در خاطره روزها ۱۹خرداد ۱۳۹۷- ۹ ژوئن



در خاطره روزها ۱۹خرداد ۱۳۹۷- ۹ ژوئن


[caption id="attachment_122830" align="alignleft" width="250"]انفجار تروریستی علیه مجاهدین انفجار تروریستی علیه مجاهدین[/caption]

۱۹خرداد۱۳۷۸-۹ ژوئن انفجار تروریستی علیه مجاهدین


یک اتوبوس شهری مجاهدین در شمال شرق بغداد توسط عوامل تروریست نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم مورد سوء قصد تروریستی قرار گرفت و بر اثر انفجار یک بمب کنار جادهیی، شش تن از مجاهدان شهید و ۲۱ تن دیگر مجروح شدند.





[caption id="attachment_122846" align="alignleft" width="250"]درگذشت پرویز ورجاوند درگذشت پرویز ورجاوند[/caption]

۱۹خرداد«1386 شمسی»۹ ژوئن درگذشت پرویز ورجاوند


وی در پانزده سالگی همزمان با تحصیل وارد عرصه سیاست ‌شد و به حزب ملّت ایران پیوست. تحصیلاتش را درپاریس درباستانشناسی وانسانشناسی کامل‌کرد. در دولت بازرگان وزیرفرهنگ وهنر بود. پس ازانقلاب عضو هیئت‌اجرایی جبهه‌‌ملی ایران و سخنگوی آن بود. با بیش‌از 50سال فعالیت علمی وفرهنگی، درسن ۷۳سالگی دراثر ایست قلبی درگذشت.





[caption id="attachment_122832" align="alignleft" width="250"]قیام مردم بوکان قیام مردم بوکان[/caption]

۱۹خرداد۱۳۷۱-۹ ژوئن قیام مردم بوکان


بیش از ۱۰هزار تن از مردم بوکان باشعار مرگ بر خامنهای و مرگ بر رفسنجانی با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. در این قیام، مردم به ادارات دولتی و دیگر مظاهر حاکمیت آخوندی هجوم بردند، این تظاهرات به دنبال قتل دو نفر از مردم آغاز شد.





[caption id="attachment_122833" align="alignleft" width="250"]مصدق در دیوان بین المللی لاهه مصدق در دیوان بین المللی لاهه[/caption]

۱۹ خرداد«۱۳۳۱ خورشیدی»۹ ژوئن مصدق در دیوان بین المللی لاهه


مصدق در دادگاه جهانی لاهه نطق تاریخی خود را ایراد کرد. او گفت جهانیان باید از ملل کوچک که برای احقاق حقوق خود واستفاده از حاکمیت ملی و استقلال بپا می‌خیزند دربرابر دول دارای قدرت نظامی، تبلیغاتی و نفوذ سیاسی دفاع‌کنند. دفاعیات روشنگرانه و مؤثر او، پیروزی ایران را تضمین‌نمود.





[caption id="attachment_122834" align="alignleft" width="250"]درگذشت چارلز دیکنز درگذشت چارلز دیکنز[/caption]

۱۹خرداد -۹ ژوئن«۱۸۷۰میلادی» درگذشت چارلز دیکنز


«چارلز دیکنز» نویسندة مشهور انگلیسی، که در تصویر زندگی و احساسات کودکانه نبوغ خاصی داشت، او کودکیش را در فقر و محرومیت سپری کرد، در ۱۵ سالگی در یک شرکت به کارحقوقی پرداخت و پس از مدتی به گزارشگری و نویسندگی روی آورد.





لطفا به اشتراک بگذارید: