سالگرد کودتای نافرجام17ژوئن-درهم شکسته شدن کامل توطئه بزرگ علیه مقاومت

سالگرد کودتای نافرجام17ژوئن-درهم شکسته شدن کامل توطئه بزرگ علیه مقاومت


 

سالگردکودتای نافرجام 17ژوئن

درهمشکسته شدن کامل توطئهیی بزرگ

سرفرازی و پیروزی مقاومت ایران

 

مریم رجوی در 17ژوئن2004

 

اگر مقاومت برای آزادی گناه است, ما به این گناه بزرگ افتخار می کنیم, به زندان رفتن به خاطر آزادی افتخار می‌کنیم و به شهادت برای آزادی افتخار می‌کنیم.

مجری: دهسال بعد مریم رجوی، پیروزی نهایی و درخشان کارزاری را که بهمدت 14سال با فداکاری تمام عیار پیشبرده بود، اعلام کرد:

 

مریم رجوی – 2مهر93

به نام خدا به نام ایران به نام آزادی،
به نام صدیقه و ندا که تا هر زمان که سرود انسان و نغمه آزادی جاریست نامشان جاودان خواهد ماند و سلام بر جانها و خونهایی که در دفاع از ضرورت مقاومت برای آزادی نثار شد.
هموطنان!
بزرگترین سرمایه‌گذاری رژیم ولایت‌فقیه در فرانسه بر باد رفت، پرونده 17ژوئن فروپاشید و کارزار شیطانسازی درهم‌شکست. حقانیت این مقاومت اثبات شد و پاکی و شفافیتش احترام همگان را برانگیخت. و جهان بر مشروعیت مقاومت برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه صحه گذاشت.

 

دوستان عزیز حضار محترم
تحقیقات و پرونده 14ساله قضاییه فرانسه، سند تاریخی جامعی است که واقعیتهای تکاندهنده‌یی درباره کشاکش میان مردم و مقاومت ایران با دیکتاتوری مذهبی و مماشاتگران حامی آن را روشن می‌سازد:


درخشانترین واقعیت، پایداری بزرگ جنبش مقاومت است. در مقطع حمله 17ژوئن، آخوندها 12دولت را برای نابودی این مقاومت با خود همراه کرده بودند. بسیاری از شما بیاد می آورید یکی از مقامات وقت فرانسه رسماً می‌گفت هدف حمله، از هم پاشاندن تشکیلات اپوزیسیون است. مقامات وقت فرانسه، خواستار گرفتن اطلاعات علیه مجاهدین از کشورهای دیگر می‌شدند، آنها پرونده خالی را به‌صورتی غیرعادی باز نگه‌داشتند.


پول مالیات‌دهندگان فرانسوی برای پروژه‌یی هزینه می‌شد که خواست استبداد مذهبی بود، یعنی انهدام مقاومت.
بله ، در کشاکش این 14سال، آنچه بارز شد، نیروی ماندگاری و قدرت معنوی این جنبش است. جنبشی که اعضایش در این سالیان، به‌ویژه در اشرف و لیبرتی زیر حداکثر فشار، محاصره و 6 قتل‌عام بوده‌اند جنبشی که در برابر دهها دادگاه حاضر شده، جنبشی که مورد تحقیق بی‌وقفه دهها سرویس اطلاعاتی، همراه با شیطانسازی قرار گرفته و با اهرم قضاییه، هدف یک کنترل سنگین واقع شده، ولی سرانجام از آتش همه توطئه‌ها پاک و سربلند بیرون آمده است.

 

و هم‌چنان که ویلیام بوردون وکیل مقاومت گفت:که الان اینجا حضور داره حکم منع تعقیب بر این اساس صادر شد که اپوزیسیون ایران، تجسم حق مشروع مقاومت در برابر دیکتاتوری و بربریت است و این در تاریخ قضا در فرانسه بی‌سابقه است. زیرا راه را بر احکام دیگری از این دست می‌گشاید و قدرت حق و حقوق را دوباره برقرار می‌سازد. این تصمیم قاضی ترویویدیک در عین‌حال اعاده حیثیت از قضاییه فرانسه نیز است که برخلاف قاضی بروگیر که منافع دولتی را نمایندگی می‌کرد، استقلال عمل قضات در فرانسه را به‌نمایش می‌گذارد.
دوستان عزیز! هموطنان
آن‌ همه رنجها و سوز دلها و فداکاریهای این سالیان. که امروز ثمره آن را می‌بینیم، هرگز فراموش نمی‌شود. صدیقه و ندا که همواره همه وجدانها ی این دوره زمانه را به بیداری فرا می‌خوانند امروز بیش از همیشه زنده و حاضرند.

 


ایستادگی در نبرد با دشمن ضدبشری، در دل زندانها، در اشرف و لیبرتی، در خیابانها ی تهران و سراسر جهان یا در صحنه سختترین پیکارها در دادگاههای جهان. این راه و رسمی است که پیروزی می‌آفریند. و برای آزادی، و برای عدالت و حقوق بین‌الملل و برای جهان بشری، راه می‌گشاید.
سلام بر آزادی
سلام بر مردم ایران
سلام بر همه شما

 

در سالگرد کودتای نافرجام 17ژوئن نزدیک به 4سال پس از حکم نهایی منع تعقیب توسط قضاییه فرانسه در 25شهریور93 و پس از در هم شکستن استیناف خواهی مفتضحانه آخوندها به اسم یک مزدور مرده و بهگور سپرده شدن پرونده ننگین 17ژوئن، نتایج پیروزی بزرگ عدالت بر زد و بند و شیطان سازی، بسا درخشان و الهامبخش است. اکنون به روشنی میتوان نتایج شکست تاریخی بزرگترین توطئه علیه مقاومت ایران را در موقعیت و تعادل بین مقاومت و دشمن بهرأیالعین دید و لمس کرد. پانزده سال پیش رژیم آخوندی سرمست از امتیازات ناشی از اشغال عراق و زد و بندهای میلیاردی با قدرتهای جهان، در این اشتباه محاسبه فاحش بهسر میبرد که کار مقاومت ایران با بمباران مراکزش درعراق، پروندهسازی شوم 17ژوئن و قرار دادنش در لیستهای اتحادیة اروپا و آمریکا، به پایان رسیده و میتواند آن را نابود کند و از ادامة رویارویی با آن و خطری که تمامیتش را تهدید میکند، بگریزد. اما امروز در پانزدهمین سالگرد آن توطئة خطیر که با زد و بند دو دولت و هزینههای میلیاردی، برای نابودی نهایی نیروی رزمندة ضدولایت فقیه تدارک دیده شده بود، شاهد حضور هرچه قدرتمندتر، سرفرازتر و بالندهتر نسلی هستیم که با قدرت برآمده از انقلاب رهاییبخش مریم و به یمن کارزار جهانی و بی وقفة پشتیبانان و حامیان مقاومت ایران از میان حلقه های محاصره مزدوران ولایت و همة توطئه های ارتجاعی و استعماری، سالم و توانمند بیرون آمده و در هیأت تشکیلات پولادین، منسجم و یکپارجه اش در کمین نظام به زانو درآمدة ولایت فقیه نشسته است.

نظامی که اکنون در گرداب بحرانیهای بی علاج داخلی و بین المللی، از یکسو آثار زهر اتمی زمین گیرش کرده و برنامه شوم بمب سازی اتمی در تمامیت آن برسرش آوارشده، و ازسوی دیگر، با توفان قیام و خیزشهای محرومان و زحمتکشان به ستوه آمده در داخل میهن مواجه است، و هر روز، سردمدارانش ناله سر میدهند که مجاهدین عامل اصلی این وضعیت هستند

آخوند جلاد صادق لاریجانی رئیس قضاییة خامنه ای وحشت زده ار تحریمها و انزوای خفه کننده رژیم ولایت فقیه می گوید «تصمیمات امروز دولت آمریکا نشان می دهد تحت تاثیر (مجاهدین)‌دست به برخی اقدامات می زند»، و ولی فقیه ارتجاع در اذعانهای مکرر و ناگزیرش، مجاهدین را عامل قیامهای سراسری و خیزش شهرهای شورشی معرفی می کند.

 

 

بیچاره شب پرستان نمیدانستند، که از همان روز کودتای 17ژوئن،که خورشید را به اسارت می بردند، آفتاب حقیقت و عدالت و آفتاب آزادی مردم ایران، درتدارک طلوعهای درخشان دیگراست ومی رود تا مشروعیت و اصالت و نیروی جبرشکن خود را در نبرد با تاریکی هر روز بیشتر از پیش به اثبات برساند.

پس سلام بر صدیقه مجاوری و ندا حسنی و بر زنده شهیدانی همچون مرضیه، و محمد، و نادر ، و هادی و محسن و حمید و علی و حشمت و دیگر یارانشان در خارج و داخل ایران که وجود خود را به شمعهای فروزان آزادی و مشعل های جاودان مقاومت و تاریخ این میهن تبدیل کردند.

سلام بر ذبح عظیم ملت ایران در آستان فرشته آزادی که خلق اسیرمان از یکصد سال پیش، سر به پایش نهاده است.

 

- مرضیه باباخانی: سالن واگرام – مهر۹۳

خانم رئیس‌جمهور ، خانم‌ها، آقایان،

بعد از 11 سال من امروز آمده‌ام تا بگویم در 17 ژوئن 2003 بر من چه گذشت. ۱۱سال پیش روز 18 ژوئن 2003 برای اعتراض به یک معاملة ننگین در مقابل د.اس.ت. خود را به‌آتش کشیدم.

بیش از شش ماه در بیمارستان بودم. مدت‌ها در یک اتاق ایزوله‌شده. مدتی را به کما رفتم و چیزی به‌خاطر نمی‌آورم. مدتی می‌فهمیدم، ولی قادر به تکلم نبودم. درد را حس می‌کردم، ولی قادر به بیان آن نبودم. دوران بسیار سختی بود. می‌دانستم که اگر هم زنده بمانم، با دنیای متفاوتی مواجه خواهم بود.

ولی به‌رغم همة درد و فشار ناشی از سوختگی و نداشتن هیچ چشم‌اندازی....

حتی یک لحظه هم از آن چه کردم ابراز پشیمانی نکردم

من خودم را به آتش کشیدم، نه به‌خاطر آن‌که از زندگی سیر شده بودم، نه به‌خاطر شخص خودم، بلکه به‌خاطر یک ملت، به‌خاطر مردمم، چون می‌دیدم و لمس می‌کردم که حملة 17 ژوئن بخشی از معامله با آخوندها با هدف نابودکردن مقاومت علیه فاشیسم مذهبی است. هدف، حفظ یک دیکتاتوری به‌خاطر منافع اقتصادی بود. نمیتوانستم ساکت بمانم. هیچ چیز دیگری جز جانم را نداشتم. مقامات یک دولت دموکرات در حال زد و بند با دیکتاتوری مذهبی بودند. تحت فشار مراکز قدرت مطبوعات تبلیغات دروغین و دروغهای بسیاری را درج کردند.

از آنجا که به زندگی عشق میورزم دست به این کار زدم. من به‌خاطر زیبایی‌های زندگی این کار را انجام دادم. می‌خواستم زنان میهنم آزاد باشند. این کار را کردم تا روزی در میهنم آزادی و عدالت برقرار شود.

 

- حمید عرفا – در همیاری هفدهم – بهمن ۹۲

راستش توصیف اون روزا فکر میکنم برا هر کس خیلی سخته ، به طور واقعی یه روز صبح 6صبح بیدار میشی متوجه میشی که هر چیزی که آمال و آرزوت بوده بهش این طوری حمله شده ، اینطوری زیر پا گذاشته شده همون آرمانی که انتخاب کردم آرمان آزادی مردم ،مردم ایران و مقاومتشون اینطور هتک حرمت شده به مادرامون حمله کردن به خواهرامون حمله کردن، ضرب و شتم کردن این طوری دستگیر کردن تو تمام رسانه ها شون باتوطئه ای که داشتن خبرای دروغ پخش میکردن دنبال این بودن که این درواقع حرفای دروغ درمورد این مقاومت نشون بدن .

.....

شیوه های اعتراضی که داشتم خوب داشتیم انجام میدادم همه ،همه هوادارای مقاومت ، همه اعضای مقاومت ولی به طور واقعی کارساز نبو د. در این کشاکش درونی به ازیه جای به این رسیدم توکل این پروسه مقاومت هیچ وقت بدون فدا و بدون ازخود گذشتگی بدو ن مایه گذاشتن ازخود خوب نمیشه این راه روباز کرد.

به طور خاص وقتی چنین توطئه ای انجام شده به خاطر همین هم انتخاب کردم باافتخار انتخاب کردم برای آرمانی که خودم انتخاب کردم برای همه اون ارزش های انسانی که خودم انتخاب کردم که وجدان های که تو همه دنیا هست هر انسانی که باوجدانه ازاین موضوع نمیدونه و مطلع نیست بیدارش کنم .

 

- شهرزاد صدر

ژاک شیراک و دولت فرانسه، یک زد و بند وحشتناک با رژیم ایران کردند. ما این‌را به‌رسمیت نمی‌شناسیم. ما همگی خودمان را خواهیم کشت.

 

دستگیری رئیس جمهور برگزیده مقاومت هر چند بالاترین درد و رنج دوران را برای مجاهدین و مقاومت ایران را در سراسر جهان را بهمراه داشت، اما بالاترین پیام مقاومت و ایستادگی را در داخل میهن اشغال شده ، به میان مردم و جوانان دلیر این میهن برد.

هفده روز بعد وقتی رئیس جمهور برگزیده مقاومت از زندان آزاد شد، مسعود رجوی این لحظه را از شکوهمندترین لحظه های تاریخ مقاومت مردم ایران توصیف کرد. لحظه ای که تار و پود ، بود و نبود و عطش سوزان ایران و ایرانی برای آزاد‌ی را در انظار جهانیان به نمایش گذاشت.

 

 

پیام مسعود رجوی12تیر1382

پیام تهنیت

در روز آزادی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

مسعود رجوی-12تیر1382
لطفا به اشتراک بگذارید: