اعتراف کارگزاران رژیم به وضعیت بحرانی قاچاق کالا و ارز

اعتراف کارگزاران رژیم به وضعیت بحرانی قاچاق کالا و ارز

کواکبیان عضو مجلس رژیم درباره فساد حکومتی و بحران ارزی و افزایش قیمت‌ها، گفت:

وضع قاچاق کالا و ارز به اندازه‌ای اوضاع وخیمی پیدا کرده که خدا شاهد است بنده به عنوان نماینده مردم خجالت می‌کشم از این که بگم حمایت کردم از این دولت با این وضعیت اقتصادی. شب میخوابیم روز می‌بینیم دلار چند هزار دلار رفت بالا. خب معلومه که یک عده‌ای تشویق میشند که قاچاق ارز داشته باشند. ما وقتی که توی وضعیت فعلی هستیم حقیقاٌ یک دفعه می‌بینیم تفاوت خودروها 20 میلیون تومان تفاوت کرده و مردم میگند آقا شما توی مجلس برای چی میرید چه کار می‌کنید توی مجلس؟

 

به گزارش رسانه‌های حکومتی، دلار با قیمت 7300 تومان و سکه با قیمت ۲ میلیون و 443 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت مایحتاج ضروری مردم، مسکن و خودرو نیز افزایش نجومی داشته است.

گزارشی درهمین رابطه :

گزارش:

یک عضو مجلس رژیم در جلسه علنی روز یکشنبه درباره وضعیت افزایش قیمتها گفت:

یک موضوع بسیار حساس و مهمی است الان در شرایط فعلی با این وضعیت اقتصادی خواهش می کنم از جنابعالی اینها رو اگر شده جلسه اضطراری بگذارید جلسه غیر علنی بگذارید وزیر مربوطه رو بخواهیم.

ببینید از نیازهای ضروری مردم گوشت هست, گوشت مرغ, گوشت قرمز, گوشت سفید امروز مرغداریها به خاک نشستن تو این دو سه ماه گذشته قیمت دان و قیمت هزینه های مرغداریها اینقدر بالا رفته واقعا همه آنها تولید رو ول می کنند ...

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت نوشت: اوضاع فعالان اقتصادی رو به راه نیست‌. بحران ارزی، تنش‌های قیمتی عجیب و غریب در بازار مواد اولیه‌، مشکلات بانکی و وضعیت غیرقابل پیش‌بینی اقتصاد، کسب و کار را تا حد زیادی با مشکل مواجه کرده است‌. برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به سرعت افزایش بدهی‌های نظام بانکی و مشکلات ارزی، موجود اوضاع اقتصادی به مراتب بدتر نیز خواهد شد‌. آنها می‌گویند اقتصاد ایران مجموعه‌ای از بدهی‌هاست به‌طوری‌که بخش عمده‌ای از این بدهی ها، بدون پشتوانه است‌. از این رو بحران جاری بدهی، یک بحران ملی را رقم زده است‌.

این روزنامه حکومتی در مطلب دیگری می‌نویسد: اول قیمت دلار را یک شبه پایین آوردند، بعد از آن گفتند دیگر دلار نقشی در مراودات تجاری‌مان ندارد و امروز هم کنترل بازار از دست‌شان خارج شده... اکنون که ارز با قیمت پایین‌تری به آنها اختصاص می‌یابد، طبیعتا باید کاهش قیمت داشته باشیم‌... (اما) نه‌تنها شاهد کاهش قیمت هیچ کالایی نیستیم بلکه هر روز قیمت‌ها بیشتر رشد می‌کنند.

 

سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت: «گرانی سکه ، روانی است که به تدریج برطرف می شود. بابت تعادل عرضه و تقاضای بازار سکه مشکلی نداریم ضمن اینکه منابع کلان بانک مرکزی هم وضع مطلوبی دارد».

یک رسانه باند روحانی درباره اظهارت سیف با تمسخر نوشت: مواضع سیف در مورد سکه تکرار مواضع دلاری است. می‌گوید همه چیز عالیست!

یک رسانه باند روحانی نیز تحت عنوان ‏«اقتصاد حبابی» ؛ دستاورد «تیم حبابیِ اقتصادیِ دولت»! نوشت: مقام های ارشد دولت تاکنون گرانی های دلار، خودرو، سکه ‏و مسکن را ناشی وجود «حباب» در بازار دانسته اند. «حباب»؛ تنها توجیه دولت برای افزایش افسارگسیخته قیمت هاست. «اگر این حباب را از شما بگیرند، چه توجیهی برای عملکرد بد خود خواهید داشت»...آیا پس از «دلار جهانگیری»، باید منتظر «سکه جهانگیری» ‏هم بود؟

 

مجیدرضا حریری، نایب رییس اتاق بازرگانی رژیم و چین گفت: درباره اوضاع آشفته بازار سکه، خودرو و دیگر بخش ها باید به مردم اعلام کنیم که شرایط ویژه و اضطراری است. 70 درصد ارز‌های غیردولتی هم در اختیار مدیران دولتی است...ما با یک فساد اداری سازمان یافته روبرو هستیم...

این کارگزار رژیم افزود: دارندگان پول‌های کثیف حداکثر چند هزار نفرند؛ از جهانگیری تعجب می‌کنم چرا نام این‌ها را اعلام نمی‌کند؟ خودرو، شامپو نیست که به صورت قاچاق وارد شود. وقتی بازارآشفته می شود، برخی از مدیران دولتی هم جیب مردم را نشانه می گیرند.
لطفا به اشتراک بگذارید: