در خاطره روزها ۲۴خرداد ۱۳۹۷- ۱۴ ژوئن


در خاطره روزها ۲۴خرداد ۱۳۹۷- ۱۴ ژوئن


[caption id="attachment_124851" align="alignleft" width="250"]انفجار در سامرا انفجار در سامرا[/caption]

۲۴خرداد ۱۳۸۶- ۱۴ ژوئن انفجار در سامرا


براثر دو انفجار جنایتکارانه و تروریستی، مناره‌های مراقد مطهر «سامرا» منفجر شد و موجی از خشم و انزجار مردم را نسبت به رژیم آخوندی برانگیخت. این انفجارها در حالی صورت گرفت که از اسفند ۸۴ پس از انفجار گنبد این مراقد منطقه تحت حفاظت بود.





[caption id="attachment_124852" align="alignleft" width="250"]آموزش و پرورش اجباری و رایگان آموزش و پرورش اجباری و رایگان[/caption]

۲۴خرداد - ۱۴ ژوئن ( ۱۶۴۲میلادی) آموزش و پرورش اجباری و رایگان


در ماساچوست مقررات آموزش وپرورش اجباری و رایگان به‌اجرا گذاشته‌شد که بعدا گسترش یافت و تا به‌امروز درسراسر آمریکا ادامه دارد. در آمریکا تامین هزینه آموزش وپرورش رایگان و اجباری و هم‌چنین انتقال دانش‌آموزان از هر نقطه شهر و حومه بااتوبوس به‌مدارس، از محل عوارض مستغلات برعهده شهرهاست.





[caption id="attachment_124853" align="alignleft" width="250"]درگذشت ماکسیم گورکی درگذشت ماکسیم گورکی[/caption]

۲۴خرداد - ۱۴ ژوئن ( ۱۹۳۶میلادی) درگذشت ماکسیم گورکی


ماکسیم گورکی الکسی ماکسیمویچ پشکوف نویسنده بزرگ روس که دردها و مشکلات محرومترین اقشار مردم را در قالب داستان به مؤثرترین شکلی منعکس میکرد، معتقد بود نویسنده باید سیر و سفرکند و رنجهای مردم را لمس کند.





[caption id="attachment_124854" align="alignleft" width="250"]زادروز ارنستو چهگوارا زادروز ارنستو چهگوارا[/caption]

۲۴خرداد - ۱۴ ژوئن ( ۱۹۲۸میلادی) زادروز ارنستو چهگوارا


«ارنستو چه گوارا» از رهبران فقید انقلابی که در جریان انقلاب کوبا دستیار «فیدل کاسترو» بود، چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب درکوبا، به‌منظور برانگیختن انقلاب، در بولیوی دستگیر و بدون محاکمه اعدام شد. تا سال 2010 درباره چه‌گوارا سه هزار و 119 کتاب انتشار یافته است.





[caption id="attachment_124856" align="alignleft" width="250"]قیام”مشت زنان” در چین قیام”مشت زنان” در چین[/caption]

۲۴خرداد - ۱۴ ژوئن ( ۱۹۰۰میلادی) قیام”مشت زنان” در چین


جنبش «مشت زنان» که از جوانان غیرتمند چینی تشکیل شده بود، علیه سلطة نیروهای خارجی در چین دست به قیام زدند. نیروهای این جنبش در این روز حملات خود را علیه مؤسسات خارجی آغاز کردند. این عملیات انعکاس گستردهیی در جهان آن روز پیدا کرد.





لطفا به اشتراک بگذارید: