مناقشه جدید بر سر مذاکرات مستقیم با آمریکا – ۲۸خرداد۱۳۹۷

مناقشه جدید بر سر مذاکرات مستقیم با آمریکا – ۲۸خرداد۱۳۹۷


گزیده ای از اظهار نظر رسانه ها و مهره های نظام


 

 

موضوع ضرورت مذاکره با آمریکا که مدتی به صورت زمزمه و حرفهای جسته گریخته در میان بود، اکنون دیگر با صراحت از سوی مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی به عنوان تنها راه حل نجات رژیم مطرح می‌شود. این بحث که از یک سو نتیجه و انعکاس شکست سیاست آویختن به اروپا و قرار دادن آن در برابر آمریکا و از سوی دیگر با الگو قرار دادن کرة شمالی می‌باشد، با واکنشهای شدید باند خامنه‌ای مواجه شده و آن را به عنوان ذلت و خیانت محکوم می‌کنند. گزیده‌یی از اظهارات و مطالب دو باند حاکم در این باره:

 

خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۷ خرداد


یادداشت زالمای خلیل زاد نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در واشنگتن پست:

ایران با ترامپ مذاکره خواهد کرد.

ایران در حال حاضر برای یک مذاکره مستقیم با آمریکا آماده نیست اما با فشارهای اقتصادی و افزایش هزینه ها, تهران رویکردش را تغییر داده و خواستار از سرگیری مذاکراتی خواهد شد که بتواند برای هر دو کشور منافعی در پی داشته باشد و به تدریج روابط دو کشور را بهبود ببخشد. مسیر آلترناتیو هزینه های اقتصادی هنگفتی دارد و حتی ممکن است خطر یک درگیری را به همراه داشته باشد.

 

سایت حکومتی اعتدال ۲۷ خرداد


نامه تعدادی از فعالان سیاسی به مسئولان نظام؛

با ترامپ مذاکره کنید

نویسندگان این نامه با اشاره به «از دست رفتن فرصت مناسب» دولت باراک اوباما از مسوولان تصمیم‌گیر نظام خواسته‌اند «فارغ از جنگ‌های روانی کاخ سفید با یک تصمیم ملی اعلام کند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با امریکاست تا قدمی در راه‌حل مشکلات و اختلافات برداشته شود».

 

غلامحسین کرباسچی از باند روحانی ۲۷ خرداد


اگر امریکا تضمین دهد بدعهدی نکند و مسوولان بتوانند چنین تضمینی از این کشور اخذ کنند، بدون پیش شرط جدید می‌توان برای حل مسائل با امریکا گفت‌وگو کرد.

این نامه مشروط بر آن است که امریکا دیگر در قبال ایران بدعهدی نکند.شرایط فعلی به گونه‌ای نیست کسی نداند کشور با چه معضلات و مشکلاتی رو به روست.آن طرف ماجرا یک جوسازی سنگین درباره تحریم و افزایش فشار بر روی ایران را آغاز کرده است. اگر بابی باز شود که سیاسیون دلسوز چه در داخل و چه خارج از کشور به این نتیجه برسند که برای حفظ کیان جمهوری اسلامی، حفظ کشور، عدم ایجاد مشکلات برای زندگی مردم و نظام و انقلاب یک موضع‌گیری سیاسی مثبت انجام شود اتفاق خوبی است. ما تجربه‌ای شبیه به این را در زمان ابتدای مذاکرات داشته‌ایم. در ابتدای برجام مخالفت‌هایی صورت گرفت اما در عین حال گفته شد که اگر شرایطی ویژه به وجود‌ آید می‌توان به مذاکره نشست و به نتیجه رسید.یعنی ما با یک شرایط خاص و پیش‌بینی‌های درست جلوی این بدعهدی را بگیریم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را با مذاکره به جای تهدید برطرف کنیم.در صورتی که ما بتوانیم تضمین لازم را از امریکا بگیریم دیگر کسی نمی‌تواند تهمتی ناروا به مسوولان کشور بزند.

 

خبرگزاری نیرویی تروریستی قدس ۲۷ خرداد


نامه عجیب برخی اصلاح‌طلبان با "تِم تسلیم" در برابر ترامپ؛ خیانت از داخل؟

اگر قرار باشد پروژه فشار به ایران توسط گروهی در داخل دنبال شود، چه‌کسانی شایسته‌تر از اینها هستند؟ و اگر قرار باشد این پروژه علیه ملت ایران انجام شود، این افراد چه‌اقدام بهتری از طرح مذاکره مستقیم با ترامپ را می‌توانند انجام بدهند؟ در حالی این افراد که خود را اصلاح‌طلب می‌خوانند، ادعای عدم مرعوبیت در مقابل غرب و آمریکا را دارند که باید گفت اگر قرار باشد ترامپ به برخی افراد داخلی جهت همراهی کردن با پروژه‌های ضدایرانی و پروژه فشار به ملت ایران، پاداشی بدهد چه‌کسانی سزاوارتر از امضا کنندگان این نامه هستند؟ه‌نظر می‌رسد نامه مشترک برخی اصلاح‌طلبان با اپوزیسیون خارج از کشور برای مذاکره با ترامپ، موجب آشکار شدن مرحله جدیدی از خیانت در پشت جبهه برای فشار بیشتر به مردم توسط کسانی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند، شده است.

 

احمد زید آبادی از باند اصلاح طلب ۲۷ خرداد


آنچه احیاناً جمهوری اسلامی را به پشت میز مذاکره با آمریکا خواهد کشاند؛ "شرایط عینی" است که به نظر می‌رسد در حال فراهم شدن است!

 

تلگرام سایت دولت بهار از باند احمدی نژاد ۲۷ خرداد


آیا کسانی که در مذاکره با اوبامای عاقل، برجام فاقد تضمین و امضا را به ملت تحمیل کرده و نمره مردودی گرفتند، صلاحیت مذاکره با ترامپ دیوانه را دارند؟!

 

قاسم محبعلی دیپلمات سابق رژیم ۲۷ خرداد


«ترامپ دنبال گفت‌وگوی ایرانی آمریکایی است»

طبیعتا اگر بخواهد که این مناقشه حل شود -هم مناقشه‌ی هسته‌ای، هم مناقشه‌ی موشکی، هم مناقشه‌ی منطقه‌ای و هم مسایل دوجانبه‌ی ایران و آمریکا- یک روز باید بنشینند دور میز و مسایل‌شان را مستقیم و به صورت رسمی، نه از طریق مذاکرات غیر رسمی و با حضور دیگران، حل و فصل کنند.

همانطور که امروز دعوای کره شمالی و آمریکا به یک نقطه‌ی عطف رسید، در مورد ایران هم به نظر می‌رسد که دعوای ما با آمریکا به نقطه‌ی عطف خودش نزدیک خواهد شد بنابراین ایران هم باید به این نکته توجه کند که نمی‌تواند زمان زیادی به این وضع ادامه دهد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: