اعتراضات در تهران، تاکستان و اهواز

اعتراضات در تهران، تاکستان و اهواز


 تجمع معلمان در پارک لاله


جمعی از معلمان، روز جمعه ۱تیر۹۷ در پارک لاله در تهران تجمع کردند و به ادامه بازداشت معلمان زندانی، اعتراض کردند.

روی یکی از پلاکاردها نوشته شده است: جای معلم زندان نیست.

 پرسنل اخراجی پارس جنوبی ورودی فاز ۱۹ را مسدود کردند




روز جمعه نیروهای حفاظتی فاز ۱۹ پارس جنوبی (شهرستان کنگان) در استان بوشهردر اعتراض به اخراج خود تجمع کردند و دروازه ورودی فاز ۱۹ را مسدود کردند.

 تاکستان: ادامه اعتصاب کارگران  




کارگران شرکت پارس میل لنگ تاکستان در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ماه حقوق عقب افتاده، به اعتصاب خود ادامه دادند و سر کار حاضر نشدند.

 آزادی کلیه کارگران دستگیر شده  




در مقابل ایستادگی و اعتراضات کارگران گروه ملی فولا اهواز؛ رژیم آخوندی بالاجبار عقب نشینی کرد و بقیه کارگران بازداشت شده را آزاد کرد.

پس از تجمع چندین روزه کارگران و خانوادهها در مقابل دادگستری رژیم، نهایتا ساعت ۱۱ و پانزده دقیقه ۳۱ خرداد ۹۷ دژخیمان رژیم در دادگستری اهواز، نامه آزادی پنج تن از آخرین کارگران زندانی فولاد اهواز را امضا کردند.

اسامی آخرین کارگران آزاد شده بشرح زیر است:

۱_کریم سیاحی

۲_محمد فلاحی

۳_سجاد حسین پور

۴_عبدالرحمن ساکی

۵_جواد اسکندری

پیشینه اعتراض کارگران فولاد اهواز


روز سه‌شنبه ۲۲خرداد کارگران گروه ملی فولاد اهواز برغم حضور فشرده نیروهای سرکوبگر برای سومین هفته با شعار: «کارگر زندانی آزاد باید گردد»، به اعتصاب خود ادامه دادند.

آنها در اعتراض به دستگیری کارگران و هم‌چنین پرداخت نشدن ماهها حقوق و حق بیمه و پاداش پایان سال (که از سال۹۰پرداخت نشده) دست به تظاهرات زدند.

کارگران که در شرایط معیشتی بسیار سختی به‌سر می‌برند، شعار می‌دادند:

کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن؛ دشمنمان همینجاست دروغ میگن آمریکاست؛ همشهری با غیرت حمایت حمایت؛ مرگ بر ستمگر درود بر کارگر؛ آنها هم‌چنین به بلاتکلیفی مالکیت شرکت و به راه نبودن خطوط تولید کارخانه معترضند.

کارگران که از پشتیبانی بخشهای وسیعی از مردم اهواز برخوردارند در روزهای اخیر برای ساعتهایی خط راه‌آهن اهواز- تهران و پل لشکر اهواز را بستند و در مقابل دفاتر نمایندگان مجلس ارتجاع تجمع کرده و شیشه‌های آنها را شکستند.

نیروهای سرکوبگر اعم از گارد ضدشورش، لباس شخصی‌ها و عوامل اطلاعاتی به‌منظور جلوگیری از گسترش اعتراضات، جمعیت را محاصره کردند و با یورش وحشیانه به آنها دست کم ۱۰ تن را بازداشت کردند.

دوشنبه شب نیز تجمع اعتراضی کارگران که پس از افطار برگزار شد مورد یورش قرار گرفت و شماری از معترضان دستگیر شدند.

بدین ترتیب شمار بازداشت‌شدگان اخیر اعتصاب کارگران فولاد اهواز در روزهای اخیر دست کم به ۶۰ تن می‌رسد.

فولاد اهواز با سابقه ۵۴ساله


ﻓﻮﻻﺩ اهواز با ۵۴ سال سابقه، از تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سه هزار نفر نیروی کار متخصص است. این مجتمع عظیم صنعتی در سال ۱۳۸۸زیر عنوان خصوصی‌سازی به عوامل حکومتی واگذار شد و دو سال بعد بدنبال برملا شدن یک اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در ازای انبوه بدهی‌هایش، به بانک ملی واگذار شد.

بانک ملی نیز پس از اختلاس ۴۰۰ میلیون تومان از اموال این مجتمع آن را در اسفند ۹۵ به حراج گذاشت.

به این ترتیب چپاولهای نجومی و سیاستهای فاجعه‌‌ بار اقتصادی رژیم، موجب توقف تولید فولاد اهواز و محرومیت و بیکاری کارگران آن شده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: