در خاطره روزها ۱۸خرداد ۱۳۹۷- ۸ ژوئن



در خاطره روزها ۱۸خرداد ۱۳۹۷- ۸ ژوئن


[caption id="attachment_122642" align="alignleft" width="250"]زادروز کاشف ساختار ملکولی DNA زادروز کاشف ساختار ملکولی DNA[/caption]

۱۸خرداد-۸ ژوئن«۱۹۱۶میلادی» زادروز کاشف ساختار ملکولی DNA


«دکتر فرانسیس کریک» در سال ۱۹۵۳ همراه جیمز واتسون موفق به کشف ساختار مارپیچی دو رشته‌ای دی‌ان‌ای و در سال ۱۹۶۲ موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی شد. او گفت دیگر تکلم به یک زبان و اقامت در یک نقطة جغرافیایی دلیل انتساب فرد به یک نژاد نیست.





[caption id="attachment_122643" align="alignleft" width="250"]درگذشت توماس پین درگذشت توماس پین[/caption]

۱۸خرداد -۸ ژوئن«۱۸۰۹میلادی» درگذشت توماس پین


«توماس پین» نویسنده مشهور انگلیسی – آمریکایی که در دوران سه انقلاب بزرگ قرن هجدهم، یعنی انقلاب صنعتی انگلستان، استقلال آمریکا و انقلاب کبیر فرانسه در این سه کشور حضور داشت در نیویورک درگذشت. او مردم را به مبارزه علیه استبداد و دیکتاتوری میشوراند.





[caption id="attachment_122644" align="alignleft" width="250"]زادروز سعید نفیسی زادروز سعید نفیسی[/caption]

۱۸ خرداد«۱۲۷۴ خورشیدی»۸ ژوئن زادروز سعید نفیسی


نفیسی را معمار نثر جدید معاصر ایران نامیده‌اند. چیرگی او، ناشی از احاطه کاملش به‌ زبان‌های یونانی، لاتین، فرانسه، روسی، اردو، پشتو، عربی و فارسی می‌باشد. بزرگترین خدمت او به‌زبان و ادب و فرهنگ فارسی، تصحیح و تنقیح متون قدیمی است. او جزو نسل اول استادهای دانشکده تاریخ دانشگاه تهران بود.





[caption id="attachment_122645" align="alignleft" width="250"]درگذشت غلامحسین نقشینه درگذشت غلامحسین نقشینه[/caption]

۱۸خرداد۱۳۷۵-۸ ژوئن درگذشت غلامحسین نقشینه


غلامحسین نقشینه بازیگر معروف نقش «دایی جان» در سریال دایی جان ناپلئون، متولد ۱۲۸۷ در تهران بود.وی فارغ‌التحصیل اوّلین دوره هنرستان هنرپیشگی تهران در سال ۱۳۱۸ بوده و فعّالیّت هنری خود را از سال ۱۲۹۹ با بازی در تئاترهای گروه کمدی ایران آغاز کرد.





[caption id="attachment_122646" align="alignleft" width="250"]پیوستن ایران به جنبش غیرمتعهدها پیوستن ایران به جنبش غیرمتعهدها[/caption]

۱۸خرداد-۸ ژوئن«۱۹۷۹میلادی» پیوستن ایران به جنبش غیرمتعهدها


نشست وزیران کشورهای غیر متعهد (بی طرف) در نخستین جلسه خود عضویت ایران در این جنبش را تصویب کرد. این نشست در کلمبو پایتخت سریلانکا تشکیل شده بود. ایران از زمان اشغال نظامی توسط متفقین در 1941 (شهریور 1320)، از متحدان غرب به شمار می رفت.







 

لطفا به اشتراک بگذارید: