گرداب باندهای درونی رژیم ازتصویب لوایح سه گانه پولشویی درمجلس

گرداب باندهای درونی رژیم ازتصویب لوایح سه گانه پولشویی درمجلس

به‌دنبال سخنرانی اخیر خامنه‌ای که در آن پیوستن به کنوانسیون‌های مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را رد کرد، ولی توپ را به زمین مجلس آخوندی انداخت، شاهد تشدید مخاصمات باندها و استیصال تمامیت نظام در گرداب این بحران هستیم.

 گزارشی در این زمینه:

 

گزارش:

یک روز پس از سخنرانی خامنه‌ای در مخالفت با لایحه مربوط به تامین مالی تروریسم، علی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع گفت: حتماٌ ما این را با خامنه‌ای در میان میگذاریم و نظر کامل او را می‌گیریم و بر اساس تدابیری که او داشته باشد در مجلس پیگیری می‌کنیم.

کیهان خامنه‌ای در واکنش به این حرف رئیس مجلس رژیم نوشت: موضع علی لاریجانی قابل تامل است. نظر خامنه‌ای درباره کنوانسیونها روشن است. در حالی که خامنه‌ای در دیدار چهارشنبه گذشته نمایندگان مجلس به صراحت تاکید کردند که (پیوستن به این کنوانسیونها) هیچ ضرورتی ندارد رئیس ‌مجلس گفت نظر (خامنه‌ای) را اخذ و پیگیری می‌کنیم! اظهارات لاریجانی در این زمینه القا‌کننده آن است که گویی نظر (خامنه‌ای) در این زمینه مجهول بوده است و بایستی از ایشان پیگیری شود تا مجهولی حالت معلوم به خود بگیرد. از این رو بایستی به علی لاریجانی و برخی نمایندگان متذکر شد که مجلس در این زمینه نباید به حاشیه رود.

 

یک رسانه دیگر باند خامنه‌ای درباره اظهارنظر علی لاریجانی نوشت: عده‌ای سخنان خامنه‌ای را به گونه ای دیگر تعبیر و تفسیر می‌کنند. چنین رفتاری یادآور تجربه تلخ تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام است. این کنوانسیونها گروه‌های (مورد حمایت نظام) را که در قانون اساسی ما بر حمایت از آنها تأکید شده تروریست می‌دانند که رفتار آنها در مورد (مجاهدین) شاهدی بر این ادعاست. با پیوستن به اف. ای. تی. اف توان دفاعی و نظامی نظام را تضعیف و خود تحریمی را اجرا می‌کنیم.

 

شماری از نمایندگان مجلس رژیم پس از سخنرانی خامنه‌ای، ادامه بحث بر سر پیوستن به کنوانسیونهای بین‌المللی را پایان‌یافته اعلام کردند. نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم گفت بررسی لایحه کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم در مجلس رژیم منتفی است.

 

از سوی دیگر، یک عضو مجلس رژیم به نام مسعود گودرزی نیز در اظهارنظری مشابه رئیس مجلس رژیم گفت: خامنه‌ای درباره پیوستن به کنوانسیون‌ها و معاهدات اختیار را به مجلس داده صحبت‌های (او) بدان معنا نبود که باید سی. اف. تی در مجلس متوقف شود.

 

یک روزنامه باند روحانی نیز با هشدار به پیامدهای مرگبار جدال درونی رژیم بر سرنوشت نظام آخوندی نوشت: این روزها مسئله ما با جهان وارد مرحله جدیدی شده است. شاید به جرات بتوان گفت که هیچگاه چالش‌های بین‌المللی ما اینگونه که اکنون است، نشده بود... حاجت به گفتن نیست که سرنوشت ما تا کجا به نحوه عبور ما از این گذرگاه مهم گره خورده است...

بدون توافقِ (میان جناحهای حکومتی) نمی‌توانیم از این روزها به سلامت عبور کنیم...... ما ظرفیت و کشش نزاع‌های بی‌حاصلِ اینچنینی را نداریم.
لطفا به اشتراک بگذارید: