برجام و ادامه جنگ باندی بر سر تجربه کره شمالی – ۲۶خرداد۱۳۹۷

برجام و ادامه جنگ باندی بر سر تجربه کره شمالی – ۲۶خرداد۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره های نظام در این رابطه




 

 مذاکرات آمریکا و کرة شمالی به بحران درونی رژیم دامن زده است. باند روحانی در این مورد حرفهای متفاوتی دارند، بخشی از آنها میگویند باید ما هم با الگوی کرة شمالی با امریکا وارد مذاکره شویم و بخشی هم ابراز نگرانی می‌کنند که آمریکا پس از فراغت از بحران کرة شمالی تمام فشار خود را بر رژیم آخوندی متمرکز خواهد کرد. گزیده‌یی از این اظهارات و مطالب را بشنویم:

 

تاجزاده از باند اصلاح طلب ۲۴ خرداد



علی خرم دیپلمات سابق رژیم ۲۴ خرداد


ترامپ پس از مذاکره با کره شمالی سعی می کند به اروپا بگوید شما وسواسی هستید وگرنه با ایران هم می توانیم همین طرح را پیش ببریم.اکنون اروپا در جنگ تجاری با آمریکاست و می گوید زورگویی این کشور را نمیپذیرد. از این رو، ترامپ می خواست به اروپایی پیام دهد، من قدرقدرتم و آنچه را می گویم انجام می دهم. در واقع ترامپ قصد دارد به ایران بگوید کره شمالی تسلیم شد و اگر شما نیز مذاکره با آمریکا را بپذیرید، گشاده دست بودن مرا خواهید دید و در غیر این صورت با شما سخت تر برخورد می کنم.باید منتظر بود تا در روزهای آینده محتوای توافقات مشخص شود. آنگاه بهتر می توان واکنش اروپا را فهمید.


فؤاد ایزدی از باند خامنه ای ۲۴ خرداد


دولت در زمینه توان هسته ای تمام قدرت کشور را ذیل برجام به تاراج گذاشت، برجام هم که روی هوا رفت. اکنون دولت تصمیم دارد همین پروسه توافق هسته ای را با برجام ۲ و۳ در خصوص توان موشکی و دیپلماسی منطقه ای انجام دهد.با انجام این دیدار و کاهش سطح تنش میان آمریکا و کره شمالی تنها پرونده ایران است که روی میز کاخ سفید می ماند و آن گاه میزان حملات و فشارها بر تهران افزایش می یابد. در آن سو هم متاسفانه باید گفت که آقای روحانی در جایگاه رئیس جمهور ایران آن میزان از هوش سیاسی و دیپلماتیک آقای اون را ندارد. اکنون روحانی در یک توهمات دیپلماتیک سیر می کند که این مساله به شدت به منافع ملی کشور صدمه زده و خواهد زد. با این رفتارهای دولت ما مشکلات بسیار جدی در روابط بین المللی پیدا کرده ایم که هر روز هم پررنگ تر می شود. در صحنه دیپلماسی، هم داریم امتیاز پشت امتیاز می دهیم و هم مشکلات کشور به قوت خود باقی است. پیشنهاد می کنم که آقای روحانی سفری را به کره شمالی داشته باشد و در آنجا درس یاد بگیرند.

 

محمد دهقان عضو مجلس ارتجاع ۲۴ خرداد


روحانی نباید برجام را به گردن رهبری بیاندازد

متاسفانه دولت هیچ کدام از شروط رهبری را رعایت نکرد و اکنون که آمریکا از برجام خارج شده و ناکامی ها خودنمایی کرده است کسانی که تا دیروز صریح و روشن برخلاف فرمایش رهبری در بدبینی به غرب، اظهار خوشبینی به غرب می کردند حالا می گویند ما که تنها این کار را نکردیم و در هماهنگی با نظام کار کردیم.

سایت حکومتی رجا نیوز ۲۴ خرداد


روحانی به جای پاسخگویی درباره وضعیت اقتصادی طلبکار هم شد: مشکل اقتصادی نداریم، توقع مردم را بالا نبرید!/ آقای روحانی! چه کسی جز شما و دولتمردانتان توقع مردم را بالا بردند و حل همه چیز را به برجام گره زدند؟

با توجه به توضیحات داده شده به جرات می توان گفت توقعات امروز مردم نتیجه بزرگ نمایی از توافق ناکارآمد برجام و معرفی کردن آن به عنوان «فتح الفتوح» و وعده های نجومی انتخاباتی است، و دولتی ها به جای دستور دادن به رسانه ها باید به اشتباهات خود در مقابل مردم اعتراف کنند





لطفا به اشتراک بگذارید: