تلاش برای سرپا کردن جنازه اصلاحات – ۲۷خرداد۱۳۹۷

تلاش برای سرپا کردن جنازه اصلاحات – ۲۷خرداد۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های نظام


 

 

با به صدا درآمدن زنگهای آغاز پایان رژیم، باند موسوم به اصلاح‌طلب هم که همیشه جزئی از رژیم و دستگاه سرکوب و شکنجه و سانسور رژیم بوده‌اند، به تکاپو افتاده‌اند تا به قول خودشان در این شرایط خطیر نقش خود را در جهت ممانعت از سرنگونی و حفظ رژیم بازی کنند. این جماعت ضمن گرفتن ژست لو رفتة اپوزیسیون نمایی، از خودشان انتقاد هم می‌کنند که در گذشته خراب کرده‌اند و مردم به آنها اعتماد ندارند و حالا باید راه و روش دیگری در پیش بگیرند. گزیده‌یی از حرفها و مطالب آنها را بشنویم:

 

سایت حکومتی آفتاب نیوز ۲۶ خرداد


انتقاد درونی از جریان اصلاح‌طلب، این‌روزها یکی از موضوعاتی است که در محافل اصلاح‌طلبی و فضای مجازی مطرح بوده و هر روز هم ‌شعاع آن گسترده‌تر می‌شود. یکی از دلایل آن عملکرد نهادهای انتخابی است که یا با پشتوانه جریان اصلاح‌طلب برگزیده شده‌اند یا نمایندگان جریان اصلاح‌طلب اداره آنها را برعهده دارند. ضعف عملکرد این نهادها که مطابق وعده‌ها و شعارهایی که در انتخابات ارائه کردند، نبوده، باعث شده تا مطالبه «اصلاح اصلاحات» گسترده شود.

 

سایت فرارو از باند اصلاح طلب ۲۶ خرداد


ماجرای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تمام شده است؟

اعتراضات دی‌ماه سال ۹۶ از این جهت که مقدمه‌ی ورود یک نیروی سوم به عرصه‌ی سیاسی ایران بود با تمامی حرکت‌های اعتراضی پیشین متفاوت بود اصلاح‌طلبان نیز با فرورفتن تدریجی در گفتمانی محافظه‌کارانه، ضریب نفوذ خود در میان قشر متوسط را که بزرگ‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین طبقه‌ی اجتماعی ایران است، از دست داده‌اند. در این وضعیت می‌توان چند سناریو برای مسیر آینده‌ی سیاسی کشور ترسیم کرد:همگرایی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان البته فقط نباید با هدف در اقلیت گذاشتن ضلع سوم معترضی باشد که در ابتدای این نوشتار از آن یاد کردیم. توجه به نیاز‌ها و خواسته‌های این ضلع سوم که به دلایل بسیار واکنش‌هایی عصبانی و هیجانی به ناملایمات اجتماعی نشان می‌دهد، ضروری و اولویت اول امروز کشور است.در صورت تداوم وضعیت فعلی، (چه بسا) این دو جناح در آینده حسرت‌خور ایامی باشند که قدرت تغییر و تحول را در دست داشتند، اما با لجاجت از آن سرباز زدند.

تاجزاده از باند اصلاح طلب ۲۶ خرداد:


تغییرات جدی در جامعه و جهان رخ داده و ما باید دیدگاه‌های خود را به‌روز و نو کنیم

جریان اصلاحات 2 پا دارد ‌به نظر می‌رسید ورود به قدرت باید به‌مثابه ابزاری برای تحقق اهداف و گفتمان اصلاح‌طلبی باشد، اما اکنون هدف به‌تنهایی ورود به قدرت و حفظ آن به هر قیمتی با توجیه شرایط حساس است. نتیجه این روند تغییر چهره اصلاح‌طلبی به جریانی است که زمین بازی آن قدرت بوده و در حال تئوریزه‌کردن این رفتار است.

 

صادق زیبا کلام از باند اصلاح طلب - ۲6 خرداد


بعد از حوادث و رویدادها و بعد از اعتراضات دیماه که خوب میدانید این اعتراضات دیماه بیش از آنچه که علیه حکومت باشد شعارها, علیه نظام باشد, علیه اصولگرایان باشد, علیه آقای روحانی باشد, بتدریج حالا تو اون یک هفته‌ای که بود بتدریج شعارها خیلی تندتر, خیلی دشمنانه‌تر شد علیه اصلاح‌طلبان. آن شعار معروف اصلاح‌طلب, اصولگرا, دیگه تمومه ماجرا از آنجا بیرون آمد. دلیلش هم واضح هستش, از حکومت که خیلی اعتراض‌کنندگان انتظاری نداشتند, از اصولگراها هم همینطور, از آقای روحانی هم همینطور ولی انتظارشان از اصلاح‌طلبها بود که ازشان حمایت بکنند که نکردند بنابر این بغض و کینه‌شان نسبت به اصلاح‌طلبان خیلی بیشتر بود. اگر نظام جمهوری اسلامی ایران که من هزار و یک ایراد و انتقاد به آن وارد میکنم. این نظام اگر سقوط بکند ما به جلو نخواهیم رفت, ما به عقب خواهیم رفت. ما پس میرویم. اینکه من همه‌اش متنفر باشم, همه‌اش بخواهم از بین ببرم, همه‌اش بخواهم سرنگون بکنم, این ما را به جایی نمیرساند و می‌رساندمان به سوریه.

لنین یک جمله معروفی دارد, میگفت که با تشکیلات ما همه چی هستیم, بدون تشکیلات ما هیچی نیستیم. مهم نیستش که ما چند نفریم و تشکیلات و سازماندهی و رهبری بدبختانه چیزی است که ظرف بیست سال گذشته اصلاح‌طلبان نداشتند. واقعاً رهبری اصلاح‌طلبان امروز کیست؟20 سال از اصلاح‌‌طلبی میگذرد. اصلاح‌طلب یعنی چی؟ اصلاح‌طلب یعنی کی؟

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: