت دهند که این گفتار آن‌ها به علت توجیه عملکرد خود و روحیه تجملاتی بودنشان است.افرادی که به دنبال بدل سازی از شخصیت امام راحل(ره) هستند تا از این طریق خط امام را منحرف کنند، اصلا خود امام را هم قبول ندارند، آن‌ها ولایت فقیه را هم قبول ندارند حالا می‎خواهند با آیت الله سازی سیره امام را منحرف کنند.

 آخوند هادی غفاری ۱۴ خرداد


بیشترین دغدغه امام در این نظام دو عنصر بودیکی همین وضعیت معیشت مردم و دیگری عنصری دو پهلو؛ یعنی ضداستبداد داخلی و ضداستعمار خارجی. در بخش داخلی متاسفانه استبداد وجود دارد و به نوعی داریم آن را می‌بینیم.در احادیث داریم که گفته‌اند «الناس علی دین ملوکهم»، وقتی کمی بالاتر مستبد باشد این استبداد به پایین دست هم نفوذ می‌کند و الگوگیری می‌شود.استبداد بیماری است که ما با آن درگیر هستیم و باید تلاش کرد تا از این کشور رخت بربندد. دست از سر ما هم برنمی‌دارد مگر آنکه همه مردم در همه صحنه‌ها حضور جدی و طلبکارانه داشته باشنداگر استبداد را در داخل برطرف کنیم و به وضعیت معاش مردم برسیم، کشور روی خوشبختی را خواهد دید.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: