در خاطره روزها ۲۸خرداد ۱۳۹۷- ۱۸ ژوئن


در خاطره روزها ۲۸خرداد ۱۳۹۷- ۱۸ ژوئن


[caption id="attachment_125653" align="alignleft" width="250"]سردار اسعد بختیاری سردار اسعد بختیاری[/caption]

۲۸خرداد«1288 شمسی»۱۸ ژوئن لشکرکشی سردار اسعد بختیاری


سردار اسعد به نام نجات مشروطیت از دست محمدعلی شاه قاجار با بیش از هزار سوار بختیاری ویک قبضه توب پشتیبان آن، از اصفهان به سوی تهران به‌حرکت درآمد. این سواران همراه با داوطلبان گیلان و مازندران به تهران حمله و باکمک مجاهدان داخل شهر، واحدهای قزاق را شکست دادند.





[caption id="attachment_125654" align="alignleft" width="250"]تغییرکلاه برای بار دوم تغییرکلاه برای بار دوم[/caption]

۲۸خرداد«۱۳۱۴ خورشیدی»۱۸ ژوئن تغییرکلاه برای بار دوم!


برای دومین بار از زمان روی کار آمدن دیکتاتوری رضا شاه، کلاه کارمندان عوض شد. طبق بخشنامه یی که در این روز به ادارات دولتی و سازمانهای دیگر ابلاغ شد، کارمندان دولت و مردانی که به سازمانهای دولتی مراجعه میکنند باید کلاه شاپو (تمام لبه) برسر بگذارند.





[caption id="attachment_125655" align="alignleft" width="250"]درگذشت ابو علی سینا درگذشت ابو علی سینا[/caption]

۲۸خرداد«۴۱۶ خورشیدی»۱۸ ژوئن درگذشت ابو علی سینا


ابوعلی سینا دانشمند، پزشک، فیلسوف و استادی که در اغلب زمینههای علمی روزگار خود نبوغی استثنایی داشت، در ۵۸ سالگی در همدان درگذشت. وی به علت نبوغ در ۲۰سالگی یک دانشمند تمام عیار شد و تألیفات بسیاری از خود بر جای گذاشت.





[caption id="attachment_125656" align="alignleft" width="250"]زادروز ایوان گنچارف روسی زادروز ایوان گنچارف روسی[/caption]

۲۸خرداد - ۱۸ ژوئن « ۱۸۱۲میلادی» زادروز ایوان گنچارف روسی


نویسنده روس «ایوان گنچارف» 79سال عمرکرد و داستانها و سفرنامه‌های متعدد نوشت که به انگلیسی و سایر زبانها ترجمه شده اند.وی با نوشتن داستان «اوبلوموف» که شرح زندگی وکارهای یک اشراف زاده تن‌پرور و بی‌درد است، سبک تازه‌ای در داستان‌نویسی به وجودآورد که در جهان به «اوبلوموفیسم» معروف شده است.





[caption id="attachment_125657" align="alignleft" width="250"]پایان سلطنت در مصر پایان سلطنت در مصر[/caption]

۲۸خرداد - ۱۸ ژوئن « ۱۹۵۳میلادی» پایان سلطنت در مصر


در این روز به رژیم سلطنتی در مصر پایان داده شد و نظام جمهوری به ریاست محمد نجیب برقرار شده. بعدا سرهنگ جمال عبدالناصر از سران جنبش افسران آزاد و از رهبران کودتای ضد سلطنت، نجیب را برکنارکرد و خود رهبر مصر شد.













لطفا به اشتراک بگذارید: