نعل و میخ خامنه‌ای و آغاز دور جدیدی از جدال بر سر FATF – ۳۱خرداد۱۳۹۷

نعل و میخ خامنه‌ای و آغاز دور جدیدی از جدال بر سر FATF – ۳۱خرداد۱۳۹۷


گزیده ای از اظهار نظرهای رسانه ها و مهره های باندهای رژیم حول اظهارات خامنه ای


 

 

حرفهای دو پهلوی دیروز خامنه‌ای در مورد FATF و لوایح مربوط به آن، همان طور که انتظار می‌رفت، باعث تشدید جنگ و جدالی که بین دو باند در همین رابطه از قبل جریان داشت، شده است. البته در این مرحله بیشتر شاهد حملات باند خامنه‌ای به رقیب هستیم که حرفهای خامنه‌ای را به معنی مخالفت او با پیوستن به کنوانسیون FATF و تصویب لوایح مربوطه گرفته‌اند، اما روشن است که در روزهای آینده شاهد پاتک باند روحانی هم خواهیم بود. در این قسمت از برنامه توجهتون رو به اظهارات و مطالب مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای جلب می‌کنیم:

 

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع 31خرداد


 بر اساس بیانات رهبری, دیگر الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم منتفی است و راه‌حل همان است که ما درباره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم رفتیم یعنی باید موارد مدنظر در کنوانسیون را استخراج کرده و در قالب قانون جدیدی در مجلس بررسی کنیم. در این باره دولت باید لایحه دهد یا اینکه غیر این صورت مجلس به ارائه طرحی بپردازد.

 

سایت حکومتی رجا نیوز ۳۰ خرداد


بیانات رهبرانقلاب در خصوص کنوانسیون های بین المللی حجت را بر نمایندگان تمام کرد

آقای لاریجانی! «این هم پشت بلندگو»!/ متوجه مخالفت رهبر انقلاب با FATF شدید یا لازم است ایشان صریح تر ورود کنند؟

به نظر می رسد فرمایشات امروز رهبر انقلاب در این خصوص حجت را بر نمایندگان مجلس تمام کرده و انتظار می رود رئیس مجلس ضمن عذرخواهی از روند طی شده در این زمینه، اولویت خود و نمایندگان را بر تصویب طرح و لوایح مستقل از کنوانسیون های بین المللی در زمینه مبارزه با پولشویی و یا تامین مالی تروریسم قرار دهد. در غیر این صورت ورود جدی تر و صریح تر رهبر انقلاب دور از انتظار نخواهد بود.

ذوالنور عضو مجلس ارتجاع ۳۰ خرداد:


فرمایشات رهبرانقلاب درباره FATF نشان داد مقاومت نمایندگان برای نپیوستن به آن درست بود

حضرت آقا با فرموده مخالفتشان را با این کنوانسیون‌ها مشخص کردند.ایشان فرمودند، نباید این معاهدات از مجلس بیرون بیاید و ما باید قانون داخلی برای هر مورد خوبی که این کنوانسیون ها دارد، برای خود تدوین کنیم.نمایندگانی که محکم ایستادند به درستی مسیر را تشخیص داده بودند و فرمایشات مقام معظم رهبری رسالت مجلس را برای ما سنگین‌تر کرد.

سایت حکومتی جهان نیوز ۳۰ خرداد


پاسخ راهبردی رهبر انقلاب به موافقان FATF

گفتنی است استدلال مهم دولت و نمایندگان موافق پیوستن به این کنوانسیون های پر اشکال، پذیرش و حضور تعداد زیادی از کشورها به این کنوانسیون ها فارغ از محتوا و عاقبت تاریک آن است. همچنین در مقابل استدلال آینده تاریک الحاق به این کنوانسیون ها، در بین گفته های دولتمردان و نمایندگان مجلس استدلال قابل پذیرشی وجود نداشت.

سایت حکومتی جام جم آنلاین ۳۰ خرداد


رهبری دوباره معیار را مشخص فرمودند و مشخصاً به نمایندگان دستور دادند که مجلس باید قوانین را اصلاح و به نفع توانمندی داخلی مجدداً قانون‌گذاری کنند.دشمنان رسماً اعلام کرده‌اند وارد جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران شده‌اند پس نباید به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری کنیم که آنها بتوانند به هر بهانه‌ای اقتصاد ایران را هدف حملات خود قرار دهند که یکی از این راه‌ها تصویب قانون FATF است.

سایت حکومتی مشرق ۳۰ خرداد


باید منتظر ماند و دید حامیان FATF که بدترین حملات را علیه منتقدان FATF مطرح کردند، حاضر به عذرخواهی هستند؟

نمایندگان اصولگرای مجلس که منتقد پیوستن ایران به FATF هستند در هفته‌های اخیر تلاش زیادی کردند تا مانع تصویب 4 لایحه مرتبط با FATF شونداز آن زمان تاکنون، مسئولان دولتی، نمایندگان حامی دولت و رسانه‌های زنجیره‌ای، هجمه شدیدی علیه منتقدان FATF به راه انداختند و مدعی شدند مقصر عدم لغو تحریم‌ها، منتقدان FATF هستند.سرانجام با سخنان صریح رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس، تکلیف لوایح مرتبط با FATF مشخص شد و محق بودن منتقدان FATF از سوی عالی‌ترین رکن نظام، مورد تایید قرار گرفت

با اتمام حجت رهبر انقلاب و هشدار ایشان نسبت به پیوستن ایران به معاهداتی همچون FATF ، مشخص شد حق با منتقدان FATF بوده است.

ساداتی‌نژاد عضو مجلس ارتجاع ۳۱ خرداد


: بیانات رهبر انقلاب درباره کنوانسیون‌ها حجت را بر مجلس تمام کرد با این بیانات, تقریباً وضعیت آینده روشن و حجت برای ما تمام شده است یکی از موضوعات مهمی که حضرت آقا در این دیدار به آن اشاره کردند, وضعیت معاهدات و کنوانسیون‌هایی مانند پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم بود که در این زمینه خط‌مشی خوب و روشنگرانه‌ای ارائه کردند با توجه به این فرمایش آقا, معتقدم در خصوص مقابله با تأمین مالی تروریسم هم خودمان قانون داریم و در حال حاضر هم که بحث الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم برای دو ماه مسکوت مانده, تقریباً وضعیت آینده روشن و حجت برای ما تمام شده است

یاسر جبرائیلی  از باند خامنه ای ۳۱ خرداد


دولت اراده‌ای برای اجرای قوانین موجود پولشویی ندارد

در شرایطی که دولت محترم به‌رغم مطالبات جدی کارشناسان طی سال‌های اخیر، از بحث شفافیت طفره رفته است، این مدعا که هدف از اجرای استانداردهای FATF شفافیت و مبارزه با پولشویی است، نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسیر دقیقی را نشان دادند؛ اگر هدف، مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم است، قوانین و سازوکار داخلی لازم تصویب اجرا شود. حتی بخشی از این زیرساخت‌های حقوقی کاملا فراهم است و آیین‌نامه‌های آن نیز تدوین شده، اما دولت محترم از اجرای قانون استنکاف می‌کند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: