نگاهی به سخنان خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر – ۲۵خرداد۱۳۹۷

نگاهی به سخنان خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر – ۲۵خرداد۱۳۹۷


گفتگو با خسرو شکرالهی


خامنه‌ای؛ بحران بی‌راه حلی


 

اشعار مضحک و در عین حال معنی دار این مداح ولایت رو در حضور خامنه‌ای و قبل از اون هم حرفهای نماینده و گماشتة خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید در مشهد رو هم دیدیم و شنیدیم. حالا ببینیم خود خامنه‌ای که امروز خطبه‌های نماز عید فطر را به عهده گرفته بود، چی گفت. این موضوع گفتگوی امروز ما با خسرو شکراللهی است.

 

س :‌ نکات اصلی حرفهای امروز خامنه‌ای چی بود؟

ج : خامنه‌ای امروز تلاش کرد خشم و نفرت انفجاری را که در سراسر جامعة‌ایران موج می‌زند و در رژیم به طور وسیعی از آن به عنوان خسته شدن و ناامید شدن مردم به آن اذعان می‌کنند انکار کند و برای اثبات حرف خودش که مردم از رژیم منزجر نیستند دست به سفسطه بازی و دجالگری زد و در مورد بحران اقتصادی هم با دو گانه گویی از یک طرف آن را انکار کرد و از طرف دیگر آن را به توطئه خارجی نسبت داد و وانمود کرد که برای مسائل اقتصادی هم راه حلهایی اندیشیده شده و در قبال هراس و وحشت از آینده که این هم در سراسر رژیم موج می‌زند مدعی شد که آینده خیلی روشن و بسا بهتر از حال خواهد بود.

 

اجازه بدین قسمتی از حرفهای خامنه‌ای رو ببینیم تا من سؤالم رو در ارتباط با اون مطرح کنم

 (این ملت خسته نیست، انکسانی که ترویج می کنند به تبع از تبلیغات دشمنان که این ملت خسته است، بی نشاط است خودشون خسته اند، خودشون بی نشاط اند، تعمیم می دهند به قیاس به نفس می کنند)

س :‌ منظور خامنه‌ای از کسانی که می‌گن مردم خسته شده‌اند کیه؟

 

ج: البته منظورش باند روحانی بود که بعضی عناصر و رسانه‌های این باند خیلی صریح این صحبت را مطرح می‌کنند. ولی باند خودش هم همین را می‌گویند ولی سعی می‌کنند آن را به گردن باند روحانی بیندازند مثلاً همین مداحی که قبل از خامنه‌ای شعر خواند و مداحی کرد و حسرت دهة 60 را می‌خورد حرفش در واقع همین بود یا آنجا که به اختلاس ها و نارضایتی بیکاران و کارگران و کامیونداران اشاره کرد.

صریحتر او همین امروز حرفهای علم الهدی نمایندة خامنه‌ای در مشهد بود. که از چنگ کرانی بر روی گلوی مردم و از این که مردم از گرانی به تنگ آمدند،‌فشارها طاقت فرسا شده و دولتیها همه امکانات را به خودشان اختصاص دادند و این برای مردم قابل تحمل نیست.

اصلاً این روزها اکثر کسانی که از هر دو باند در مجلس یا در هر تریبونی صحبت می کنند و می‌ نویسند حرفشان همین است و خامنه‌ای با انکار آن فقط خودش را مسخره کرد.

 

س :‌ خامنه‌ای در اثبات این که مردم خسته نیستند، خیلی دربارة حال و هوای مردم در ماه رمضان امسال صحبت کرد و این که چقدر معنویت مردم بالا رفته و همچنین از راه‌پیمایی روز قدس امسال خیلی تعریف و تمجید کرد. اجازه بدین این قسمت از حرفهای او را هم ببینیم و بشنویم:

... آنگاه راهپیمایی روز قدس که حقیقتا یک پدیده منحصر به فردی است در جمهوری اسلامی و امسال از همیشه برجسته تر بود.

در زیر آن افتاب داغ در روزهای بلند با دهان روزه و بعد از شب بیداری کشیده روز بیست وسوم رمضان چند ساعت بعد از بیداری شب احیا مردم با این شور نشاط بیایند تو خیابانها

این ملت خسته نیست! ناامید نیست، این ملت میدان کار رو میدان مسابقه می داند، معنویت او روز به روز بحمدالله بیشتد از هر سال معنویت ما معنویت مردم ما در ماه رمضان و صفای انها بیشتر است

و این یک سرمایه معنوی بی بدیلی است که جوانهای کشور روح معنویت در وجودشان باشد و این نگهدارنده هویت و استقلال و عزت و عظمت کشور است.

ج : بله این همان دجالگری و سفسطه بازی است که در ابتدای صحبتم به آن اشاره کردم. این که امسال معنویت و دعا و... زیاد بوده معلوم نیست چه ربطی دارد به خسته نبودن مردم. دجالگری اش هم این است که دین و اسلام و معنویت را مترادف با رژیم ضد اسلامی و ضد انسانی خودش می‌گیرد و از این که مثلاً امسال افطاری دادن زیاد بود می‌خواهد نتیجه بگیرد که مردم از رژیم خسته و منرجر نشده‌اند و این یک سرمایه‌یی برای رژیم محسوب می‌شود.

این در حالی است که رژیم آخوندی از تجمعات مذهبی مردم بی از رژیم شاه وحشت دارد. کما این که قبل از شب احیای امسال وزارت اطلاعات اطلاعیه داد و از باصطلاح مردم درخواست کرد اگر در شب احیا به مورد مشکوکی برخورد کردند به فلان شماره تلفن اطلاع دهند.

جالب است که خامنه‌ای از فرط خالی بودن چنته‌اش در مورد نشان دادن پایگاه مردمی رژیم به نمایش رنگ باختة‌ روز قدس به عنوان تنها دلیل و سرمایة اجتماعی نظام می‌آویزد. نمایشی که ورشکستگی آن بخصوص در شهرها و حتی کلان شهرها به نمایشی از طرد و منفوریت رژیم تبدیل شد و جالب است که خامنه‌ای برای توجیه این کسادی می‌گفت که این راه‌پیمایی پس از شب احیا بود و می‌خواست بگوید که اگر جمعیت کم آمده بود علتش بیدارخوابی شب احیا بوده است.

 

س :‌ خامنه‌ای در صحبت امروزش راجع به مسائل اقتصادی و راه حلی که برای اون در نظر گرفته هم صحبت کرد. این قسمت از حرفهاش رو هم خوبه ببینیم:

... البته قدرتهای شیطانی دائم در حال توطئه و نقشه علیه ملت ایران اند

ملت ایران باید بیدار باشد باید توطئه ها را بشناسد.

امروز توطئه دشمن عبارت است از فشار اقتصادی به توده ملت ایران برای اینکه اینها را خسته کنند برای اینکه اینها را ناامید کنند این را بدانید همه باید در این زمینه تلاش کنند

بحمدالله خوشبختانه یک کانون مرکزی برای رسیدگی به این امور با حضور روسای سه قوه و فعالان مسئولان قوای سه گانه تشکیل شده است که این مسئله را مسئله مهم اقتصاد را قدم به قدم دنبال کنند و تصمیم های قاطع بگیرند و اجرا کنند اینکار باید انشاالله با جدیت دنبال بشود

 

ج : این هم که شگرد همیشگی رژیم و مشخصا خود خامنه‌ای است که همة افتضاحات رژیم و از جمله نابودی تولید، فساد و قاچاق و اختلاس را به توطئه قدرتهای شیطانی ربط می‌دهد و این در حالی است که عناصر و رسانه‌های باند خودش از این زاویه به دولت روحانی حمله می‌کنند که چرا وخامت وضعیت اقتصادی را به تحریمها ربط می‌دهد .

در قبال این وضعیت به عنوان راه حل به تشکیل شورای متشکل از نمایندگان سه قوه اشاره می کند

 

س:‌ خب تشکیل این شورا با شرکت سران سه قوه و... چقدر می‌تونه بحران اقتصادی موجود رو حل بکنه؟

ج: معلوم نیست اینها چه شق القمری می‌خواند بکنند و اگر با تشکیل این شوراها کار درست می‌شود چرا تا به حال نکرده‌اند.

در خود مجلس یکی از نمایندگان به نام محبی نیا چند روز پیش فریاد می‌زد که از این همه قانون و مصوبه و... در مورد قاچاق کالا به چه درد می‌خورد. اجازه بدهید من قسمتی از حرفهای او را عینا نقل کنم:

بیست ساله مداوم از رهبر انقلاب گرفته, دولت, نمایندگان, نهادها در امر مبارزه با قاچاق صحبت میکنند دستور میدهند جلسه میگذارند اما آخر سر هم می آیند میگند که بزرگترین تهدید این مملکت اقتصاد مملکت قاچاق است بابا بخاطر خدا بیائیم ببینیم چه مشکلی ما داریم که بعد بیست سال حداقل گفتمان غالبی که در اقتصاد داریم قاچاق است هر روز بدتر میشه هر روز بدتر میشه...

 

... خامنه‌ای در قسمتی از حرفهاش هم گفت که خود مردم باید مسائل و مشکلات اقتصادی را حل کنند. این قسمت رو هم با هم ببینیم:

مردم هم وظائفی دارند بایستی این وظایف را انجام بدهند هم توده مردم بایستی مسئله اصراف را مورد توجه قرار بدهند ما چند سال قبل از این مسئله اصراف را مطرح کردیم، زیاده روی ولخرجی در اموری که نیاز نیست این را به نفع کشور به نفع طبقات مستضعف و فقیر و مظلوم کنار بگذارند،

اجناس غیر لازم را وارد نکنند اینها کارهایی ست که مردم میتوانند انجام بدهند بعهده آنهاست به عهده همه احاد مردم است و همه کارهایی را که در این زمینه میتواند به حرکت اقتصادی مستقل کشور کمک کند اینها را احضا کنند.

عادت کردند به سفرهای خارج بروند این عادت را رها کنند ترک کنند رفتن به سفرهای خارجی تفریحی به کشورهای گوناگون

مسئله مبارزه با فساد بصورت جدی بایستی دنبال بشود مبارزه با اصراف همینطور،

 

ج:‌ این واقعاً نهایت وقاحت خامنه‌ای است. 80در صد مردم ایران زیر خط فقرند و خامنه‌ای می‌گویداسراف نکنید ولخرجی نکنید، سفرهای خارجی نروید! کی سفر خارجی می‌رود و سفر خارجی جزو عاداتش شده است؟ جز آقازاده‌ها و ایادی همین رژیم؟! حتی می‌گفت آحاد مردم باید با واردات کالا مبارزه کنند! عجب آیا 25میلیارد دلار کالای قاچاق را آحاد مردم وارد می‌کنند یا سپاه پاسداران و بیت خودت. کولبرهای بیچاره را هم که برای معاش بخور و نمیر خودشان بارهای کمرشکن را روی کول خود حمل می‌کنند را هم که هر روز می‌کشی؟ کارکنان محروم لنجها و مردم محروم بلوچستان را هم که مثل کولبران هر روز به خاطر تآمین زندگیشان مثل کولبران جان می‌کنند هم که از تیر مأموران تو در امان نیستند.

 

س:‌ خامنه‌ای در مورد ضرورت وحدت هم صحبت کرد. این قسمت از حرفهای او را هم ببینیم:

... یک مسئله مهم دیگر هم مسئله وحدت آحاد مردم وحدت ملی وحدت اجتماعی مردم است، در فضای عمومی متاسفانه امرور در فضاهای مجازی توهین به یکدیگر اهانت به یکدیگر تهمت زدن به یکدیگر رایج شده است از سوی جمعی البته این جمع مسلما جمع زیادی نیستند لیکن کارشان به کشور و به فضای عمومی کشور صدمه میزند

دیگر امروز که دشمن در مقابل کشور ایستاده است همه با هم دست به دست هم بدهند متحد باشند در یک جهت کار کنند برای استقلال و عظمت کشور حرفهای تبلیغاتی دشمن را هم که در واقع جنگ روانی ست برای تضعیف روحیه مردم است این حرفها را هم ما خواهش میکنیم بعضی ها در این روزنامه ها و مطبوعات و رسانه ها تکرار نکنند

 

ج : منظور خامنه‌ای فکر می‌کنم افشاگریهایی است که در فضای مجازی توسط مردم از جنایت و فساد رژیم به عمل می‌آید و آنها را حرفهای تبلیغاتی دشمن جلوه می‌دهد بگذریم که باندهای خود رژیم در جنگ و جدال باندی هم چه در رسانه‌‌های حکومتی و چه در فضای مجازی پروندة همدیگر را رو می‌کنند.

 

س :‌ بالاخره در مورد مسائل و بحرانهای اصلی گریبانگیر رژیم، مثل تعیین تکلیف برجام و رابطه با اروپا یا اف‌ای‌تی‌اف و... چی گفت؟ چه خطی رو می‌خواد بره؟ چه راه حلی داره؟

 

ج : خامنه‌ای در سخنرانی امروز خودش که بر خلاف سالهای گذشته خیلی کوتاه بود، بجز دجالبازیهای که گفتم هیچ اشاره‌یی به مسائل اصلی رژیم برجام، به قول خودش برجام اروپایی، غنی‌سازی، اف‌ای‌تی اف، فشار اروپا و جامعة جهانی برای دست برداشتن از موشکی و دخالتهای منطقه‌یی و... و... نکرد. و به این ترتیب در واقع بن‌بست و بحران بی‌راه حلی خودش را به نمایش گذاشت.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: