شانزدهمین روز اعتصاب کارگران فولاد اهواز

 

شانزدهمین روز اعتصاب کارگران فولاد اهواز


 

کارگران گروه ملی فولاد اهواز امروز چهارشنبه در شانزدهمین روز اعتصاب خود در مقابل استانداری رژیم تجمع کردند

آنان شعار می دادند: کارگر زندانی آزاد باید گردد، دزدها آزادند کارگران زندانند، نه تهدید نه زندان دیگه فایده نداره

فیلمهای متعددی از این حرکت اعتراضی به دستمان رسیده است.

روز سه شنبه ۲۲ خرداد کارگران گروه ملی فولاد اهواز به رغم حضور فشرده نیروهای سرکوبگر برای سومین هفته با شعار: «کارگر زندانی آزاد باید گردد»، به اعتصاب خود ادامه دادند. آنها در اعتراض به دستگیری کارگران و همچنین پرداخت نشدن ماهها حقوق و حق بیمه و پاداش پایان سال (که از سال۹۰پرداخت نشده) دست به تظاهرات زدند.

کارگران که در شرایط معیشتی بسیار سختی به سر می برند، شعار می‌دادند:کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ سوریه را رها کن فکری به حال ما کن؛ دشمنمان همینجاست دروغ میگن آمریکاست؛ همشهری با غیرت حمایت حمایت؛ مرگ بر ستمگر درود برکارگر؛ آنها همچنین به بلاتکلیفی مالکیت شرکت و به راه نبودن خطوط تولید کارخانه معترضند.

کارگران که از پشتیبانی بخشهای وسیعی از مردم اهواز برخوردارند در روزهای اخیر برای ساعاتی خط راه آهن اهواز- تهران و پل لشکر اهواز را بستند و در مقابل دفاتر نمایندگان مجلس ارتجاع تجمع کرده و شیشه های آنها را شکستند.

[embed][/embed]

یورش نیروهای سرکوبگر به کارگران اعتصابی فولاد اهواز


 

نیروهای سرکوبگر اعم از گارد ضدشورش، لباس شخصی‌ها و عوامل اطلاعاتی به منظور جلوگیری از گسترش اعتراضات، جمعیت را محاصره کردند و با یورش وحشیانه به آنها دست کم ۱۰تن را بازداشت کردند. دوشنبه شب نیز تجمع اعتراضی کارگران که پس از افطار برگزار شد مورد یورش قرار گرفت و شماری از معترضان دستگیر شدند. بدین ترتیب شمار بازداشت شدگان اخیر اعتصاب کارگران فولاد اهواز در روزهای اخیر دست کم به ۶۰ تن می رسد.

مقاومت ایران با درود به کارگران اعتصابی و محکوم کردن این دستگیریهای خودسرانه، عموم مردم به ویژه جوانان دلیر و کارگران شریف خوزستان را به همبستگی با اعتصابگران فرا می خواند و از عموم مجامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر و حقوق کارگران می خواهد که سیاستهای سرکوبگرانه و ضد کارگری رژیم آخوندی را قویا محکوم نموده و برای آزادی فوری و بی‌قید و شرط بازداشت شدگان دست به اقدام بزنند.

 

پیشینه اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز


کارگران گروه ملی فولاد اهواز یکشنبه ۲۰خرداد ۹۷در اعتراض به خودداری رژیم آخوندی از پرداخت حقوق و مطالبات عقب‌افتاده مسیر خط راه‌آهن اهواز - تهران را بستند.

‎کارگران معترض گروه ملی فولاد هم‌چنین پل لشکر اهواز روبه‌روی سینما هلال را بستند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز شنبه ۱۹خرداد۹۷برای پنجمین بار در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

این تجمع در اعتراض به مطالبات عقب‌افتاده و بلاتکلیفی شغلی صورت گرفت

 

روز یکشنبه ۱۳خرداد۹۷پانصد تن از کارگران گروه ملی فولاد اهواز که با زبان روزه در مقابل استانداری رژیم در این شهر برای چهارمین روز متوالی تجمع کرده بودند مورد حمله وحشیانه مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی قرار گرفتند. آنها کارگران محروم و معترض را با باتون مورد ضرب ‌و شتم شدید قرار دادند و بینی یکی از کارگران را با ضربات باتون شکستند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز با در دست داشتن بنرهایی از فلکه ساعت به سمت استانداری رژیم در این شهر راهپیمایی کردند.. کارگران معترض خواستار رفع بلاتکلیفی و پرداخت چندین ماه حقوق عقب‌افتاده خود بودند.

معترضان شعار می‌دادند: "مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر"


 

روز ۱۲خرداد۹۷بیش از ۳۰۰نفر از کارکنان گروه ملی فولاد ایران، در اهواز مقابل استانداری خوزستان در اعتراض به عدم دریافت معوقات چندین ماهه خود و هم‌چنین عدم رسیدگی به وضعیت این شرکت از طرف دولت تجمع کردند.

این معترضان در حالی که نیروهای سرکوبگر مسیر رفت و آمد را بسته بودند؛ با انجام یک راهپیمایی یک و نیم ساعته به طرف کیانپارس حرکت کردند و پس از رسیدن به خیابان پهلوان به محل استانداری برگشتند. این راهپیمایی تا ساعت ۱۱به طول انجامید.

 

۸خرداد ۹۷در اهواز کارگران گروه ملی فولاد، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود دست از کار کشیدند و در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

 

تظاهرات کارگران با شعار: کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد


 

روز چهارشنبه ۲۳اسفند۹۶کارگران فولاد اهواز بیست و سومین روز اعتراض خود را در برابر استانداری اهواز برگزار کردند. کارگران شعار می‌دادند: «حسین حسین شعارشون، دزدیها افتخارشون». «نیروی انتظامی به‌هوش باش، ما کارگریم، نه اوباش»، «کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «تا حق خود نگیرم من ز اینجا نمیرم»، «دشمن ما همین‌جاست فقط میگن آمریکا است». معترضان در خیابان منتهی به استانداری زنجیره‌انسانی تشکیل دادند و خواستار حضور استاندار شدند.

 

تظاهرات کارگران با شعار مرگ بر ستمگر درود بر کارگر


 

یکشنبه ۲۰اسفند ماه ۹۶کارگران گروه ملی فولاد اهواز بیستمین روز اعتصاب خود را مقابل استانداری رژیم در این شهر آغاز کردند.

کارگران محروم شعار می‌دادند: «دشمن ما همین جاست میگن فقط آمریکاست» و «مرگ بر ستمگر درود بر کارگر» و «این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی».
لطفا به اشتراک بگذارید: