طرح پارلمان کانادا علیه رژیم ایران، نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

طرح پارلمان کانادا علیه رژیم ایران، نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران


روزنامه تورنتو سان ۲۲خرداد۹۷:


سه شنبه بعد ازظهر کابینه لیبرال کانادا خواستار رای گیری بر سر لایحه محافظه کاران شد که از دولت خواستار اتخاذ موضعی سخت تر علیه رژیم ایران می شد...

تمام کابینه لیبرال به نفع طرح رای دادند که توسط گارنت جینیس نماینده محافظه کار ارائه شده بود.

جاستین ترودو برای ازسرگیری روابط دیپلوماتیک با رژیم ایران تلاش کرده بود اما طرح پارلمان از دولت خواسته بود این سیاست را کنار بگذارد و بلافاصله هرگونه مذاکرات یا گفتگو با رژیم ایران برای احیای روابط دیپلماتیک را متوقف کند.

کنارگذاشتن سیاست مماشات با رژیم ایران


آنچه قبلا بعنوان سیاست مماشات دنبال می شد اکنون به یک سیاست سرسختانه تبدیل شده و رژیم ایران را مورد حسابرسی قرار می دهد.

ماده دیگر این طرح این است که سپاه پاسداران در لیست ارگانهای تروریستی نامگذاری شود. سپاه پاسداران کل اقتصاد ایران را در دست دارد.

هشدار جاستین ترودو به شرکتهای کانادایی


جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در عمل به شرکتهای کانادا هشدار داده که دیگر نباید با رژیم ایران معامله داشته باشند. یکی از این شرکتها بمباردیر نام دارد که برای فروش هواپیماهای جت با رژیم ایران در حال گفتگو بود.

رای سه شنبه در مجلس کانادا که مورد تأیید نخست وزیر و کابینه اش قرار گرفت به این معناست که در اساس چنین طرحی سیاست دولت می شود.

اینکه این سیاست دقیقا چه شکلی به خود خواهد گرفت یا از چه زمانی عملی خواهد شد نامشخص است.

تورنتو سان با دفتر پی.ام.او(دفتر نخست وزیر) تماس گرفت تا بپرسد از چه زمانی سپاه پاسداران در لیست تروریستی نامگذاری می شود.

اسکات باردسلی سخنگوی وزارت امور امنیتی گفت ما نمی توانیم فاش کنیم چه نهادهایی در نظرگرفته شده تا در لیست تروریستی قرار گیرند.

وی همچنین یاداور شد نیروی قدس سپاه پیشاپیش در کانادا بعنوان یک نهاد تروریستی شناخته شده است . به گفته وی دولت محافظه کار قبلی فرصتهای زیادی داشت که کل سپاه پاسداران را نامگذاری تروریستی کند اما اینکار را نکرده است...

استقاده از نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران


سناتور محافظه کار لیندا فروم به تورنتو سان گفت... من خشنودم که دولت لیبرال کانادا به خطای خود پی برده و حالا سپاه پاسداران را بعنوان یک نهاد تروریستی می شناسد و شایسته است که توسط دولت کانادا منزوی شده و محکوم شود...

هنوز روشن نیست که چه عاملی جاستین ترودو را واداشت به اینکه چنین موضعی در رابطه با ایران بگیرد. شاید به موضع خامنه ای ولی فقیه مربوط بشود که گفته بود اسراییل باید از روی زمین پاک شود.

یا اینکه ممکن است بخاطر فشار رئیس جمهور دونالد ترامپ در جی7 بوده و یا شاید هم بخاطر تلاش جامعه ایرانیان مخالف مقیم کانادا بوده است که بطور فزاینده یی سرخورده می شوند

شاید هم ساده تر از این حرفها باشد: ترودو تغییر کرده و تصمیم گرفته این کار درست است. زمان خواهد گفت اما چه تحول غافلگیرکننده خوبی.
لطفا به اشتراک بگذارید: