بن‌بست؛ «وزیران ناامید و خسته و دولت روحیه باخته»

گزارش خبری دوشنبه ۲۸ خرداد


بن‌بست؛ «وزیران ناامید و خسته و دولت روحیه باخته»


 

«ناامیدی» کلیدواژه‌یی است که این روزها خیلی در ادبیات رژیم حاکم رایج است. ناامیدی مردم از نظام، ناامیدی از اروپا، ناامیدی از اصلاح امور و...

مفهوم این ناامیدی پیوسته گسترده‌تر و فراگیرتر می‌شود و دامنة آن اکنون بالاترین سطوح حاکمیت را فرا گرفته و رسانه‌های رژیم آشکارا می‌نویسند که وزیران دولت روحانی ناامید و خسته‌اند و روحانی باید وزرای کابینه‌اش را عوض کند،

اما روحانی که به رغم ادعاها خودش هم جزو ناامیدان است، بهتر از همه می‌داند که اولاً به تعدادی از وزیران محدود نیست،

ثانیاً مسأله فردی نیست و به این و آن فرد برنمی‌گردد، هر کس دیگر هم در این سمت قرار بگیرد و با واقعیتهای سرسخت مواجه شود، ناامید و خسته می‌شود.

 

سایت حکومتی بهار۲۲ خرداد


با این وزیران خسته نمی‌توان برجام را نجات داد


برجام در نزد دولتمردان ایران، همچنان بلاتکلیف است، ولی آثار خروج آمریکا از برجام، تکلیفش را با معیشت مردم ایران مشخص کرده است این جا دولت مستقر که به نظر‌می‌رسد روحیه خود را باخته است،

باید به‌ترمیم کابینه دست بزند و با افراد جوانتر و قوی‌تری برای جنگ اقتصادی و سیاسی با آمریکا وارد کارزار شود.

با این وزیران خسته نمی‌توان برجام را نجات داد و به جنگ اقتصادی با آمریکا برخاست.

مردم توان و تحمل سختی‌ها را دارند، به شرطی که ببینند دولت مردان هم دارند کار خود را شبانه روزی انجام‌می‌دهند باید دولت از انفعال خارج شود.

هرمیداس‌باوند دیپلمات سابق رژیم ۲۲ خرداد


هم‌زمان با تحولات ماه‌های اخیر در فضای بین‌الملل و در بحبوحه تهدیدات ترامپ علیه ایران و برجام،

شعارها و مواضع برخی افراد که بعضا در قوه مقننه یا سایر دستگاه‌ها مسئولیت دارند، هزینه‌هایی را برای ملت ایران ایجاد کرده است.

فراموش نکنیم این بار شکست دیپلماتیک ایران صرفا، تبعات اقتصادی نخواهد داشت و می‌تواند نارضایتی‌هایی را در میان مردم ایجاد کند. باید از سرمایه اجتماعی تا حد ممکن حفاظت کرد.

روزنامه حکومتی وطن امروز ۲۲ خرداد


ناامید‌‌ی از اروپا


اما به نظر می‌رسد‌علاوه بر کارشناسان و تحلیلگران، د‌ولت نیز امید‌ی به سرنوشت مذاکره با اروپا و اخذ تضمین‌‌های لازم برای بی‌اثر کرد‌ن تحریم‌ها ند‌ارد‌.

اظهارات اخیر جهانگیری و مواضع اخیر د‌ولت نشان می‌د‌هد‌حسن روحانی و تیم مذاکره‌کنند‌ه هسته‌ای او،

د‌یگر امید‌ی به برجام اروپایی ند‌ارند‌. د‌لیل اصلی هم ناتوانی اروپا د‌ر تضمین منافع ایران از برجام است. هرچند‌آنان هنوز حاضر نیستند‌رسما این موضوع را اعلام کنند‌

 

 

محمد جواد لاریجانی: منافع زیادی از ما در دنیا آسیب دیده منافع خیلی سنگینی آسیب دیده فقط هم مربوط به اروپایی ها نیست شرکت هندی شرکت نمیدانم برزیلی بخواهد با ما کار کنه باز هم در معرض آسیب هست پس صحبت ما این هست که در شرایط فعلی چیزهایی که ما دنبالش بودیم چقدرش قابل وصول است بنده قاطعانه میتوانم بگم که بخش عمده اش رو اروپایی ها جرات انجام ندارند و بخش دیگه اش تصمیم به انجام ندارند.

لاریجانی: من میخواهم بگم که ما شرایط مون فراتر از این هست که حتی اروپایی ها تقسیم کاری کرده باشند یا نکرده باشند

ما زیادی به اروپایی ها اهمیت دادیم حالا دارند ناز میکنند و این یک مسئله بسیار جدیست البته من معتقد هستم که اروپایی ها برای اینکه آمریکایی ها رو هم در یک جهاتی برای خودشون منافع دیگری با همدیگر کنار بیایند استراتژی شون فشار گذاشتن روی ایران هست مواضعشون بسیار مواضع غیر موجهی ست.

 

پاسدار وحیدی وزیر سابق دفاع رژیم ۲۲ خرداد


اروپائیان هم در این موارد بسیار بد سابقه هستند و نه تنها قابل اعتماد نیستند

بلکه مطمئنا در این شرایط بدنبال اهداف خود خواهند بود لذا ما نباید به راحتی به آنها اعتماد کنیم.

همه باید بدانند که قدرت دفاعی ایران نه قابل مذاکره است و نه قابل بحث و هر کسی که در تضعیف و تخریب قدرت دفاعی و موشکی ما صحبت کند بدون شک دشمن و خائن به کشور و ملت است چه داخلی باشد و چه خارجی، فرقی ندارد.

 

آخوند حوزه نقویان - ۲۱ خرداد


اگر کارد به استخوان مردم برسد با هیچکس رودربایستی ندارند و با سخنرانی و دعای اللهم عجل لولیک الفرج نمی شود جامعه و مردم را اصلاح کرد یا فریب داد

.امروز در کشور بسیاری از امور، آتش زیر خاکستر است و باید دست هر کس که کاری بلد است و این آتش ها را می تواند خاموش کند بوسید و از او کمک گرفت.
لطفا به اشتراک بگذارید: