سوریه-کشته شدن دهها تن از عوامل اعزامی رژیم آخوندی

سوریه-کشته شدن دهها تن از عوامل اعزامی رژیم آخوندی

تلویزیون سی.ان.ان. دربارة حملة هوایی در مرز سوریه و عراق که طی آن ده‌ها تن از عوامل اعزامی رژیم آخوندی کشته شدند، به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد: این حمله توسط اسراییل صورت گرفته است.

در گزارش سی.ان.ان. آمده است: اسراییل به‌طور مکرر هشدار داده است که گروه‌های مرتبط با (رژیم) ایران در سوریه را هدف قرار خواهد داد... حملة روز یکشنبه با مواردی که معمولاً به اسراییل نسبت داده می‌شود، بسیار متفاوت بود. این حملات به‌طور عام... در منطقة غربی سوریه رخ می‌دهد... در چنین حملاتی، به تازگی ساختار و حضور نظامی (رژیم) ایران در سوریه هدف قرار گرفته است... اما حملة (روز یکشنبه)، در منطقه‌یی در شرق سوریه صورت گرفت که صدها مایل با آن منطقه فاصله دارد».

بنا به گزارش سی.ان.ان.، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند شبه نظامیان حامی رژیم (اسد) که وابسته به (رژیم) ایران هستند، در منطقة مرزی بین سوریه و عراق، حضور دارند...

 

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت: «حملة شب یکشنبه علیه پایگاه هری Hari در بخش سوریِ مرز با عراق، کم‌تر از 24 ساعت بعد از آن صورت گرفت که نخست‌وزیر اسراییل... گفت، به «عوامل» (رژیم) ایران در هر کجای سوریه حمله خواهد کرد».

 

در همین حال خبرگزاری رسمی دیکتاتوری آخوندی در گزارشی دربارة حملة روز یکشنبه، با نقل موضع‌گیری عوامل رژیم در عراق موسوم به «حشد الشعبی»، نوشت: «پایگاه ثابت تیپ‌های 45 و 46 وابسته به حشد الشعبی شامگاه یکشنبه (27 خرداد 97) در نوار مرزی عراق با سوریه در معرض حمله هوایی قرار گرفت و 22 نیروی الحشد در این حمله کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند».

خبرگزاری رژیم اضافه کرد گروه‌های موسوم به عصائب و کتائب در عراق «نیروهای آمریکایی و اسراییلی را در قبال این حمله مسئول دانسته‌اند».

 

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، روزنامة نزاویسیمایا گازتای Nezavisimaya Gazeta این کشور، نوشت: «به‌نظر می‌رسد روسیه با باقی‌ماندن گروه‌های وفادار به (رژیم) ایران در منطقة کاهش تنش (جنوب سوریه)، تماماً مخالف است».

در این گزارش هم‌چنین آمده است: «نیروهای وفادار به (رژیم) ایران درخواست‌های ایالات متحده، روسیه و اسراییل را برای ترک جنوب سوریه، نادیده گرفته‌اند».
لطفا به اشتراک بگذارید: