جلسه استماع کنگره آمریکا: ضرورت حمایت از قیام مردم ایران-۲۰دقیقه-گزارش۱-۲۷خرداد

ضرورت حمایت از قیام مردم ایران


در جلسه استماع کنگره آمریکا اعضای کنگره نگرانی خود را از دخالتهای تروریستی رژیم ایران ابراز کردند و خواستار حمایت از قیام مردم ایران شدند:

تد دویچ TED DOOECHعضو کنگره آمریکا: رژیم یران فعالانه و بگونة تهاجمی نفوذ بدخیم خود را در منطقه گسترش میدهد. تردیدی وجود ندارد که منافع امنیت ملی ما حکم میکند با گسترش خطرناک دخالتهای رژیم ایران در یمن، لبنان، عراق و سوریه مقابله کنیم . بجز خروج از توافق اتمی و اعمال مجدد تحریم‌ها، دولت مشخص نکرده ما چگونه می‌خواهیم با تهدید رژیم ایران مقابله کنیم. همچنین مشخص نیست که نقش ما در طولانی مدت در درگیری سوریه، بعد از بیرون راندن داعش از سرزمینش در شرق، چه خواهد بود.

دیوید ساترفیلد از دستیاران وزیر خارجه آمریکا: نقش شرورانه رژیم ایران، حمایت آن از شبه نظامیان، حمایت آن از سازمان‌های تروریستی، و توسعه و تکثیر موشک‌های بالستیک، منطقه را بی‌ثبات و متحدان ما را تهدید میکند. مابا این چالش‌ها برخورد می کنیم. ما یک ارزیابی مشترک با متحدانمان داریم که رژیم ایران تهدیدی برای امنیت مشترک ما و برای امنیت بین‌المللی است که باید مشترکاً و سریعاً بدان پاسخ دهیم.

اشنایدر عضو کنگره آمریکا: بزرگترین تهدیدی که من در منطقه می‌بینم رژیم ایران است یعنی برنامه اتمی ، دخالت آن در درگیری‌های منطقه و گسترش آنها، و حمایت این رژیم از تروریسم.

آنها بیش از پیش بر حضور نیروها و تولید موشکهای محلی در سوریه ادامه میدهند. من خیلی نگران حضور ایران در سوریه هستم

تأکید میکنم که اگر از سوریه بیرون بکشیم، میزان تأثیرگذاری بلندمدت ما در سوریه آسیب می‌بیند.

زلدین ZELDENعضو کنگره آمریکا: مردم زیادی در ایران دارند تظاهرات میکنند، دولت سرکوب میکند، طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر ما شاهد چه چیزی هستیم؟

دیوید ساترفیلد: تظاهرات‌هایی که شما به آن اشاره میکنید برای ما بسیار جالب است... این تظاهرات قاعدة گسترده‌ای دارد و در شهرهای متعدد صورت می‌گیرد. ساختار فاسد است وپاسخگوی نیازهای مردم ایران نیست. بانک‌ها سقوط کرده‌اند، برخی افراد منابع خود را از دست داده‌اند، طبقة متوسط در حال آب رفتن است. این خود سیستم است که هدف این تظاهرات است. تظاهرات بسیار مهم بوده و تولید چالش میکند. منابعی که رژیم دارد محدود است و بنظر ما این منابع در حمایت از ماجراجوئی‌های بدخیم ایران در منطقه و فراتر از منطقه بسیار بد خرج شده‌اند.

کرتیس  عضو کنگره آمریکا: می‌خواهم در مورد ایران صحبت کنم. چند ماه پیش ما شاهد تظاهرات‌ بودیم. دولت آمریکا خیلی از تظاهرکنندگان حمایت کرد. چگونه ما می‌توانیم از منابع خود در آنجا برای حمایت از کسانیکه بیش از همه به این حمایت نیاز دارند ، استفاده کنیم؟

دیوید ساترفیلد: ما باید مطمئن شویم که مردم ایران در موردتصمیماتی که توسط رژیم اتخاذ میشود کاملاً آگاه باشند. نسبت به ماجراجویی‌هایی که رژیم در سطح منطقه دارد. مخارجی که این ماجراجویی‌ها دارد. اینکه مردم بتوانند با هم ارتباط داشته باشند. این بهترین استفاده از منابع ما خواهد بود...

ما در رابطه با برنامه‌هایی که در ایران داریم از حمایت قوی کنگره برخوردار بوده‌ایم و خوشوقتیم که این حمایت به اندازه کافی بوده که به نیازهایی که مشخص کرده‌ایم پاسخ دهد.
لطفا به اشتراک بگذارید: