اعتراف به فروپاشی اقتصاد و انهدام تولید – ۲۴خرداد۱۳۹۷

اعتراف به فروپاشی اقتصاد و انهدام تولید – ۲۴خرداد۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های نظام در این زمینه


 

 

این روزها از هر جای رژیم فریاد و فغان از وضعیت فروپاشیدة اقتصاد و از دست رفتن مهار اوضاع از همة رسانه‌های حکومتی و تریبون‌های نظام بلند است. یکی از این تریبونها مجلس ارتجاع است و یکی هم خود صدا و سیمای رژیم که به رغم همة تلاشی که می‌کند تا به دستور خامنه‌ای تصویر امیدبخشی از اوضاع کشور نشان دهد، اما باز هم در خلال برنامه‌هایش، باز این وضعیت وحشتناک اقتصادی نشت می‌کند و گاهی هم فوران می‌کند. توجه شما رو به گوشه‌هایی از اعترافهای مهره‌ها و رسانه‌های رژیم جلب می‌کنیم:

 

قوامی نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی ـ تلویزیون رژیم 23خرداد


«آماری که ما داریم از وضعیت کارآفرینان کشور...

«ما نتونستیم برای تحقق اقتصاد مقاومت عزم جدی داشه باشیم

 

آخوند سالک نماینده مجلس:


جایگاه معیشتی مردم در سطح نگرانی ست, گرانی قیمت های کالاهای غذایی, کشاورزی, ارز , طلا, خودرو و غیره مجلس و دولت باید تصمیم بگیرند, دولت گفتمان درمانی میکند و مجلس با تشکیل جلسات خود گفتمان درمانی را تنفیذ میکند و این راه فرار به جلو است نه حل مسئله معیشت مردم, روند مجلس از نظر مردم رضایت بخش نیست لذا ما پیام خودمون رو در جریان انتخابات هئیت رئیسه مجلس به مردم و جامعه رساندیم, فساد اداری رشوه حذف نیروهای حزب اللهی و غیره موجب نارضایتی مردم است بحث قاچاق سبب شده که اقتصاد به تعطیلی کارخانه ها و واحدهای صنعتی کشیده بشه.

 

چنارانی نماینده مجلس:


امروز دولت می بایست به کالاهای اساسی مردم توجهی اساسی داشته باشه, امروز باید دولت بدنبال تامین دارو و درمان مردم باشه...

... چرا دولت پول پزشکان را نمیده؟ چرا دولت پول داروخانه ها را نمیده؟ امروز بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان مبلغ بدهکاری هست که به داروخانه ها باید پرداخت بشه .

آقای رئیس جمهور طرح تحول سلامت به کجا رسید؟ امروز این طرح بطوری شده که مردم بعنوان طرح تهوع سلامت از اون نام میکنند چرا این طرح با همه نقایص و مشکلاتی که داره پیگیری نمیشه؟ ...

 

علی محمد مرادی نماینده قروه:


امروزه اغلب مردم ما در روستاها و شهرها با یارانه 45 هزار تومانی زندگی میکنند, سیستم طبقاتی در حال سایه انداختن بر جامعه ما میباشد عده ای از فقرا و اقشار جامعه از تامین مایحتاج اولیه خود عاجز هستند و بسختی زندگی میگذرانند و فاصله بین اقشار جامعه هر روز بیشتر میشود و تعداد بیکاران و افرادیکه به زیر خط فقر سقوط میکنند افزایش می یابد که بر اساس حدیث نبی می فرماید: نزدیک است که فقر به کفر تبدیل شود.

نمایندگان عزیز اقتصاد ما بیمار است تا کی میخواهیم شاهد فلجی اقتصادمان باشیم؟...

 

اکثر جوانان ما در راهروهای بروکراسی بانکها دارند جوانی شان را از دست میدهند شما که نتوانستید برایشان اشتغال ایجاد کنید حداقل سنگ جلوی پایشان نیندازید...

مردم ناراضی اند بیائید تا به بحران تبدیل نشده اقدام نمائید..

 

حسن کامران نماینده اصفهان


 [ مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه]

چرا اجرا نمیکنید؟ حتما باید بیایند تجمع کنند بارها گفتم کتک بخورند؟ کی ؟ همینهایی که آدمهای متشخصی اند, بعد هم هیچ کاری هم نکنید من سوالم از مسئولین اینه به حقآبه دار ما چی دادید؟ پارسال یک ریال دادید امسال دهشاهی دادید؟ همه تون هم جا نماز آب می کشید همه تون هم میگید ما متدینیم همه تون هم میگید ما متشرعیم, چرا خلاف شرع میکنید پس؟ آیا مصوبات شورای امنیت کشور آقای وزیر کشور اصلا مصوبه برای چی میگذرانید؟ چرا اجرا نمیکنید؟...

 

علی ادیانی نماینده قائمشهر:


... ما دو سال پیش روی را قطعا با فراز و فرود و مسائل متعددی روبرو خواهیم شد بدعهدی آمریکا و برگشت تحریم, قلت منابع مالی, بیکاری و عدم اشتغال لشگر تحصیلکرده دانشگاه, سو مدیریتها و ضعف برخی دستگاهها, مطالبات برخی از صنوف و اقشار همه و همه در کنار هم مسئولیت ما را افزون میدارد».

 

محمد حسن نژاد نماینده مرند:


من تذکر اولم به آقای رئیس جمهور و کل وزرا و هیئت دولت هستش در خصوص مدیریت کشور بخصوص بحث مدیریت اقتصادی.

متاسفانه دولت کلا اقتصاد و بازار را ول کرده توی چند روز مثلا یک ماشین اس ت پ تولیدی داخل از 73 میلیون شده 90 میلیون.

تو 6 ماه از 3700 تومن دلار شده 6500 تومن، دولت میشینه میخواهد 2٪ حقوق کارمندان رو اضافه بکنه کلی دعوا میشه روی آن، آنوقت تو 6 ماه قدرت خرید مردم 50٪ کاهش پیدا می کنه یعنی ما سفره مردم رو کوچک کردیم ولش کردیم بعد خودروساز میاد تقاضای ثبت نامه خودرو می کنه یک خودروی دیگه تحویل میده خوب این جور وادادگی ول کردن بازار توهیچ جای دنیا فکر نکنه اصلا سابقه داشته باشه و با این همه فشاری که به مردم میاد بعد ما می اییم اعلام می کنیم که 8٪ تورم نمکی بر زخم مردم می پاشیم بعد بحای اینکه برویم تو هیئت دولت مصوبه بگذارنیم که این مشکلات رو حلش بکنیم برای مردم مکان تعیین می کنیم که بروید آنجا تظاهرات بکنید معنی این کارهای دولت رو نمی فهمم».

 
لطفا به اشتراک بگذارید: