پاریزین-شرکتهای فرانسوی چمدانهای خودرا برای خروج ازایران آماده کردند

پاریزین-شرکتهای فرانسوی چمدانهای خودرا برای خروج ازایران آماده کردند

پاریزین فرانسه : شرکت‌های عظیم فرانسوی خود را آمادة (خروج از ایران) می‌کنند... وزیر اقتصاد فرانسه اذعان کرده که «اغلب» شرکت‌های فرانسوی، «قادر نخواهند بود» در ایران بمانند.

پاریزین فرانسه گزارش داد: «شرکت‌های عظیم فرانسوی چمدان‌های خود را (برای خروج از ایران) می بندند... (شرکت‌های) توتال، انژی و پ.اس.آ...، خروج خود از ایران را به‌خاطر تحریم‌های آمریکا اعلام کرده‌اند. (حضور آنها در این کشور) کوتاه‌ مدت بود... وزارت خزانه‌داری آمریکا اولتیماتوم 90 و 180 روزه‌یی را برای خروج (شرکت‌ها از ایران) تعیین کرده است. برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه اذعان کرد که «اغلب» شرکت‌های فرانسوی، «قادر نخواهند بود» در ایران بمانند».

پاریزین یادآوری کرد که بانک ب.ان.پ. فرانسه در سال 2014 به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا، 8.9 میلیارد دلار جریمه شد که یک رکورد به‌شمار می‌رود.

 

در همین حال شرق الاوسط با نقل اظهارات منابع بلندپایة فرانسوی، گزارش داد: «این منابع می‌گویند، (رژیم) ایران حتی اگر بخواهد، نمی‌تواند شرکت‌های فرانسوی را وادار به باقی‌ماندن در بازار ایران کند. شرکت‌های بزرگی مثل توتال و گروه پ.اس.آ. منافع عمده‌یی در ایالات متحده و دیگر کشورها دارند. به همین دلیل نمی‌توانند تهدید تحریم‌های آمریکا را نادیده بگیرند...».

مدیرعامل شرکت بزرگ نفتی توتال فرانسه : تحریم‌های آمریکا به این معنی است که هیچ شرکت بزرگ نفتی نمی‌تواند ریسک تجارت با (رژیم) ایران را بپذیرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: