حمایت شهرداران و منتخبان فرانسه ازمقاومت و قیام مردم ایران

حمایت شهرداران و منتخبان فرانسه ازمقاومت و قیام مردم ایران

 

حمایت شهرداران و منتخبان فرانسه

از مقاومت و قیام مردم ایران

در آستانة گردهمایی بزرگ در پاریس

در آستانة گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس، شهرداران و منتخبان فرانسوی از ناحیة ایل دو فرانس (منطقة پاریس و حومه) طی پیام‌هایی، همبستگی خود را قیام و مقاومت مردم ایران علیه دیکتاتوری آخوندی اعلام کردند.

منتخبان فرانسوی در این پیام‌ها تأکید کرده‌اند که قیام مردم ایران و استمرار آن در شهرهای سراسر کشور نشان‌دهندة تغییر دوران در راستای برقراری آزادی و دموکراسی در ایران است.

آنها ضمن محکوم‌کردن جنایات رژیم در داخل و مداخلات تروریستی آن در منطقه گفتند که مردم ایران

شایستة برخورداری از یک حکومت دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت هستند.

آنها هم‌چنین با یادآوری حمایت 14 هزار شهردار و منتخب فرانسوی از مجاهدان اشرفی و نقش پیشتاز آنها در مبارزه علیه فاشیسم دینی، بر حمایت خود از مقاومت ایران به‌عنوان جایگزین دموکراتیک حاکمیت آخوندی تأکید کردند.

 

ژان-فرانسوا لوگاره شهردار منطقة یک پاریس:

حمایت کمیتة شهرداران فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک

از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

 

ژان-فرانسوا لوگاره شهردار منطقة یک پاریس در پیام خود با تأکید بر حمایت «کمیتة شهرداران فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک» از گردهمایی بزرگ مقاومت، گفت: رژیم ایران به نفس افتاده است؛ این یک رژیم دیکتاتوری است که اعمال وحشیانه‌یی را مرتکب شده و حقوق بشر را پایمال می‌کند. در 539 سال قبل از میلاد مسیح همان‌طور که این سند فوق‌العاده (منشور کوروش نشان می‌دهد، در ایران از حقوق بشر دفاع می‌شد، اما امروز (این حقوق) پایمال می‌شود. روز 30 ژوئن در ویلپنت، تعداد بسیاری از ما به دولت فرانسه، ملل متحد، عفو بین‌الملل و همة مدافعان حقوق بشر خواهیم گفت که ما برای دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان و ارزش‌های دموکراسی در ایران (در آنجا) حضور داریم.

 

ژان-پیر مولر شهردار مانی آن وکسن در پیام همبستگی خود با گردهمایی پاریس، گفت: « این یک دیدار سالانه است که تحت هیچ عنوان نمی‌خواهیم آن‌را از دست بدهیم. ما دوستان مردم ایران و دوستان دموکراسی در ایران هستیم. (ما) همراه با هیأت‌هایی از سراسر جهان و دوستان آزادی و دموکراسی (در این گردهمایی شرکت خواهیم کرد تا حمایت و دوستی تمام‌عیارمان را با دوستان ایرانی‌مان ابراز کنیم».

 

ژان-پیر بکه از شورای شهر اور سور اواز در پیام خود، گفت: « ما امسال افتخار آن‌را داریم تا هم‌چون سال‌های گذشته در ویلپنت در روز شنبه 30 ژوئن گردهم بیاییم. در این دوران که در جنبش مردمی در همة زمینه‌ها رو به گسترش است، مردم ایران درد و رنج می‌کشند و ما باید همبستگی و حمایت خود را از ظرفیت مقاومت ایران برای تغییر دادن وضعیت نشان بدهیم. فردا، ایران می‌تواند خلقی آزاد باشد، فردا ایران می‌تواند از حاکمیت متفاوتی برخوردار بشوداین خواستة ما برای همة مردم ایران و نیز برای همة منطقة خاورمیانه است تا این‌که صلح و دموکراسی برقرار بشود.
لطفا به اشتراک بگذارید: