در خاطره روزها ۳۰خرداد۱۳۹۷- ۲۰ ژوئن


در خاطره روزها ۳۰خرداد۱۳۹۷- ۲۰ ژوئن


[caption id="attachment_126097" align="alignleft" width="250"]قیام در تهران قیام در تهران[/caption]

۳۰ خرداد۱۳۸۸-۲۰ ژوئن قیام در تهران


مردم تهران بدون اعتنا به تهدیدهای نیروی انتظامی و خط و نشان کشیدن‌های روز قبل خامنه‌ای، شعلة قیامی را که از یک هفته پیش برافروخته بودند به اوج رساندند. شهادت ندا آقاسلطان و تصویر چشمان باز و نگاه مظلومانة او درهمین قیام، جهان را تکان داد.





[caption id="attachment_126098" align="alignleft" width="250"]انفجار حرم امام رضا (ع) انفجار حرم امام رضا (ع)[/caption]

۳۰ خرداد۱۳۷۳-۲۰ ژوئن انفجار حرم امام رضا (ع)


همزمان با عاشورای حسینی که با ۳۰خرداد مصادف شده بود، به دستور خامنه‌ای انفجار بمبی در داخل حرم امام رضا(ع) موجب کشته شدن ۲۶ تن و مجروح شدن دهها تن دیگر از زائران شد. ۵ سال بعد «اکبر گنجی» فاش کرد کاروزارت اطلاعات خامنه ای بوده.





[caption id="attachment_126099" align="alignleft" width="250"]تأسیس ارتش آزادیبخش ملی ایران تأسیس ارتش آزادیبخش ملی ایران[/caption]

۳۰ خرداد۱۳۶۶-۲۰ ژوئن تأسیس ارتش آزادیبخش ملی ایران


رهبر مقاومت ایران، آقای «مسعود رجوی»، با ارسال پیامی، تأسیس «ارتش آزادیبخش ملی ایران» را اعلام نمود. به ا‌ین ترتیب، ارتش آزادیبخش به عنوان بازوی استوار و پراقتدار مردم ایران و شهر اشرف مقر ارتش آزادی به مثابه کانون مبارزات آزادی خواهانة ملت ایران علیه رژیم آخوندی سربلند کرد.





[caption id="attachment_126100" align="alignleft" width="250"]تظاهرات نیم میلیونی مردم تهران تظاهرات نیم میلیونی مردم تهران[/caption]

۳۰ خرداد۱۳۶۰-۲۰ ژوئن تظاهرات نیم میلیونی مردم تهران


قریب ۵۰۰هزارتن از مردم تهران، به منظور اعلام حمایت از سازمان مجاهدین به خیابانها سرازیر شدند تا با یک تظاهرات مسالمت آمیز، ضمن اعتراض علیه اختناق رژیم، با خمینی اتمام حجت نمایند اما پاسداران با اعلام «اذن ولی فقیه» در آتش گشودن، به روی تظاهرکنندگان، مردم را کشتار کردند.





[caption id="attachment_126102" align="alignleft" width="250"]کشف ویتامین کشف ویتامین[/caption]

۳۰خرداد-۲۰ ژوئن«۱۹۱۲میلادی» کشف ویتامین


دانشمند لهستانی کازیمیر فونک بیوشیمی‏دان لهستانی به مطالعه و تحقیق پرداخت. وی بعد از یک سلسله تحقیقات در ۲۰ ژوئن ۱۹۱۲ متوجه شد که در مواد غذایی مصرفی انسان، موادی وجود دارد که برای سلامتی و ادامه حیات ضروری است.





لطفا به اشتراک بگذارید: