هشدار! حساسیت شرایط و پیرهیز از دستپاچگی – ۱۹خرداد۱۳۹۷

هشدار! حساسیت شرایط و پیرهیز از دستپاچگی – ۱۹خرداد۱۳۹۷


نگاهی به گزیده ای از جنگ باندهای نظام و هشدار آنها در رابطه با آینده نظام


 

 

در شرایطی که شرکتهای بزرگ یکی پس از دیگری در حال فسخ قراردادهای خود با رژیم و ترک ایران هستند و جز افقی تیره یی پیش روی رژیم دیده نمی‌شود و هراس و وحشت تمام کشتی‌نشینان را فرا گرفته، آنها در حالی که خود وحشتزده‌اند اما به هم توصیه می‌کنند نباید وحشتزده شد و با شتابزدگی و دستپاچگی تصمیم گرفت. چرا که خیلی فرق می‌کند که ماشین نظام در خیابان آسفالته در حال حرکت است یا در یک جادة باریک و در گردنة صعب‌العبور و در تاریکی مطلق و در میان تندباد حوادث؛ اما جالب است که حتی این شرایط هم باعث نشده که باندها و دستجات حاکم جنگ و دعوای خود را کنار بگذارند، نگاهی می‌کنیم به گزیده‌یی از اظهار نظرهایی در این زمینه:

 

سایت حکومتی رویداد ۲۴ ۱۸ خرداد


پس از خروج آمریکا از برجام و آینده نامعلوم این توافق بین‌المللی، دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، روزهای سختی را سپری می‌کنند. روحانی که در سال 92 و 96 با وعده بهبود شرایط اقتصادی و رفع تمام تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای بر سر کار آمد، سخت به دنبال پیدا کردن راهی است تا کشور را از این بن‌بست خارج کند، هرچند به نظر می‌رسد وعده رییس جمهور در دوران تبلیغات به مراتب بالاتر از توان خود و تیم همراهش است.

سایت حکومتی بهار ۱۸ خرداد


۱۰ شرکت بزرگی که از ایران رفتند

پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اغلب شرکت‌های بزرگ خارجی از بازار ایران خارج شدند.علیرغم حمایت‌های رهبران اروپایی و آسیایی از ایران، به نظر می‌رسد که وزن اقتصادی آمریکا بزرگ‌تر از آن است که نادیده گرفته شود. کسب‌وکار‌های گوناگون، از شرکت‌های بیمه و خودروسازی گرفته تا شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی، همگی اعلام می‌کنند که تجارت با ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف خواهند کرد.در زیر لیستی از برخی از شرکت‌های بزرگ که از ایران خارج شده یا در حال خروج هستند آمده است: توتال\مرسک\پژو\جنرال الکتریک و شرکت تابع آن \بوئینگ \شرکت نفتی روسی لوک‌اویل \ریلاینس\شرکت داور کورپوریشن \شرکت زیمنس

خبرگزار نیرویی ترروریستی قدس ۱۸ خرداد


ایرانی‌ها را در کنفرانس نفتی لندن راه ندادند

کنفرانسی نفتی این هفته در لندن با موضوع تاثیر تحریم های جدید آمریکا بر صنعت انرژی ایران برگزار شد اما به دلیل ترس برگزارکنندگان از تحریم های آمریکا، ایرانی ها حق حضور در این نشست را نداشتند.

 

جهانگیری معاون آخوند روحانی ۱۸ خرداد


دولتمردان آمریکا وارد یک اشتباه تاریخی شده‌اند و برخلاف روال همیشه که پایبند مقررات بین‌المللی بوده‌اند، توافق بین‌المللی را به صورت یک طرفه نقض کرده و تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ملت ایران وضع کردند

دولت هم برنامه ریزی دقیقی براساس شرایط جدید کشور دارد که مردم باید از این شرایط کشور مطلع باشند و ما هم سعی می‌کنیم در حد توانمان شرایط را برای مردم تشریح کنیم. حتما با اتکا به مردم کشورمان قادر خواهیم بود تا با سربلندی از این تحریم‌ها بیرون بیاییم.

آخوندی وزیر مسکن و راه آخوند روحانی ۱۸ خرداد


مردم مایوس نشوند

در مقابل تصمیم بوئینگ برای خروج از قرارداد فروش هواپیما به ایران از تمام ظرفیت‌های قراردادی و قانونی خود استفاده می‌کنیم،

معتقدم اتحاد در کشور بین جناح‌های مختلف نکته بسیار مهمی است چراکه در شرایط سختی قرار داریم و با یک تهدید جدی و اعمال زور مستقیم مواجه هستیم. بنابراین باید اتحاد درونی در این شرایط حفظ شود و باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کنیم. ما نباید به هیچ وجه در این شرایط مایوس شویم چراکه پیش از این شرایط بدتری را پشت سر گذاشته‌ایم و قطعا می‌توانیم از این شرایط هم عبور کنیم. نکته مهم این است که در این شرایط نباید دچار شتاب‌زدگی و رفتارهای احساسی شویم

قاسمی سخنگوی وزارت خارجه رژیم ۱۸ خرداد:


ایران با آمریکا تا زمانی که با زبان تحریم و تهدید سخن می‌گوید، هیچ چشم اندازی برای گفتگو متصور نیست

‏‌‎ایالات متحده و آقای ترامپ بهتر است بجای اظهار امیدواری برای رسیدن به یک توافق جامع با ایران، تهدید، تحریم، فشار و بد عهدی و یک سو نگری خود را نسبت به دیگر کشور‌ها و ملت‌های جهان متوقف نمایند.

محسن علوی عضو مجلس ارتجاع ۱۸ خرداد


موضوع آینده برجام به قدری حساس است که نمی‌توان شتاب‌زده در این رابطه تصمیم گرفت. در شرایط کنونی لازم است که نوع نگاه خودمان را به برجام تعریف کنیم و ببینیم که برجام برای چه بود و قرار بود از این مسیر چه اهدافی را دنبال کنیم و حال با چه مشکلاتی مواجه شده است.آمریکایی‌ها برای رسیدن به هدف خود و اینکه ایران را مستاصل کنند دست بر روی اقتصاد ایران گذاشتند و سعی کردند به قدری شرایط را بر نظام جمهوری اسلامی ایران سخت بگیرند که در نهایت مردم به دلیل اوضاع نابسمان معیشتی در مقابل حکومت بایستند.آتش زدن پرچم آمریکا حساسیت‌زا بودواقعاً در این شرایط حساس نباید وارد چنین رفتارهای احساسی شویم چون همین کارها می‌تواند مسیر کشور را عوض کند. امروز حرکت بر مدار عقلانیت نیاز کشور است و باید تنها و تنها یک صدا از کشور ما به جامعه بین‌المللی مخابره شود.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: