برجام در آی سی یو و در انتظار فداکاری اروپاییها – اول‌تیر۱۳۹۷

برجام در آی سی یو و در انتظار فداکاری اروپاییها – اول‌تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و مقامات نظام


« برجام در آی سی یو» و در انتظار فداکاری اروپاییها!


 

 

جنازة برجام هم‌چنان روی میز رژیم است و عراقچی از نفرات اصلی تیم مذاکره برجام گفته که برجام در آی‌سی‌یو یعنی بخش مراقبتهای ویژة‌ مجروحین و مصدومین قرار دارد. در حال حاضر تیمی از مقامهای سابق و لاحق رژیم به بروکسل پایتخت بلژیک رفته‌اند تا با اروپاییها مذاکره کنند. ظاهراً حرف اصلی آنها در این سفر که در گزارشی هم که می‌شنوید از زبان این مقامات خواهید شنید این است که اروپاییها برای نجات برجام رو به موت باید فداکاری کنند. کلمة فداکاری و انتظار فداکاری طرف مقابل در مناسبات دیپلوماتیک، نه فقط غیرمعمول بلکه خنده دار است. چه می‌شود کرد، آدم یا یک رژیمی که خیلی بد جور در مخمصه گیر کرده باشد، حرفهای بی‌ربط و خنده‌دار زیاد می‌گوید. گزیده‌یی از این اظهارات را می‌شنویم و می‌بینیم:

 

عراقچی معاون ظریف ۳۱ خرداد

امروز در کنفرانس مربوط به ایران گفتم برجام در آی سی یو است چرا که مهم ترین نقطه تعادل خود را از دست داده است. نقطه تعادل آن خروج آمریکا از برجام است. حال اگر اروپا و دیگر امضاکنندگان برجام می خواهند این توافق هسته ای را حفظ کنند باید فداکاری بیشتر کنند و خصوصا عدم حضور آمریکا و تحریم های دوباره این کشور علیه ایران را جبران کنندنمی توانم بگویم چشم انداز ادامه مذاکرات با اروپا روشن و مشخص است و می تواند ما را به دستیابی یک بسته مشترک برای حفظ برجام رهنمون کند. ما همچنان منتظریم و امیدوار تا بسته پیشنهادی اروپایی ها مورد رضایت ایران باشد تا ایران از برجام خارج نشود

آنچه که برای ما اهمیت دارد حضور و ماندگاری شرکت های اروپایی در ایران است. آنچه که برای ما اهمیت دارد فروش نفت خام است. ما می خواهیم که پول ها براحتی به حساب ما واریز شود. باید یک ارتباط بین بانکی بین ما و اروپا باشد. این موضوع با اروپایی هاست تا راه اصلی را پیدا کنند.

ایران حاضر است برای یافتن راه حل و بسته های اروپا برای حفظ برجام به اروپا کمک کندچشم انداز روشن و مثبتی برای ادامه مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام وجود ندارد.

 

نعمت زاده, وزیر سابق صنعت رژیم در مصاحبه با یورونیوز ـ 31خرداد


کشورهای اروپایی باید اقداماتی را انجام دهند که ما از حصول منافع خود اطمینان کسب کنیم. لازمه این کار تصویب قوانینی در اتحادیه اروپا و نهادهای مختلف این مجموعه است. این تصویب قوانین هم باید به گونه ای باشد که نگرانی های ما برطرف شودسران اروپایی به ما گفته اند به دنبال به روزرسانی و تقویت همان قوانینی هستند که در سال ۱۹۹۶ در مقابل کوبا به اجرا گذاشتند. بر این اساس آنها در پی این هستند که قوانینی را وضع کنند که کمپانی های اروپایی مجبور شوند به تحریم های آمریکا توجهی نکنند و اگر شرکتی به تهدیدات و تحریم های آمریکا گوش کرد, جریمه شود. هرچند باید منتظر ماند و دید این وعده ها عملی می شود یا خیر.

 

محمد کاظمی عضو مجلس اردتجاع اول تیر


ستاد اقتصادی کشور با حضور سه قوا تشکیل جلسه داده و همگی برای حفظ کشورهای اروپایی در برجام تلاش می کنیم امیدورایم بتوانیم با تدبیر مسئولان, خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاماتی از این شرایط سخت به سلامت عبور کنیم.شرایط ناامید کننده نیست اما نیازمند حفظ و همکاری کشورهای اروپایی در بحث برجام هستیم تا مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذاریم حاکمیت و دولت متناسب با شأن ملت هنوز نتوانسته اند مشکلات و گره های موجود را مرتفع سازند.خروج غیرقانونی و خلاف مقررات بین المللی ترامپ از برجام, مشکلات و زحماتی زیادی را به ایران تحمیل کرد

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی رژیم ۳۱ خرداد


در دیدار با وزیر خارجه ایتالیا

اگر برجام شکست بخورد وضعیت جدیدی در خاورمیانه ایجاد خواهد شد که بر امنیت اروپا نیز تاثیر خواهد داشت. بنابراین کشورهای اروپایی باید نشان دهند که برای حفظ برجام و مقابله با فشارهای آمریکا موضع واحدی دارند و این موضع را عملی می کنند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: