مروری بر روزنامه‌های حکومتی امروز – ۲۱خرداد۱۳۹۷

مروری بر روزنامه‌های حکومتی امروز – ۲۱خرداد۱۳۹۷


بررسی مهمترین مطالب منتشره در روزنامه های حکومتی امروز


 

در روزنامه های حکومتی امروز دوشنبه دعواهای روز گذشته مجلس ارتجاع بر سر تصویب لایحه مربوط به اف ای تی اف بیشترین عنوانهای مهم و اصلی را به خود اختصاص داده و حتی سخنرانی خامنه ای در دیدارش با مهره های رژیم در دانشگاهها را تحت الشعاع قرار داده است. روزنامه های باند خامنه ای ضمن استقبال از تصویب نشدن لایحة FATF اذعان کرده اند این اقدام گرو کشی مورد قبول باندها در مقابل مواضع اتحادیه اروپاست:

سیاست روز: مسکوت ماندن ۲ ماهه اف ای تی اف؛ ضرورت تعمق بر لایحه یی پر دردسر

عصرایرانیان: تصویب پالرمو در بهارستان با رای لرزان وکلای ملت

قدس: تصویب دوباره پالرمو تعویق دوباره TF

وطن امروز: «20 دقیقه » تکرار نشد... تلاش‌های جریان‌های انقلابی و کمیته‌های مردمی نتیجه داد و بررسی لایحه موسوم به FATF در مجلس به مدت 2 ماه مسکوت می‌ماند.

این یک پیروزی بزرگ برای جریان منتقد برجام در داخل ایران است.

یکی از دلایلی که روز گذشته در تصویب مسکوت ماندن این لایحه موثر بوده، این استدلال بوده که باید تا 2 ماه آینده که موعد اجرای تحریم‌های آمریکا می‌رسد منتظر ماند و دید رفتار اروپا در قبال این تحریم‌ها چگونه است و آیا اروپایی‌ها تضمین‌های لازم را برای عدم پایبندی به این تحریم‌ها به ایران ارائه خواهند داد یا خیر! گویا دولت نیز با مسکوت ماندن بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم موافق بوده است. علی لاریجانی که از حامیان تصویب این لایحه بوده است در پایان جلسه علنی دیروز گفت دولت نیز با مسکوت ماندن این لایحه به مدت 2 ماه موافقت کرده است.

روزنامه های باند روحانی با حمله به دلواپسان بر ضرورت تایید لایحه اف ای تی اف تاکید کرده اند:

آرمان: تشنج هدایت شده در بهارستان! علی لاریجانی خطاب به دلواپسان: مجلس جای این کارها نیست

آفتاب یزد: هزینه عدم پیوستن به FATF ؛ علی خرم: تا وقتی ما سازوکار این شفافیت را قبول نکنیم یا تایید آنرا به تعویق بیندازیم بانک های ما نیز نمی توانند با بانکهای اروپایی-آسیایی و غیره...ارتباط مطلوب بر قرار کنند

اقتصاد ملی: واپس گرایی دوباره دلواپسان

ایران: جنجال طومارها در پارلمان

تجارت: علی لاریجانی: قلمرو سیاست میدان تره بار نیست

روزنامه های باند روحانی تلویحا به رد درخواست عضویت رژیم در پیمان شانگهای اذعان کرده اند اما با تیترهای غلط انداز این پیمان را همسو با نظام معرفی کرده و برای گشوده شدن این مسیر «آغاز مذاکره با آمریکا» را پیشنهاد داده اند:

جمهوری اسلامی: سازمان شانگهای در دفاع از برجام با ایران همصدا شد

ابرار: روحانی در شانگهای: ایران آماده گسترش همکاری های اقتصادی منطقه یی و بین المللی است

آرمان: ما با یک رقابت در درون سازمان شانگهای رو‌به‌رو شدیم، رقابتی که اجازه نمی‌داد وارد این سازمان شویم.

این مساله وجود داشت که چگونه می‌شود ایران در مقابل این سازمان باشد و ساز ناکوکی نزند و این موضوع جلوی ورود ما به این سازمان را گرفته بود و هنوز هم این چنین مانعی وجود دارد.

ایران: افشار سلیمانی سفیر سابق در جمهوری آذربایجان: اینکه عضویت دائم ایران را نمی‌پذیرند، به نظرم ناشی از محاسبه مناسباتی است که با امریکا دارند.

جهان صنعت: در ابتدا باید گفت اظهارات پوتین در راستای حمایت از عضویت ایران در سازمان شانگهای به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و باید گفت پوتین همواره سیاستمداری دروغگو بوده است. هیچ چشم‌انداز روشنی برای ایران در اجلاس شانگهای وجود ندارد.این درحالی است که برقراری توازن در روابط بین‌المللی و آغاز مذاکره با آمریکا خود سرآغازی خواهد بود تا روند دیپلماتیک کشور بهبود قابل توجهی پیدا کند.

بحرانهای اقتصادی اجتماعی عنوانهای مهمی را به خود اختصاص داده اند:

آرمان: شکاف طبقاتی عامل اصلی فقر و فحشا

ابرار اقتصادی: با رشد 74هزار تومانی سکه در مسیر افزایش قیمت رکورد زد

اقتصاد ملی: یک فعال کارگری: ما کار می کنیم اما گرسنه ایم

ایران: دسترسی کسب و کارهای مجازی به گوگل مپس مسدود شد

جهان صنعت: زندگی مردم در سراشیبی

صدای اصلاحات: لاکچری های تحصیلی در پایتخت؛ شهریه 40 میلیونی مدارس در تهران

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: