تحریمهای آمریکا-توقف زدن رابطه بانکهای هند و شرکتهای تجاری با ایران

تحریمهای آمریکا-توقف زدن رابطه بانکهای هند و شرکتهای تجاری با ایران

بانکهای بزرگ هند پرداخت پول نفت رژیم آخوندی را متوقف کردند.

رویتر گزارش داد، اس.بی.آی (بزرگترین بانک دولتی هند) به پالایشگاههای این کشور اطلاع داده که پرداختهای نفت خام ایران را از نوامبر به بعد کنترل نمی کند.

مدیر امور مالی شرکت نفت هند روز جمعه اعلام کرد پس از آن‌که یک بانگ دولتی هندی به پالایشگاههای هندی اعلام کرده است که از ماه نوامبر به بعد پرداخت پول نفتی وارداتی از رژیم ایران متوقف می‌کند واردات نفت از ایران به هند از اواخر ماه اوت کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر پالایشگاههای نفت هند از مسیر بانک اس.بی.ای هند و ای.آی.اچ المان برای پرداخت پول نفت ایران به یورو استفاده می‌کنند.

پیش از این شرکت پالایشگاهی ریلاینس که دارنده بزرگترین مجموعه پالایشگاهی جهان است اعلام کرد که خرید نفت از رژیم ایران را متوقف می‌کند. شرکت نایارا انرژی که زیر نظر شرکت ‌نفت روسیه است نیز اعلام کرد که واردات نفت از ایران را در ماه جاری کاهش می‌دهد.

رویتر خاطرنشان کرد: علاوه بر بانکها، شرکتهای کشتیرانی و حمل و نقل و شرکتهای بیمه نیز پیشاپیش فاصله گرفتن از رژیم ایران را شروع کرده اند.

 

رئیس شرکت بزرگ هواپیماسازی ایرباس اروپا اعلام کرد، با توجه به تحریم‌های آمریکا، بعید است بتواند به فروش هواپیماها به حکومت آخوندی ادامه بدهد و قرارداد چند میلارد یورویی خود با رژیم را تکمیل کند.

هامبورگر آبندبلات آلمان دربارة مصاحبة خود با رئیس ایرباس، گزارش داد: «وی می‌گوید که از 100 هواپیمای جت، فقط سه هواپیما (به رژیم ایران) تحویل داده شده است... با توجه به تحریم‌های ایالات متحده، ایرباس دیگر اعتقاد ندارد که بتواند قرارداد چند میلارد دلاری خود را با (رژیم ایران)... تکمیل کند».

گیوم فوری Faury رئیس ایرباس در این مصاحبه، گفت: «در حالی که هم‌چنان منتظر جزییات تحریم‌های جدید هستیم، بعید است بتوانیم تحویل 97 هواپیمای باقی‌مانده را انجام بدهیم».

هامبورگر آبندبلات در گزارش خود می‌نویسد: «ایرباس به این دلیل تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد که در تمام جت‌های این شرکت هواپیمایی اروپایی، قطعات شرکت‌های آمریکایی یافت می‌شود. ایرباس در دسامبر 2016 قراردادی را با ایران ایر برای تحویل 100 هواپیما به ارتش تقریباً 18 میلیارد یورو امضاء کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: