برجام، تحریمها و بن‌بست

گزارش خبری پنجشنبه ۳۱ خرداد


برجام، تحریمها و بن‌بست


 

دعوای برجام در رژیم پایان ناپذیر است، اما این دعوا در هر مقطع متناسب با تحولات رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند و حرفهای جدیدی را به میان می‌آورد. در حال حاضر که چشم‌انداز، سونامی تحریمهای در راه است و رئیس جمهور آمریکا هم ابراز اطمینان کرده که رژیم بر اثر تحریمها ناچار است پای میز برجام جدید و برجامهای جدید زانو بزند؛ دعوا حول این موضوع و چگونگی برخورد با آن است.

باند خامنه‌ای به شعر و شعار پناه برده‌اند که نخیر! هیشکی نمی‌تونه ما رو وادار به امضای یک قرارداد خفت‌بار دیگه بکنه و ما زیر بار نمی‌ریم؛ ما چین و روسیه رو داریم! اما باند روحانی می‌گن ما هم مثل کرة‌شمالی با مذاکره مسأله رو حل کنیم. نباید ترامپ رو تحریک کنیم.

از چین و روسیه هیچ آبی برای ما گرم نمی‌شه اینا از اون امام‌زاده‌هایی هستند که کور می‌کنند اما شفا نمی‌دن. خوبه بخشی از اظهارات و مطالب دو طرف رو در این زمینه ببینیم و بشنویم.

 

سایت حکومتی نامه نیوز ۲۶ خرداد


رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شد که ایران به دنبال نجات برجام است اما آنها به زودی برای انجام یک توافق جدید باز خواهند گشت.به ایران نگاه کنید، آنها دیگر درباره سیطره بر خاورمیانه صحبت نمی کنند. من از توافق احمقانه ای که اوباما به آنها داد خارج شدم.آنها به دنبال نجات دادن (برجام) هستند

اما به شما می گویم که به زودی آنها بازخواهند گشت و آنها به دنبال مذاکره برای یک توافق خواهند بود و ما به یک توافق (جدید) دست خواهیم یافت.

آنها خیلی ناخوشایند بودند. آنها خیلی خیلی ناخوشایند بودند و این باید متوقف می شد. من از توافق خارج شدم و فکر می کنم که آنها با آمریکا با احترام بیشتری رفتار می کنند من باید بگویم که شما دیگر شاهد نزدیک شدن قایق های کوچک اطراف کشتی های ما نخواهید بود.

خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۶ خرداد


مقام آمریکایی بازگو کرد؛ جزئیاتی از برنامه دولت ترامپ برای اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران

از جمله تحریم‌هایی که اجرای آن 180 روز بعد از خروج آمریکا از برجام، در تاریخ 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) اجرایی خواهد شد، تحریم‌های ذیل بند 1245 (د) قانون «اختیارات دفاع ملی آمریکا، 2012» هستند.

این تحریم که برای محدود کردن فروش نفت ایران وضع شده وزیر خزانه‌داری آمریکا را ملزم به معرفی تحریم‌هایی علیه آن دسته از بانک‌های خارجی می‌کند که با بانک مرکزی یا هر یک از دیگر موسسات مالی تحریم‌شده ایران معامله انجام می‌دهند.

با وجود این، وزارت دارایی‌ آمریکا تعیین کرده در صورتی که کشورهای میزبان بانک‌های خارجی در بازه 180 روز قبل‌تر خرید نفت خام از ایران را به «میزان قابل توجه» کاهش داده باشند، بانک‌های این کشورها از تحریم‌ها مستثنی می‌شوند.

آمریکا قبل از اجرایی شدن برجام با استفاده از همین تحریم‌ها توانست میزان فروش نفت ایران را کاهش دهد.

فؤاد ایزدی از باند خامنه ای ۲۶ خرداد


آمریکا نمی‌تواند ایران را مجبور به امضای قرارداد جدیدی کند

آمریکا علاقه بسیاری به سرنگونی جمهوری اسلامی ایران دارد و فکر می‌کند که به واسطه خروجش از برجام رژیم جمهوری اسلامی نابود می شود و یا آن قدر ضعیف خواهد شد که زیر بار پذیرش هر شرط و شروطی خواهد رفت.اظهارات برخی از دولتمردان ایران مبنی بر اینکه حتی با خروج آمریکا از برجام ما با اروپایی‌ها ادامه خواهیم داد، باعث شده تا ایالات متحده خیالات خامی در سر بپروراند؛ اروپایی ها به دنبال آن هستند که ایران را وادار به عقب نشینی از مواضعش کنند و با ایفای نقش پلیس خوب در واقع هدفهای آمریکا را جلو ببرند.

 

سایت حکومتی بهار ۲۶ خرداد


قلِق رفتار با دونالد ‌ترامپ

الگوی تغییر راهبرد کره شمالی می‌تواند درس‌هایی هم برای ایران داشته باشد.

مسئولان کشورمان با روی کار آمدن‌ترامپ بی توجه به تغییرات رخ داده در دیپلماسی آمریکا به همان شیوه گذشته حرکت می‌کنند.به این معنا که با سرسختی بیشتری با آمریکا مواجه می‌شوند و در تلاشند تا با مذاکره با سایر کشورها مسائل را حل کنند.

این مسئله نشانگر آن است که مقامات ایرانی به تغییرات رخ داده در آمریکا کاملاً بی توجه هستند و به جای تغییر راهبرد به همان استراتژی گذشته ادامه می‌دهند که مشخصاً نتیجه مطلوبی را در مواجهه با‌ترامپ برای ایران به ارمغان نخواهد آورد.
لطفا به اشتراک بگذارید: