FATF طناب دار یا ریسمان نجات؟ - ۲۲خرداد۱۳۹۷

FATF طناب دار یا ریسمان نجات؟ - ۲۲خرداد۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های نظام درباره این لایحه


 

 

اگر چه بررسی و تصویب لایحة لایحّ‌مقابله با تأمین مالی تروریسم که ضروری پیوستن به کنوانسیون FATF است، در مجلس برای دو ماه دیگر به تعویق افتاد، اما این قضیه مسکوت نشد و جنگ و جدال دو باند بر سر این لایحه و اصلاً پیوستن به FATF همچنان در رسانه‌ها و در هر تریبونی ادامه دارد. توجهتون رو به گزیده‌یی از اظهارات و مطالب سردمداران و مهره‌های رژیم جلب می‌کنیم:

 

آخوند احمد خاتمی ۲۱ خرداد


FATF پنجره ورود خائن‌ها به کشور است

به بهانه مبارزه با تروریست، موسسه FATF ما را زیر نظر دارد و FATF پنجره ورود خائنینی است که ما ۴۰ سال پیش آنها را باخفت و خواری از کشور بیرون کردیم.

ابوالفضل ابوترابی عضو مجلس ارتجاع ۲۱ خرداد


در این شرایط و در صورت خروج کشورمان از برجام، ضرورتی به الحاق ایران به FATF نیست.در شرایط موجود که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده و دیگر به تعهدات خود عمل نمی‌کند، پیوستن ایران به FATF و قبول تعهدات و دستورالعمل‌های آن می‌تواند برای کشور بسیار خطرآفرین باشد. عضویت در FATF به منزله پذیرش تحریم‌های ظالمانه غرب برای ۲۳۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایران در داخل کشور است.

روزنامه حکومتی وطن امروز ۲۱ خرداد


تلاش‌های جریان‌های انقلابی و کمیته‌های مردمی نتیجه داد و بررسی لایحه موسوم به FATF در مجلس به مدت 2 ماه مسکوت می‌ماند

یکی از دلایلی که روز گذشته در تصویب مسکوت ماندن این لایحه موثر بوده، این استدلال بوده که باید تا 2 ماه آینده که موعد اجرای تحریم‌های آمریکا می‌رسد منتظر ماند و دید رفتار اروپا در قبال این تحریم‌ها چگونه است و آیا اروپایی‌ها تضمین‌های لازم را برای عدم پایبندی به این تحریم‌ها به ایران ارائه خواهند داد یا خیر!

آخوند فاضل میبدی از باند روحانی ۲۱ خرداد


مخالفان برجام یا FATF نظرات اکثریت حوزه علمیه قم را نمایندگی نمی کنند

به نظر می‌رسد روحانیونی که در مقاطعی چون مقطع فعلی و به این شکل فعال شده‌اند بیشتر به‌دنبال استفاده‌ سیاسی و حزبی از موقعیت روحانیت و جایگاه حوزه علمیه هستنداز نظر قانونی بررسی موضوعاتی مانند FATF کانال‌ها و مراجع خاص خود را دارددغدغه‌مندی نباید منجر به اعمال نظر در مسائلی شود که در دایره تخصص روحانیون نمی‌گنجد.

 

علی مطهری نائب رئیس مجلس ارتجاع ۲۱ خرداد


عده‌ای می‌گویند که تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم خیانت به کشور است و این لایحه استعماری است، در حالی که واقعیت چیز دیگری است مسئولان کشور باید این موارد را برای مردم توضیح دهند و بیان کنند که در صورت عدم تصویب این لایحه چه مشکلاتی برای بانک های ما و مردم ایجاد می شود.چرا تا این حد عده‌ای نگران این موضوع‌اند که منظور از گروه‌های تروریستی، حماس و حزب الله باشد و مسکوت ماندن لایحه اخیر در مجلس تا دوماه دیگر چه زیان‌هایی برای ایران رقم خواهد زد؟

 

کمالوند سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم ۲۱ خرداد


لایحه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم به‌نوعی با fatf مرتبط است و حتماً تصمیماتی که گرفته می‌شود بر اساس خیر و صلاح کشور است. fatf مکانیزم های مالی دارد و بخش مهمی از آن قابل‌اجراست و شاید به نفع کشور باشد. البته fatf بخش‌های خاکستری هم دارد که باید به آن‌ها فکر کرد و وزارت امور خارجه و بانک مرکزی بر روی این زمینه کار می‌کنند و توافقاتی را هم باهم داشته‌اند.

علی خرم دیپلمات سابق رژیم ۲۱ خرداد


شانه خالی کردن از FATF آثاری دارد که نتیجه عملی آن دامن ایران را می گیرد

هرچه دیرتر این مسئله حل شود ما نیز دیرتر می توانیم ارتباط بانکی مان را برقرار کنیم و حاصل این موضوع این خواهد شد که دیوانه‌ای مثل ترامپ دوباره سروکله اش پیدا می شود و همه چیز را از بیخ و بن تحت فشار قرار می دهد! اینگونه نیست که همیشه زمان در اختیار ایران باشد. وقت‌کشی به ضرر ماست

ما نباید اشتباه بکنیم! آن چیزی که باید برای ایران مطرح باشد این است که سیستم مالی کشور با سیستم مالی دنیا ارتباط برقرار کرده تا مشکلات ایران حل شود. عده‌ای ممکن است بگویند اولویت باید موضوع تروریست خوانده شدن یا نشدن برخی گروه‌ها باشد اما آنچه که برای مردم ما اولویت است رابطه با سیستم مالی کشورهاست.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: