هراس رژیم از خشم ونارضایتی مردم از بحران آب

هراس رژیم از خشم ونارضایتی مردم از بحران آب

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ارتجاع در هراس از فوران خشم مردم معترض و به ستوه آمده گفت: مردمی که نسبت به آینده مایوس باشند، به هیچ کاری دست نمی زنند و ممکن است به اقدامات پرخاشگرانه روی آورند.

وی در اعتراف به نقش سیاستهای تبهکارانه رژیم در بحران کم‌آبی گفت: امروز گفته می‌شود آب شرب مردم را قطع می‌کنند تا به فولاد بدهند و یا فولاد را به منطقه‌ای آورده‌اند که آب نداشته است. در تهران نیز به این نتیجه می رسیم که ده‌ها و صدها موضوع با سلامت مردم درگیر است که نشان می‌دهد زمانی که به توسعه فکر می کردیم به ابعاد آن توجه نشده است.

اسحاق جهانگیری اضافه کرد: امروز مسئله کم آبی و بحران آب کشور را تهدید می کند و وقتی بحث مسائل زیست محیطی مطرح می شود، میگویند بحث توسعه اولویت است.

 

روز چهارشنبه سی خرداد هموطنان به ستوه آمده در آبادان در اعتراض به جیره بندی و چند برابرشدن شوری آب خشم و انزجار خودرا علیه دیکتاتوری آخوندی با شعار دشمن ما همین جاست، ابراز کردند.

این اعتراض مردمی درحالی صورت گرفت که بدنبال بحران شوری شدید آب یک کارگزار رژیم در اداره آب و فاضلاب آبادان ضمن یک اعتراف وقیحانه اعلام کرد با توجه به اینکه شوری رودخانه بهمنشیر به حد آب دریا رسیده و برداشت آب از این رودخانه متوقف شده، ناچار به سهمیه بندی آب برای شهروندان آبادان هستیم.

گزارشی در باره این بحران و سیاستهای تبهکارانه حکومت آخوندی که مردم آبادان و خرمشهر وشادگان را در کنار کارون به چنین شرایط غیر قابل تحملی دچار کرده است:

گزارش:‌

از سال 1393 یعنی 4 سال پیش رسانه های رژیم به نقل از کارگزاران حاکمیت ضدایران و ایرانی آخوندی وعده شیرین شدن آب شهرهای آبادان و خرمشهر را می دهند.

ظرف این 4 سال نه تنها تغییری در وضعیت بحرانی آب این شهرها داده نشده بلکه کیفیت آب بدتر و بدتر شده است. آب شرب آبادان از دو منبع تامین می شود. دو سوم آن از سد کرخه و طرح غدیر و یک سوم باقی مانده از بهمنشیر و کانال مارد.

کارگزار رژیم در اداره آبفای آبادان به شوری آب اشاره می کند و می گوید:‌ میزان شوری استاندارد آب بین ۲۰۰۰ – ۱۵۰۰ میکرومووس بر سانتیمتر است و آبی که از طرح غدیر تامین می‌شود بین ۲۰۰۰ - ۲۵۰۰ ماکرمووس بر سانتیمتر و آب کانال مارد نیز حدود ۱۱ هزار ماکرمووس بر سانتیمتر شوری دارد. .یعنی پنج برابر و نیم بیش از حد استاندارد.

فریاد مردم شهرهای آبادان و خرمشهر از این وضعیت بلند است ، همچنان که روز چهارشنبه در تجمع اعتراضی خود نشان دادند ، جانشان به لب رسیده است.

 

یک رسانه رژیم در این باره می نویسد:‌

خرمشهر و آبادان در حسرت ابتدایی‌ترین امکانات زندگی است مردمی که تعرفه آب شیرین می‌دهند؛ اما آب شور می‌نوشند!

مردم می گویند:‌

سهم خرمشهر و آبادان آب شور و آلوده است؛ آنهم در یک قدمی کارون!

یک جوان خرمشهری می‌گوید: آب شور زندگی مردم را از حالت عادی خارج کرده است، گویا اینجا کسی به فکر ما نیست.

آب شور حتی پارک‌های ما را خشک کرده است، واقعا وضعیت در اینجا غیر قابل تحمل است و کاسه صبر ما مردم لبریز شده است.

ما در خرمشهر حتی نمی‌توانیم از آب لوله استفاده کنیم، اگر آب وارد چشم‌های ما شود، از شدت شوری و گندی آب اذیت می‌شویم، الان باید گفت که خرمشهر و آبادان در یک پکیج کامل بدبختی محاصره شده‌اند.

شوری آب در خرمشهر به حدی رسیده است که حتی در بحث بهداشتی و نظافتی خود مانده‌ایم.

یک عضو مجلس آخوندی اعتراف می کند که شوری آب خرمشهر و آبادان نتیجه انتقال آب کارون به استان‌های دیگر کشور در ۱۵ سال اخیر است،

یک کارگزار دیگر رژیم شوری آب در حوزه آبادان و خرمشهر را ۱۰ هزار ماکرمووس اعلام می‌کند و می‌گوید: کاهش شدید دبی خروجی سدهای کارون و دز باعث افزایش شوری آب شده و نخلستان‌های آبادان و خرمشهر در آستانه مرگ قطعی هستند.

 

آب را برای فضای سبز به استان دیگر می‌برند در حالی که اینجا زمین‌های کشاورزی‌مان تشنه آب و نخیلات درحال مرگ هستند ...

وعده و وعیدهای کارگزاران رژیم که می گویند تا پایان تیرماه مشکل شوری آب مردم آبادان و خرمشهر را حل می کنند هم مانند وعده های از 4 سال پیش دردی از مردم دوا نخواهد کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: