مذاکره با آمریکا دیوانگی یا چیز دیگر؟ - ۳۰خرداد۱۳۹۷

مذاکره با آمریکا دیوانگی یا چیز دیگر؟ - ۳۰خرداد۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و مقامات نظام


 

 

بحث مذاکره با امریکا داغ است و روز به روز هم داغتر می‌شود و موافق و مخالف در رسانه‌های حکومتی و در فضای مجازی دنیا را روی سرشان گرفته‌اند و یک جماعت آن را به عنوان آب حیات برای نظام تبلیغ می‌کنند و جماعت دیگر آن را زهر هلاهل به کام نظام می‌دانند و جماعت اول را دیوانه و خائن و عامل دشمن می‌نامند. توجهتون رو به گزیده‌یی از این اظهارات و مطالب موافق و مخالف جلب می‌کنم:

 

جلال جلالی‌زاده عضو سابق مجلس ارتجاع ۲۹ خرداد


یکی از امضاکنندگان نامه درخواست مذاکره با آمریکا

مذاکره با آمریکا به صلح‌طلبی ایران دامن می‌زند/ منافع کشور و مردم در اولویت است/ ژاپن و آلمان بعد از جنگ جهانی دوم با آمریکا مذاکره و خرابی‌ها را جبران کردند

با توجه به وضعیت منطقه و مشکلاتی که وجود دارد، مسئله مذاکراه آمریکا با کره شمالی و فشارهایی که به کشور وارد می‌شود قطعا ضرورت دارد که از روش‌های منطقی، درست و سودمند برای جلوگیری از آسیب و صدماتی که متوجه کشور می‌شود، اقدام کرد.

در دنیای امروز با توجه به مشکلات و گرفتاری‌هایی که آمریکا و هم‌پیمانان آنها در منطقه برای ما ایجاد می‌کنند، نباید کاری کنیم که مشکلات بیشتر شود

 

تلویزیون رژیم ۲۹ خرداد


نوبخت

تو این شرایطی که یک کسی زور داره به مردم میگه مثلا چند نفری نامه بنویسند بگن بفرمایید زورش رو تسلیم بشینید یعنی واقعا شما فکر می کنید من روی سخنم با یک کسانی است که فکر می کنند تو این مرحله ما بشینیم با آمریکا یعنی الان پیغام بدهیم آقای ترامپ ما چشم کوتاه آمدیم بفرمایید امر شما چیه؟ خوب این ترامپ قابل اعتماده که شما الان یک چیزی بگید همین جور عمل بکنه

یک عده ای حالا خارج نشین باشن یا داخل باشند نامه بدهند که شما بشینید با این ترامپ مذاکره کنید نشان میده که عقل سیاسی هم در این زمینه کامل نیست که یک همچنین توصیه ای به این ملت مقاوم می کنند.

 

عباس عبدی از باند آخوند روحانی ۲۹ خرداد


مشکل ما در ایران این بود که گفت و گو منحصر به مساله هسته ای شد، در حالی که ذاتاً همه مسائل قابل گفت وگو هستند. اتفاقا موارد دیگر هم می توانست موضوع گفت وگو باشدبنابراین بنده موافق هستم که ابتدا از ایالات متحده خواسته شود به برجام برگردد و به توافقات ناشی از گفت و گوهای قبلی پای بند بماند و سپس از ایران و آنها بخواهیم که مسائل دیگر خود را هم به گفت وگو بگذارندمتاسفانه جناح تندروی اصولگرایان که به نسبت منزوی شده با این نامه جان می گیرد و عقلای آنان را به حاشیه می برد. این جناح خواهان برخورد و تشدید تحریم هاست تا دوباره دوران طلایی فساد و به جیب زدن میلیاردی ناشی از دور زدن تحریم ها را زنده کنند.

عبدالله ناصری از باند آخوند روحانی ۲۹ خرداد


واقعیت این است که جمهوری اسلامی باید خیلی زودتر از این ها و در شرایط بهتر باید مذاکره مستقیم را شروع می کرد اما حتما امروز هم که چهره تندرویی به نام ترامپ در مسند کار است و حاضر می شود نزاع قدیمی با کره شمالی را از طریق مذاکره پایان دهد، می توان از این راهکار بهره بردکمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی در مجلس ششم یک نظرسنجی ملی و علمی انجام داد که نشان می داد 76 درصد مردم به ضرورت مذاکره مستقیم با امریکا باور داشتند امروز برای حل مسائل جهانی راهی غیر از مذاکره مستقیم با امریکا و طرح مسائل خود در قالب منافع ملی نداریم

یحیی آل اسحاق از باند خامنه ای ۲۹ خرداد


بعد از این همه تلاش دولت و آقای ظریف و همکارانش به چه نتیجه ای رسیدیم غیر از بدعهدی آمریکا که حالا سراغ مذاکره مستقیم برویم؟ مگر تعقل نمی کنید، مگر نمی بینید . یک بار ، دو بار ، ده بار؛ مومن که بیش از یک بار از جایی گزیده نمی شود.

پاسدار جعفری سرکردة کل سپاه پاسداران ۲۹ خرداد:


برخی از نویسندگان نامه «مذاکره با آمریکا» مامور هستند

رقابت‌ها و سیاست‌ها در یک چرخه غلط افتاده و این مشکل کشور است... بزرگترین مانع پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در داخل کشور جریان فکری مقابل جریان اسلامی ناب است آخرین اقدام آنها نامه یکصد نفری است که جمهوری اسلامی با ترامپ مذاکره کند؛ اینها با امریکا و دشمن مردم همراهی کرده و زمینه را فراهم می‌کنند.

برجام یک موضوع استثنایی است در این موضوع رهبری اجازه دادند که نتیجه اش بی اعتمادی امریکا بود که مشخص هم شد.

با این بی اعتمادی حالا ما نمی‌دانیم به اینها (صد نفر) دیوانه بگوییم یا چیز دیگر.

سایت حکومتی بهار ۲۹ خرداد


مذاکره مستقیم زمانی اجرایی خواهد شد که تفکر موجود در نظامات تصمیم‌گیری کشور که هر نوع مراوده و ‌مذاکره با غرب را خلاف عزت و اقتدار کشور می‌پندارد تغییر کرده و این امر بدیهی پذیرفته شود که نه قرار است هر مذاکره‌ای به توافقی در سطح برجام و با کارکرد این توافق برسد و نه مذاکره همان سازش و تسلیم است.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: