تهاجم شیمیایی اسد به شهرک لطامنه سوریه تایید شد-۲۰دقیقه-گزارش۴-۲۷خرداد

تهاجم شیمیایی اسد به شهرک لطامنه سوریه تایید شد


سازمان منع تکثیر سلاحهای شیمیایی در جدیدترین گزارش خود استفاده از گاز کلر و سارین در حمله روزهای 24 و 25 مارس سال گذشته به شهرک لطامنه LATAMENAH در سوریه را مورد تایید قرار داد .

سازمان منع تکثیر سلاحهای شیمیایی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد گزارش کمیته حقیقت یاب این سازمان نشان می دهد به احتمال بسیار زیاد در حمله روز 24 مارس گذشته به شهرک لطامنه در سوریه از گاز سارین و در حمله 25 مارس 2017 به یک بیمارستان در این شهرک از گاز کلر استفاده شده است. در شمال غربی سوریه گاز مرگبار سارین و کلر بکار گرفته شده است.

مدیر سازمان منع تکثیر سلاحهای شیمیایی سال گذشته به خبرگزاری فرانسه گفت در 30 مارس شهرک لطامنه برای سومین بار مورد حمله قرار گرفت و در آن حمله گاز سارین بکار گرفته شده بود...

اطلاعیه این سازمان در اختیار کشورهای عضو قرار داده شده و به شورای امنیت سازمان ملل نیز ارائه شده است

در گزارش سازمان منع تکثیر سلاحهای شیمیایی اعلام شد این یافته ها و نتایج آن براساس گفتگو با شاهدان و جمع آوری اطلاعات و نمونه ها به دست آمده است.

لطامنه اولین قربانی حملات شیمیایی رژیم اسد نیست.  غوطه شرقی نیز از دیگر قربانیان جنایات شیمیایی اسد است.

نیروهای اسد در سال ۲۰۱۳ با حمله شیمیایی به غوطه شرقی بیش از ۱۵۰۰نفر را به قتل رساندند.

در میان قربانیان زنان، کودکان و بعضاً تمامی اعضای یک خانواده وجود داشتند. رژیم اسد در این تهاجم از گاز اعصاب استفاده کرد.

رژیم اسد در ابتدا وقوع حملات شیمیایی را انکار کرد، اما بعد آمریکا، فرانسه، سوئد، انگلستان و ترکیه رژیم اسد را مسئول این تهاجم دانستند .برخلاف اینکه دولت اوباما اعلام کرده بود تهاجم شیمایی اسد به مردم سوریه خط سرخ است ولی هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداد .
لطفا به اشتراک بگذارید: