در خاطره روزها ۲۰خرداد ۱۳۹۷- ۱۰ ژوئن

 


در خاطره روزها ۲۰خرداد ۱۳۹۷- ۱۰ ژوئن


[caption id="attachment_122946" align="alignleft" width="250"]قتل نادرشاه افشار قتل نادرشاه افشار[/caption]

۲۰ خرداد«۱۱۲۶ خورشیدی»۱۰ ژوئن قتل نادرشاه افشار


«نادرشاه افشار» به‌دست چندتن از امیران خود به قتل رسید. نادر طی سلسلهیی از نبردهاتوانست بسیاری از شهرهای کشور را از روس و عثمانی پس بگیرد و توسط مجلسی از زعمای قوم به شاهی انتخاب شود، سلسله افشاریه تا ۶۰ سال بر ایران حاکم شد.





[caption id="attachment_122947" align="alignleft" width="250"] پایان جنگ شش روزه پایان جنگ شش روزه[/caption]

۲۰خرداد -۱۰ ژوئن«۱۹۶۷میلادی» پایان جنگ شش روزه


جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل که ضمن آن اسرائیل صحرای سینا، غزه، غرب رود اردن، بیت المقدس شرقی و جولان را تصرف کرده بود پایان یافت. این جنگ که در آن ۹ دولت عربی شرکت کرده بودند بر شدت وخامت اوضاع منطقه افزود.





[caption id="attachment_122948" align="alignleft" width="250"]شکست فرانسه و تصرف سوریه و لبنان شکست فرانسه و تصرف سوریه و لبنان[/caption]

۲۰خرداد -۱۰ ژوئن«۱۹۴۰میلادی» شکست فرانسه و تصرف سوریه و لبنان


نیروهای ژنرال «اروین رومل» در جریان تصرف فرانسه به دریای مانش رسیدند و با از پای درآمدن فرانسه در اروپا ، سوریه و لبنان ــ دو سرزمین تحت الحمایة فرانسه_ به تصرف انگلستان درآمدند. در همین روز نروژ نیز خود را به آلمان تسلیم کرد.





[caption id="attachment_122949" align="alignleft" width="250"]قتل رئیس فراکسیون سوسیالیستها قتل رئیس فراکسیون سوسیالیستها[/caption]

۲۰خرداد -۱۰ ژوئن«۱۹۲۴میلادی» قتل رئیس فراکسیون سوسیالیستها


«گیاکومو ماتئوتی» رئیس فراکسیون سوسیالیستها درپارلمان ایتالیا؛ بدنبال انتقاد از اظهارات «موسولینی» رئیس وقت دولت ایتالیا در راه خانه‌اش ربوده شد. درپی کشف جسد «ماتئوتی» ، سوسیالیستها با برگزاری تظاهرات خواهان برکناری «موسولینی» شدند. ولی پادشاه قبول‌نکرد که موسولینی درآن قتل دست‌داشته و پیشنهاد برکناری وی را ردکرد.





[caption id="attachment_122952" align="alignleft" width="250"]اعلان جنگ با فساد اعلان جنگ با فساد[/caption]

۲۰خرداد -۱۰ ژوئن«۲۰۰۴میلادی» اعلان جنگ با فساد


وزیران 34کشور عضو سازمان کشورهای قاره‌آمریکا درپایان اجلاس دوروزه خود درشهر«کیتو» پذیرفتند که‌وجود فساد اداری درسازمانهای دولتی و غیردولتی ازرشوه و پارتی‌بازی تا اختلاس، جعل وکلاهبرداری رشداقتصادی آمریکای‌لاتین را مانع‌شده، دمکراسی را ضعیف ساخته و مردم را ناراضی و نومیدکرده به‌گونه‌ای که هرکس آرزوی مهاجرت از وطن را دارد.









لطفا به اشتراک بگذارید: