آیا آمریکا هم حاضر به مذاکره است؟ - ۲۹خرداد۱۳۹۷

آیا آمریکا هم حاضر به مذاکره است؟ - ۲۹خرداد۱۳۹۷


گزیده ای از اظهار نظر مهره ها و مقامات رژیم آخوندی


 

 

دعوا بر سر مذاکره با آمریکا در رژیم همچنان با شدت ادامه دارد و در این میان نکات جالبی از هر دو باند مطرح می‌شود. از جمله این که مذاکره خوب است اما الان نه! چون آمریکا می‌فهمد ما از موضع ضعف پای مذاکره آمده‌ایم، خیلی سخت خواهد گرفت. بگذاریم مدتی بگذرد، بعد! حالا این بعد کیه؟ و چه تحولی ممکنه رخ بده یا چه چیز میمونی ممکنه اتفاق بیفته که موضع ضعف فعلی تبدیل به قوت بشه، معلوم نیست.

نکتة جالب دیگه اینه که جماعتی هم به تشنه کامان مذاکره می‌گن، این قدر که شما پای علم مذاکره سینه می‌زنید، اول برید ببینید که اصلاً آمریکا دنبال مذاکره است؟ بابا آمریکا اصلاً دنبال مذاکره با ما نیست!

به هر حال بد نیست نگاهی داشته باشیم به جدیدترین نظرات موافق و مخالف مذاکره و نکات بعضا مضحک اون:

 

علی خرم دیپلمات سابق رژیم ۲۸ خرداد


اگر به درخواست و پیشنهاد مذاکره مستقیم ایران و آمریکا از زاویه دیگری نگاه کنیم می‌توان گفت که پیشنهاد خوب و درخواست منطقی است. ایران و‌ آمریکا بعد از چهل سال باید مشکلات خود را رودررو با هم حل کننداین مشکلات باید در جایی حل شود و نباید ادامه‌دار باشد.»در روابط بین‌الملل ما رقابت درازمدت داریم اما دشمنی درازمدت نداریم؛ دشمنی بین ایران و آمریکا درازمدت شده و این به نفع منافع ملی دو کشور نیست و باید در جایی این طلسم بشکند.ایران و آمریکا باید مستقیم مذاکره‌ کنند چرا که هر مشکلی پشت میز مذاکره حل می‌شود نه با هیاهو و جنگ‌های نیابتی

 

سید جلال ساداتیان عضو سابق مجلس ارتجاع ۲۸ خرداد


اگر قصد از این بیانیه این است که جایگاه خود را در نظام بین‌الملل امروزی پیدا و حفظ کنیم، حرف درستی است، اما از نظر مقطع زمانی که ما شاهد اوج تهدیدات و تحریم‌های آمریکا و ترامپ علیه خود هستیم، باید تأمل شود تا در شرایط مناسب‌تری این اتفاق بیفتد و مذاکره صورت گیرد.در این مقطع زمانی آقای ترامپ از تحریم‌ها علیه ایران بهره‌برداری می‌کند و با این کار بر ایران فشارهایی می‌آورد تا ایران را پای میز مذاکره بیاورد. ما باید منتظر شرایط بهتری باشیم، مثلا از طریق فشارهای اتحادیه اروپا بر آمریکا آنها را پای میز مذاکره بیاوریم تا ترامپ هم نتواند مدعی شود با ایجاد شرایط سخت برای ایران ما را مجبور به مذاکره کرده است. در شرایط فعلی با وجود آقای ترامپ و رفتارهای آن، زمانی مناسبی برای مذاکره نیست.

 

پیروز مجتهدزاده کارشناس رژیم ۲۸ خرداد


آقایان پیش از توصیه کردن مذاکره با آمریکا ثابت کنند که این کشور اصلا قصد مذاکره با آنها را دارد چرا که شواهد حاکی از آن است که آقای ترامپ قصد مذاکره ندارد و حتی مذاکرات قبل را هم برهم زده است ما خود مخالف مذاکره نیستیم و معتقدیم باید مسائل پیش آمده را به گونه‌ای با آمریکایی‌ها حل کرد، حتی برخی از اقداماتی که مطابق میل آنان نیست را انجام نداد ولی در عین حال عزت و شرف ملی ایران باید حفظ شود.

 

محمدنبی حبیبی رئیس باند موتلفه ۲۸ خرداد


با وطن فروشی می‌خواهند منافع آمریکا در ایران را تامین کنند.

دشمن در مذاکرات هیچ حرفی جز نقض عهد و پیمان ندارد ولو اینکه این پیمان بین‌المللی و چندجانبه به امضای شورای امنیت سازمان ملل رسیده باشد. با چنین دشمنی گفتگو بی فایده است و تنها کسانی به آن توصیه می‌کنند که به قول رئیس‌جمهور دیوانه هستند.

 

فؤاد ایزدی از باند خامنه ای ۲۸ خرداد:


اول قوی شویم بعد با امریکا مذاکره کنیم

مشکل ما این است که طرف مقابل آمادگی مذاکره ندارد و در واقع هدفش از پیش شرط‌هایی که مطرح کرده، این است که ایران اصلاً به سمت مذاکره با این کشور هم نرودمذاکره یکی از ابزارهای سیاست خارجی است. همان طور که امریکا از تحریم به عنوان یک ابزار سیاست خارجی استفاده می‌کند و ما از ادبیات مقاومت به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کنیم. بنابراین مذاکره هم ابزار است، منتهی بعضی وقت‌ها از این ابزار باید استفاده کرد و برخی وقت‌ها هم نباید استفاده کرد. مذاکره فی نفسه نه خوب است نه بد. باید شرایط را دید و بر اساس شرایط از گزینه مذاکره استفاده کرد.

کسی مخالف مذاکره نیست. مذاکره ابزاری برای رسیدن به هدف است که ما از این ابزار خوب استفاده نکردیم. نویسندگان نامه درکشان از شرایط دنیا پایین است و همین‌ها بودند که ما را به وضعیت فعلی رسانده‌اند.در حال حاضر حداقل با دولت فعلی امریکا امکان مذاکره وجود ندارد چون طرف مقابل آمادگی مذاکره ندارد.
لطفا به اشتراک بگذارید: