کاهش شدید تولید و فروش نفت ایران-۲۰دقیقه-گزارش۳-۲۷خرداد

کاهش شدید تولید و فروش نفت ایران


با نزدیک شدن پایان مهلت ۱۸۰ روزه دولت ترامپ برای شروع تحریم های شدید اقتصادی علیه رژیم ایران کارشناسان نفتی خبر از سقوط قابل پیش‌بینی در تولید و فروش نفت این رژیم در بازارهای جهان می دهند

بر اساس پیش‌بینی‌ آژانس های بین‌المللی مستقر در پاریس، تولید نفت ایران تا پایان سال ۲۰۱۸به کمتر از یک میلیون و پانصد هزار بشکه در روز سقوط خواهد کرد. در صورت تحقق این پیش‌‌بینی، تولید نفت ایران به سختی نیازهای داخلی کشور را کفایت خواهد کرد.

 در این رابطه خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت : واردات نفت خام ایران به کره‌جنوبی از ۱میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به کم‌تر از ۱۸۰ هزار بشکه در روز کاهش‌یافته است. کاهش صادرات مشتقات نفتی ایران از اوایل سال۲۰۱۸, قبل از اعلام تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران شروع شده بود.

بنظر می رسد که صادرات نفت خام ایران در ماههای آینده نیز شاهد کاهش شدیدی شود چرا که علاوه بر کاهش خریداران نفت ایران به دلیل تحریم های اقتصادی آمریکا ، شرکت های بیمه نیز با پایان مهلت ۱۸۰ روزه دولت ترامپ نفت کش های حامل نفت خام ایران را بیمه نخواهند کرد.

خبرگزاری بلومبرگ نیز طی گزارشی نوشت : محموله‌های ارسالی رژیم ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یک سوم کاهش یافته است. بلومبرگ با استناد به گزارش آژانس های اطلاعاتی اضافه می کند : بر طبق اطلاعاتی که از ردیابی تانکرهای نفت کش بدست آمده است ، صادرات نفت ایران پس از تحریم‌های ترامپ کاهش می‌یابد. صادرات نفت ایران در دو هفته اول ماه ژوئن به شدت کاهش یافته و این نشان می دهد که تحریم‌های مجدد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، ممکن است برخی از خریداران نفت ایران را دلسرد کرده باشد.

بر طبق داده‌های ردیابی تانکرها که توسط بلومبرگ جمع‌آوری شده , میزان نفت خام و میعانات اضافی, که شکل سبکی از نفت استخراج‌شده از میدان های گازی است , در دو هفته اول ژوئن میزان صادرات نفت ایران به میزان ۱۶ درصد در روز کاهش داشته است.

با توجه به این که رژیم ایران برای تامین درامدهایش اساسا به نفت متکی است این وضعیت نگران کننده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: