کشته شدن دهها نفر از عوامل رژیم آخوندی در سوریه

کشته شدن دهها نفر از عوامل رژیم آخوندی در سوریه

رسانه‌های بین‌المللی از کشته‌شدن ده‌ها تن از عوامل اعزامی رژیم آخوندی در سوریه در حملات هوایی به منطقة شرق این کشور، در نزدیکی مرز عراق خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «در یک حملة هوایی بیش از 50 تن از نیروهای حامی رژیم (اسد) در شرق سوریه کشته شدند؛ این حمله کمی قبل از نیمه‌شب در شهر هری Hari صورت گرفت که تحت کنترل شبه نظامیان ( اعزامی به سوریه از کشورهای) منطقه... قرار دارد».

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود: «در این حمله 52 تن از نیروهای پشتیبان رژیم (اسد) کشته شده‌اند این حمله یکی از مرگبارترین حملات علیه این نیروها طی ماه‌های اخیر به‌شمار می‌رود».

به گفتة دیده‌بان حقوق بشر، در این حمله دست کم 30 نیروی عراقی و 16 نیروی سوری کشته شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه هم‌چنین گزارش داد که شبه نظامیان موسوم به حشدالشعبی در عراق گفتند، 22 تن از نیروهای آنها در حملة هوایی در مرز عراق و سوریه کشته و 12 تن مجروح شده‌اند.

 

المصدر نیوز از سایت‌های حامی رژیم اسد در گزارش خود دربارة این حمله نوشت: فعالان حامی دولت (اسد)، نیروی هوایی اسراییل را به انجام این حملات هوایی متهم کردند.

آلبوکمال با مرز اسراییل فاصلة بسیاری دارد، اما با توجه به حضور گستردة نیروهای تحت حمایت (رژیم) ایران در مرز بین عراق و سوریه، می‌تواند هدف مناسبی برای ارتش آن باشد.

 

در همین حال خبرگزاری تاس روسیه روز یکشنبه گزارش داد: نخست‌وزیر اسراییل در جلسة هفتگی کابینه خود گفت، وی به رئیس‌جمهور روسیه و وزیر خارجة آمریکا گفته است که اسراییل علیه حضور نظامی (رژیم) ایران در تمام سوریه، دست به اقدام خواهد زد. ( وی گفت): «در پایان هفته من درگفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و مایک پمپئو وزیر خارجة آمریکا تأکید کردم که اول از همه (رژیم) ایران باید سوریه را ترک کند. دوم این‌که ما اقداماتی را در پیش خواهیم گرفت و پیشاپیش نیز علیه تلاش‌ها برای برقراری حضور نظامی (رژیم) ایران و عواملش دست به اقدام زده‌ایم».
لطفا به اشتراک بگذارید: