ایران، نقض حقوق بشر - خودکشی ۲ زندانی دیگر در سیاهچالهای رژیم

ایران، نقض حقوق بشر - خودکشی ۲ زندانی دیگر در سیاهچالهای رژیم


 در حاکمیت ولایت فقیه که در آن خبری از حقوق انسان نیست، همه چیز برای حفظ این حاکمیت پلید برنامه ریزی و تحت عنوان قانون توسط مزدوران نهادهای متعدد سرکوب به اجرا گذاشته میشود، نقض حقوق بشر در این رژیم کاملا نهادینه شده است به شکلی که به گفته کارگزاران رژیم آخوندی ۵۰ میلیون ایرانی به اشکال مختلف درگیر پرونده های به اصطلاح قضایی هستند. مردم اسیر این میهن در این چرخه تبهکارانه حکومتی راه به جایی نمی‌برند و تقریبا روزانه اخبار خودکشی مردان و زنان مستاصل شده به گوش می‌رسد، از جمله خودکشی در سیاهچالهای متعدد به یکی از خبرهای جاری در این حاکمیت پلید تبدیل شده است.

بنا بر خبرهای رسیده، جمعه ۱۸ خرداد۹۷ دو زندانی بنام سید جلال قره گوزلو و علی قمی که از زندانیان مالی در سالن شماره ۴ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ بودند؛ با خوردن داروی نظافت اقدام به خودکشی کرده و متاسفانه هر دو فوت کردند.

این دو زندانی که بعلت نپذیرفتن عدم توانایی آنها در پرداخت جریمه (اعسار) آنها در قضاییه تحت امر خامنه‌ای، در استیصال دست به خودکشی زدند و متاسفانه جان باختند.

لازم به یادآوری است که کارگزاران رژیم آخوندی و مأموران قضاییه خامنه‌ای بارها زندانیان را به قتل رسانده سپس برای شستشوی دستهای خونین خود به زندانی انگ خودکشی میزنند از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

شهادت تعدادی از بازداشت شدگان قیام دیماه، قتل کاووس سیدامامی استاد دانشگاه و از فعالان محیط زیست و قتل زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی کانادایی و ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس.

همچنین باید خاطرنشان کرد خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها، به‌خصوص در بین جوانان و زنان، به‌دلیل سرکوب و فقر و سایر بحرانها اجتماعی و نقض حقوق بشر، افزایش چشمگیری داشته است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران، طی اطلاعیه یی درباره گسترش فاجعه خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها، اعلام کرد: روند فزاینده خودکشی در میان اقشار مختلف در تمامی رده‌های سنی به یک فاجعه انسانی در ایران تبدیل شده وروند کاهش سن خودکشی به مرز 12سال رسیده است.

· کودکان؛ معصومیت پرپرشده- خودکشی کودکان


بیشتر بخوانید:


اعسار به معنی رنج، سختی و نداشتن است و در اصطلاح حقوقی، زمانی که یک فرد به نوعی تمکن مالی ندارد یا دارای اموال و سرمایه ای است اما در وضعیتی قرار دارد که امکان دسترسی به آن ها را ندارد، این فرد دچار اعسار شده و قادر به پرداخت بدهی هایش نیست.
طبق ماده یک قانون رژیم ایران، اعسار «معسر کسی است که به واسطه نداشتن دارایی یا دسترسی نداشتن به مالش توانایی پرداخت هزینه محاکمه (هزینه دادرسی) یا دیون خود را ندارد»

گزارش سالانه شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه سی و ششمین سالگرد تاسیس شورا به بررسی مفصل نتایج حاکمیت ولایت فقیه بر میهن اسیرمان پرداخته است، از جمله:

 
لطفا به اشتراک بگذارید: