«چه اتفاق بدتری باید در اقتصاد رخ دهد؟!»

گزارش خبری سه شنبه ۲۹ خرداد


«چه اتفاق بدتری باید در اقتصاد رخ دهد؟!»




فقر و فساد و تبعیض امان مردم را بریده، گرانی و تورم افسار پاره کرده‌اند، شب می‌خوابیم صبح بلند می‌شویم می‌بینیم که دلار چندهزار مرتبه بالا رفته و قیمتها دو برابر شده است و و و...

اینها بخشی از حرفهایی است که این روزها به وفور بر زبان مهره‌های رژیم جاری می‌شود و بر صفحات روزنامه‌ها ورسانه‌های رژیم نقش می‌بندد. و در این حال برخی رسانه‌ها هم از روحانی سؤال می‌کنند «چه اتفاق بدتری باید در اقتصاد رخ دهد؟!»

اما ظاهراً روحانی و دولت او مانند نوبخت از واژة خجالت بکلی بیگانه‌اند.

گزیده‌ای از انبوه اظهارنظرها و مطالب مربوط به این جریان را از نظرتان می‌گذرد:




کواکبیان نماینده مجلس:



عزیزان وضع قاچاق کالا و ارز به اندازه‌ای اوضاع وخیمی پیدا کرده که خدا شاهد است، بنده بعنوان نماینده مردم خجالت میکشم از اینکه بگم حمایت کردم از این دولت با این وضعیت اقتصادی، شب میخوابیم روز می بینیم دلار چند هزار تومان رفت بالا، خب معلومه یک عده‌ای تشویق می ‌‌شوند قاچاق ارز داشته باشند، ما وقتی که تو وضعیت فعلی هستیم حقیقتاً یک دفعه می بینیم تفاوت خودروها بیست میلیون تومان با یک ماه پیش تفاوت کرده، و مردم میگند آقا شما تو مجلس برای چی میروید؟ چه کار می‌کنید توی مجلس؟

ما با این لایحه ای که آوردیم دوستان خدا شاهد هست نمی توانیم وضعیت اقتصادی را سر و سامان بدهیم من معتقدم اسکله های غیر قانونی در این لایحه دیده نمیشه عناصری تو این کشور هستند که واقعا قاچاق کالا رو دارند اونوقت ما می آئیم به بدبخت یک کولبر گیر میدهیم.

روزنامه حکومتی جهان اقتصاد ۲۳ خرداد : محسن جلال‌پور


بهترین سیاست این است که واقعیت‌ها را به مردم بگوییم.

نمی‌شود که از یک طرف آمریکا از برجام بیرون آید و ارتباطات بانکی به شدت کاهش پیدا کند و مسایل ارزی دچار اشکال شود و گرفتاری‌های جدید در فروش نفت پیدا کنیم و از طرف دیگر، به مردم بگوییم هیچ اتفاقی نیفتاده است.

اینگونه مردم توقع همان فضای قبلی و شرایط بهتر را خواهند داشت.

باید به مردم گفته شود چه مشکلات و مسایلی هست.

مردم نیز در صورتی که واقع‌بین باشند، وضعیت را درک کرده و توقع بی‌جا ندارند و هیچگونه تنشی در بازارها به وجود نمی‌آید.

ما زمانی که به مردم حرف دیگری می زنیم و در واقعیت اتفاق دیگری رخ می دهد، مردم بی‌اعتماد می‌شوند و این‌گونه همه به بازارها هجوم می‌آورند.

سایت حکومتی جماران ۲۳ خرداد


عده‌ای با دلایل و انگیزهای متفاوت مأیوسانه به اوضاع جاری کشور می‌نگرند، باید وجود مشکلات عمیق داخلی و خارجی را به رسمیت بشناسیم وعلیرغم جلوگیری از افشاندن بذر ناامیدی و نیز بارور شدن بذرهای افشانده شده فعلی! وجود چالش ها و ابرچالش را برسمیت بشناسیم تا در واکنش به این انکار، موجبات خشم مردم را فراهم نکنیم.


عالیجناب روحانی! چه اتفاق بدتری باید در اقتصاد رخ دهد تا از مردم خجالت بکشید؟


امروز این سؤال جدی افکار عمومی است که چه اتفاق بدتر دیگری باید رخ دهد تا جناب روحانی بابت وعده های متعدد اقتصادی در زمان انتخابات و کوچک شدن سفره های مردم در زمان بعد از انتخابات، از مردم خجالت کشیده و از آنها یک عذرخواهی ساده کند؟

ای کاش رییس جمهور با خروج از منزل ده ها میلیاردی خود در ولنجک تهران، در بازار تهران حضور می یافت و از نزدیک مشاهده می کرد نتیجه ۵ سال وعده به مردم و بی تدبیری در عمل، چه بر سر اقتصاد کشور آورده است؟



مجتبی ذوالنوری نماینده قم:

جناب آقای رئیس جمهور، جناب آقای رئیس مجلس، جناب آقای رئیس قوه قضائیه ... عملکرد بد دستگاهها باعث رنجش مردم شده, فقر و فساد و تبعیض که مقام معظم رهبری بارها فریاد اون رو سردادند سران سه قوا را مأمور به برخورد با اون کردند، اگر امروز سران سه قوه بخواهند واقعا یک بیلان و یک گزارش کاری رو به رهبری و مردم ارائه کنند آیا میتوانیم با افتخار سرمان را بالا بگیریم...

آیا پرونده و رویکرد رضایت بخشی در برخورد با فقر و فساد و تبعیض داریم؟ آیا توانستیم مرهمی بر دل زخم مردم در مقابله با فقر و فساد و تبعیض باشیم؟

امروز ما نیاز به فعالیت جدی داریم آقای رئیس جمهور، امور از دست شما خارج شده، بازار خودرو، بازار ارز، بازار سکه مشکل اشتغال و بیکاری، موضوع قاچاق، بحث رکود، بقای تحریمها و تشدید تحریمها امروز مردم ما را در فشار سنگین قرار داده، اگر برخورد با این مقوله‌ها وظیفه دولت و مجلس نیست چه کاری از اینها مهمتر است؟
لطفا به اشتراک بگذارید: