استقبال آمریکا از لیست گذاری سپاه پاسداران توسط کانادا

استقبال آمریکا از لیست گذاری سپاه پاسداران توسط کانادا

آمریکا از تصویب قطعنامة لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط پارلمان کانادا استقبال کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجة آمریکا طی پیامی در روز جمعه، گفت: «ایالات متحده از تصمیم کانادا در محکومیت قوی (رژیم) ایران به‌خاطر حمایت جاری آن از تروریسم و افزودن سپاه پاسداران به لیست نهادهای تروریستی کانادا استقبال می‌کند».

وزیر خارجة آمریکا، تأکید کرد: «مردم ایران علیه نقض‌های این رژیم فاسد ایستاده‌اند. ما از آنها حمایت می‌کنیم و سایر کشورها را فرا می‌خوانیم تا از سران (رژیم) ایران حسابرسی کنند».

 

مایکل لویت رئیس زیرکمیتة حقوق بشر در پارلمان کانادا از حزب حاکم اعلام کرد، وزیر امنیت عمومی این کشور در پاسخ به نامة او گفته است، روند رسمی لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران رژیم آخوندی در کانادا شروع شده است.

مایکل لویت گفت: «روز (پنجشنبه) من نامه‌یی را به رالف گودیل Goodale (وزیر امنیت عمومی کانادا) ارسال کردم و از او خواستم که به‌دنبال تصویب قطعنامة پارلمان دربارة (رژیم) ایران...، روند رسمی لیست‌گذاری سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی در کانادا، شروع کند. وی تأیید کرد که این روند، شروع شده است».

مایکل لویت در نامة خود خطاب به وزیر امنیت عمومی کانادا از جمله تأکید کرده است که سپاه پاسداران به‌خاطر اقدامات کنونی و گذشته‌اش، از معیارهای لازم برای لیست‌گذاری... برخوردار است. سپاه نهاد اصلی حمایت از گروه‌ها و شبه نظامیان تروریست در داخل و خارج ایران به‌شمار می‌رود.

رئیس زیرکمیتة حقوق بشر پارلمان کانادا، می‌افزاید: «سپاه پاسداران با نیروی قدس (این نهاد) کار کرده تا تجهیزات نظامی را به سوریه منتقل کند و از پایگاه‌های خود و فرودگاه‌های غیر نظامی در ایران، به‌منظور انتقال تجهیزات نظامی برای نیروی قدس در عراق و سوریه استفاده کرده است».
لطفا به اشتراک بگذارید: