در خاطره روزها ۳۱خرداد۱۳۹۷- ۲۱ ژوئن


در خاطره روزها ۳۱خرداد۱۳۹۷- ۲۱ ژوئن



[caption id="attachment_126387" align="alignleft" width="250"]شهادت حبیب خبیری شهادت حبیب خبیری[/caption]

۳۱ خرداد۱۳۶۳۱ ژوئن شهادت حبیب خبیری


«حبیب خبیری» کاپیتان محبوب تیم ملی فوتبال ایران که از او با عنوان الگوی متانت و اخلاق در ورزش ایران یاد میشود، پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی به هواداران مجاهدین پیوست و به همین ”جرم“ در سال۶۲ دستگیر شد. حبیب قهرمان هنگام شهادت ۲۹سال داشت.





[caption id="attachment_126388" align="alignleft" width="250"]شهادت سعید سطان‌پور شهادت سعید سطان‌پور[/caption]

۳۱ خرداد۱۳۶۰۱ ژوئن شهادت سعید سطان‌پور


شاعر و هنرمند فدایی، «سعید سلطان‌پور» توسط دژخیمان حکومت آخوندی به شهادت رسید. پاسداران خمینی در اردیبهشت سال۶۰، این هنرمند انقلابی را در جشن عقد ازدواجش دستگیر کردند و بعد از دو ماه شکنجه در زندان اوین به جوخه تیرباران سپردند.





[caption id="attachment_126390" align="alignleft" width="250"]درگذشت دکتر سوکارنو درگذشت دکتر سوکارنو[/caption]

۳۱خرداد-۲۱ ژوئن«۱۹۷۰میلادی»درگذشت دکتر سوکارنو


دکتر «احمد سوکارنو»، قهرمان استقلال و بنیانگذار جمهوری اندونزی در ۶۹ سالگی درگذشت. سوکارنو، همراه با جواهر لعل نهرو و جمال عبدالناصر جنبش غیر متعهد را تأسیس کرد.





[caption id="attachment_126391" align="alignleft" width="250"]درگذشت کورساکف درگذشت کورساکف[/caption]

۳۱خرداد-۲۱ ژوئن«۱۹۰۸میلادی» درگذشت کورساکف


«نیکلای آندروئُویچ ریمسکی کورساکف»، در سن ۷۴ سالگی درگذشت. اوآهنگهای خودرابه کنسرواتوار پترزبورگ می‌فرستاد. وی سرانجام خود به استادی این کنسرواتوار رسید و شاگردان برجستهیی تربیت کرد. ازآثار معروف وی می‌توان «ایوان مخوف»، «خروس طلایی» و «شهرزاد» رانام برد.





[caption id="attachment_126392" align="alignleft" width="250"]درگذشت مترجم رباعیات خیام درگذشت مترجم رباعیات خیام[/caption]

۳۱خرداد-۲۱ ژوئن«۱۸۸۳میلادی» درگذشت مترجم رباعیات خیام


«ادوارد فیتزجرالد» شاعر و مترجم نامدار انگلیسی درگذشت. وی تحصیلات خود را در دانشگاه کمبریج به پایان برد. و با ترجمة اشعار حکیم «عمر خیام» به زبان انگلیسی شهرتی جهانی کسب کرد. ترجمة رباعیات خیام، دهها بار دیگر تجدید چاپ شد.









لطفا به اشتراک بگذارید: