ائتلاف ملی سوریه رفتار رژیم ایران را محکوم کرد

 

ائتلاف ملی سوریه رفتار رژیم ایران را محکوم کرد


 

خاصه خرجی جدید رژیم ایران برای گسترش نفوذ و دخالت در کشورهای منطقه با پوش کار فرهنگی.

این در حالی‌ است که فاصله طبقاتی در ایران تحت حاکمیت آخوندها بیداد می‌کند و روزمره فیلم ها و تصاویر متعدد از زباله گردی مردم برای پیدا کردن یک لقمه نان در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود و قلب هر انسان شریفی را به‌درد می‌آورد.

منابع مطبوعاتی خبر از تأسیس چند مدرسه و پرداخت حقوق ماهیانه به کودکان دانش‌آموز از جانب رژیم ایران دادند.

 

در این رابطه یک عضو ائتلاف ملی، اپوزیسیون سوریه این عمل را جنایات جدید علیه کودکان سوری خوانده آنرا محکوم کرد. وی گفت:‌ «این اقدام بر سلسله‌ای طولانی از جنایتهای جنگی از جمله قتل و ویرانی و تغییر بافت اجتماعی توسط شبه نظامیان تروریست رژیم ایران علیه غیر نظامیان می افزاید».

 

ریاض حسن دبیر کل هیئت سیاسی ائتلاف در اشاره به تلاش رژیم ایران تحت پوش آموزش زبان فارسی به کودکان در شهرها و شهرستانهای حومه دیرالزور گفت:

«این تلاشی برای تحمیل فرهنگ مذهبی و فرقه‌ای این رژیم میباشد».

ریاض حسن گفت:

بعد از آنکه رژیم ایران خطری که متوجه حضور نظامی‌اش میباشد را احساس کرد این تلاشی برای بازکردن بابی دیگر بمنظور تثبیت اشغال سوریه میباشد.

. وی افزود:

تهران در نفوذ فرهنگی وسیله‌ای جدید برای محقق نمودن اهدافش یافته است.

برخی منابع مطبوعاتی خاطر نشان کرده بودند که ۲۵۰کودک در دیرالزوربمنظور آموزش زبان فارسی وارد مدارس ایرانی شده اند.

آنها افزودند که سن این کودکان بین ۸ تا ۱۵سال میباشد.

این منابع خاطر نشان کردند که رژیم ایران اخیرأ ۳ مدرسه در شهر آلبوکمال و یک مدرسه در شهر المیادین با پرسنل ایرانی باز کرده است.

آنها افزودند:

مدیریت این مدارس بعنوان حقوق ماهانه به هر کودک ده هزار لیره سوریه میدهد.

منابع گفتند:

آنها تلاش میکنند کودکان را تشویق کنند به این مدارس بپیوندند و پاداش مالی زیادی برای هر کودکی که زبان فارسی بصورت روان صحبت کند درنظر گرفته اند.


الحسن گفت:‌

روی آوردن به شستشوی مغزی کودکان و تغییر افکار آنها به شیوه فرقه‌ای و آماده کردن آنها برای اینکه جنگجویان آینده بشوند جنایت جنگی دیگری است.

وی جامعه جهانی و سازمانهای حقوق بشر و یونیسف را به دفاع از این کودکان و متوقف کردن جنایتهای رژیم ایران فراخواند.

 

سو‌ء استفاده رژیم ایران از وضعیت معیشتی


 

ریاض حسن در ادامه گفت، رژیم حاکم بر ایران از وضعیت وخیم معیشتی در شهرها و روستاهای حومه دیرالزور، بعد از سالها درد و رنج بخاطر استبداد رژیم اسد و وحشیگری داعش سوء استفاده کرده و دفاتری را برای عضویت در شبه نظامیان «تیپ قدس» بازکرده است.

وی ادامه داد، در گذشته نیز رژیم ایران اقدامات مشابهی را در لاذقیه و شهرهای ساحلی سوریه و دمشق در پیش گرفته بود، که از تلاش آن برای اعمال هژمونی فرهنگی بعد از موافقت بشار اسد با افتتاح دانشگاه آزاد رژیم ایران در شهرهای سوریه حکایت میکند.

 

در همین رابطه، دیما موسی رئیس ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه بر اهمیت نقش اتحادیه اروپا در فعال کردن مؤسسات و سازمانها در مناطق آزاد شده و کمک رساندن به دولت موقت سوریه و شوراهای محلی و سازمانهای مجتمع مدنی برای پرکردن خلاء (حکومت) در مناطق آزاد شده تاکید کرد.

 

اجلاس اتحادیه اروپا و حضور اپوزیسیون سوریه


 

موسی گفت:

ساکنان مناطق آزاد شده بعد از ویرانی اکثر نهادهای پزشکی، آموزشی، خدماتی و قضایی بدست رژیم اسد و همپیمانان او، نیازمند کمکی واقعی می‌باشند.

وی تاکید کرد که فعال نمودن این نهادها از درد و رنج مردم سوریه کاسته و در تحکیم پایه‌های کار دمکراتیک مدنی سهم خواهد داشت.

 

از سویی عبدالاحد اسطیفو معاون رئیس ائتلاف ملی و رئیس مدیریت روابط خارجی به همراه جواد ابو حطب رئیس دولت موقت سوریه و نمایندگان دیگر دولت موقت و سازمانهای مجتمع مدنی در نشستی که اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه در بروکسل ترتیب داده بود شرکت کردند.


موسی بر تمایل ائتلاف جهت تقویت مشارکت و روابط دائم با کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد و روشن ساخت که شرکت کنندگان در این نشست, گشودن برخی پروژه‌ها در مناطق آزاد شده را مورد بررسی قرار دادند.


وی خاطر نشان کرد که این مناطق نیازمند حضور طرفی است که بتواند خلاء حکومت در آنرا پرکرده و هسته نهادهای دولتی جایگزین رژیم اسد را تشکیل دهد.

وی افزود:

پرسنل دولت موقت سوریه و شوراهای محلی و سازمانهای مجتمع مدنی مختلف, تخصص مکفی برای انجام این نقش مهم را دارا میباشند.


وی توضیح داد که کمک به ساکنان در مناطق آزاد شده همخوان با استراتژی اتحادیه اروپا در محقق کردن ثبات و تامین راههای زندگی برای غیرنظامیان و توانمند ساختن آنها جهت اداره مناطقشان و باقی ماندن در آن میباشد.

 

بیشتر بخوانید:


 

 

· اپوزیسیون سوریه: ما به‌دنبال اخراج رژیم ایران از سوریه هستیم


 

· انزوای رژیم ایران در جنگ سوریه

لطفا به اشتراک بگذارید: