حادثه بزرگی در انتظار است – اول‌تیر۱۳۹۷

حادثه بزرگی در انتظار است – اول‌تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و مقامات نظام


 

 

این عبارات را مدام در رژیم می‌شنویم: «مردم ناامید و خسته‌اند» بحران اقتصادی و نارضایتی اجتماعی و چشم انداز تشدید تحریمها، نظام را تهدید می‌کند. نظام در خطر است، باید منافع شخصی و گروهی را کنار گذاشت و هشدار نسبت به حادثة بزرگی که در کمین رژیم است و... و دهها عبارت نظیر آن را سردمداران و ایادی و رسانه‌های رژیم مرتب تکرار می‌کند، اما یا کسی نمی‌گوید در قبال این وضعیت چه باید کرد. اما وقتی هم که می‌خواهند راه حل ارائه کنند، به قول بعضی روزنامه‌های رژیم جز کشک چیزی برای ارائه نداردن. مثلاً روحانی می‌گوید از سودجویان و نهادهایی که تا الان مالیات نداده‌اند، مالیات می‌گیریم و سخنگوی دولت نوبخت هم در مورد گرانی می‌گوید راهش این است که وقتی کالایی گران است، مردم نخرند! حرفهایی که توسط رسانه‌های خود رژیم به تمسخر گرفته می‌شود. توجهتون رو به گزیده‌یی از مطالبی که گفتیم، یعنی کلی‌گویی‌ها و روضه‌خوانیهای بی‌خاصیت تا وعده‌‌‌های پوشالی و پاسخ به آنها، جلب می‌کنم:

جهانگیری معاون روحانی ۳۱ خرداد


مردمی که نسبت به آینده مایوس باشند، به هیچ کاری دست نمی زنند و ممکن است به اقدامات پرخاشگرانه روی آورند پس وظیفه نخبگان این است که از سرمایه اجتماعی حفاظت کنند و امید به آینده را افزایش دهند.منتقدان و معترضان به نظام، نباید سوژه امنیت کشور باشندآن‌چه کشور را تهدید می‌کند، کسانی یا گروه هایی هستند که اعتماد و امید مردم را به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی کشور نشانه گرفته‌اندامروز با تحریم جدی روبرو هستیم و شرایط جدیدی پیش روی کشور قرار گرفته است

رضا رحمانی قائم‌ مقام وزیر صنعت آخوند روحانی ۳۱ خرداد


کشور ما با تحریم‌های غرب و شرق تهدید نمی‌شود، بلکه ترویج بیکاری و فساد از اصلی‌ترین عوامل مخرب در توسعه و رونق اقتصادی است.

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۳۱ خرداد


اقتصاد کشور در دوراهی آسیب‌های بین‌المللی و عدم مدیریت داخلی گیر افتاده است و به این سوال که کدام علت را در مرحله نخست باید مورد بررسی قرار دهیم تا به امروز پاسخ داده نشده است

اگر رفتار اقتصادی مردم را به صورت ماهوی بررسی کنیم دلیلی ندارد مگر بی‌اعتمادی آنها به مدیریت دولت.

نمی‌توان انزوای بین‌المللی و عدم مذاکره با جامعه بین‌الملل را نیز بی‌اهمیت جلوه داد. این اما در حالی است که اظهار نظر کارشناسان اقتصادی مبنی بر مذاکرات بین‌المللی در نهایت هیچ قدرت اجرایی ندارد و این موضوع بنا بر تصمیم مجریان روابط بین‌الملل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حادثه اقتصادی بزرگی در انتظار است که اگر کشور با آن مواجه شود گرانی، جامعه را به شدت دچار آسیب خواهد کرد

سایت حکومتی بهار ۳۱ خرداد


یک وعده نشدنی دیگر!

تاکید روحانی بر دریافت مالیات از سودجویان سخن درستی است مشکل اصلی اما اینجاست که این دیدگاه مطرح شده از سوی رییس دولت قطعاً در حد تئوری و حرف و وعده باقی خواهد ماند و در عمل اثری از آن نخواهیم یافت.همگان می‌دانیم کدام گروه در عرصه اقتصادی توان سودجویی در شرایط حساس برایشان فراهم می‌شود؛ گروه‌های وابسته به مراکز قدرت و ثروت که با استفاده از رانت و ایجاد شبکه مافیایی توانسته‌اند در فساد سیستمی موجود بحران‌ها ایجاد کنند و از بحران‌ها به سودهای کلانی دست یابند.وعده رییس‌جمهور مبنی بر اینکه با برخورد مالیاتی به سراغ این سودجویان خواهند رفت با توجه به وضعیت ساختار اقتصاد بیمار و رانتی ایران و همچنین ناتوانی موجود در دولت که به عیان‌ترین شکل ممکن خود را نشان می‌دهد نشدنی خواهد بود.در چنین وضعیتی امیدی به اجرایی شدن وعده تازه حسن روحانی وجود ندارد و تنها می‌توان این وعده را هم به لیست وعده‌های «اما نشد» آقای رییس‌جمهور اضافه کرد.

سایت حکومتی اعتماد آنلاین ۳۰ خرداد


گرانی‌های اخیر ریشه داخلی دارد؛ مراقب کاسبان قبل از تحریم باشید

گرانی‌های این روزها منشا داخلی دارد. نه فقط یک منشا بلکه چند منشا.در شرایط کنونی کشور که گرگ درنده‌ای برای اصل و اساس کشور و ملت دندان تیز کرده و اگر بتواند به مطامع خود دست یابد به هیچکس رحم نمی‌کند، همه باید منافع شخصی و گروهی و جناحی را.کنار بگذارند و با وحدت و همبستگی درصدد ناکام نمودن دشمن مشترک برآیند.درست در همین شرایط حساس، عده‌ای با قیافه صاحب نظر به دادن پیشنهادها و طرح‌هائی مشغولند که فقط در چارچوب خواست و اراده دشمنان قابل توجیه هستند. خواست دشمن اکنون این است که هر طور شده به دولت ضربه وارد شود و در نهایت، مردم با مسئولین نظام درگیر شوند.برف‌های گران فروشی هم آب خواهند شد و روسیاهی برای کاسبان قبل از تحریم باقی خواهد ماند.

آخوند علم الهدی ۳۱ خرداد


امروز مسئله فساد به حد غیر قابل تحمل رسیده است، زیر و رو شدن ثروت در کشور مانند جابجایی های اخیر نرخ طلا و ارز با توجه به توسعه فساد اقتصادی واقعا بزرگترین کودتای اقتصادی است.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: