آلبانی-شهادت مالک شراعی بخاطر کمک به نجات یکی ازهمرزمانش

آلبانی-شهادت مالک شراعی بخاطر کمک به نجات یکی ازهمرزمانش

شهادت قهرمان پاکباز مجاهد خلق مالک شراعی

بخاطر نجات جان یکی از همرزمانش در آلبانی

 

شهادت قهرمان پاکباز مجاهد خلق مالک شراعی بخاطر نجات جان یکی از همرزمانش در آلبانی

 

مجاهد قهرمان مالک شراعی بخاطر نجات جان یکی از همرزمانش در دریاچه روتول در منطقه دُورِس آلبانی به شهادت رسید.

سه شنبه 29 خرداد 1397 وقتی مالک که در ساحل بود متوجه شد یکی از همرزمانش که برای شنا به داخل آب رفته دچار انقباض عضلات شده است و در حال غرق شدن کمک میخواهد، بلادرنگ با لباس به داخل دریاچه پرید و با تلاش فوق العاده همرزم خود را از عمق به روی آب آورد و جان او را نجات داد اما لحظاتی بعد خودش در آب فرو رفت و نتوانست بیرون بیاید . جستجو و اقدامات بعدی 4 تن دیگر از همرزمان و کمک یکی از اهالی با قایق نیز به نتیجه نرسید. همزمان مجاهدین از پلیس و غواصان زبده دولت آلبانی کمک خواستند و عملیات تجسس تا شروع تاریکی در دو نوبت صورت گرفت . جستجو برای یافتن پیکر شهید در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه ادامه یافت اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

مالک شراعی قهرمان پاکباز مجاهد خلق متولد 1349 ، فرزند دلاور مردم خرمشهر، 21 سال پیش به ارتش آزادیبخش ملی ایران پیوست و در تمام سالهای پایداری پرشکوه در اشرف و لیبرتی سرفرازانه مجاهدت کرد. او یکی از شاهدان قتل عام دهم شهریور 1392 در اشرف بود که طی آن 52 تن از مجاهدین در حمله نیروهای مالکی سردژخیم ”عراق جدید“ و مزدوران نیروی تروریستی قدس به شهادت رسیدند. مالک و همرزمانش با دست خالی و شجاعتی بی نظیر به مقابله با جلادان و آدمکشان پرداختند.

او بخاطر پاکبازی، مجاهدت صادقانه و فدای بیکرانش در راه آزادی خلق و میهن، همواره برای کانونهای شورشی و رزم آوران آزادی، نمونه ای الهام بخش باقی می ماند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران

اول تیر 1397

 

مالک شراعی متولد 1349 ، فرزندخانواده ای محروم از مردم خرمشهر بودکه درجریان جنگ ضدمیهنی از خرمشهر به بندرعباس و میناب می روند و او پس از درگذشت پدرش، در نوجوانی توسط رژیم به جبهة جنگ فرستاده می شود،ولی با مشاهده ی حقایق و عملکرد رژیم تبهکار آخوندی ، از ادامة حضور در جبهه های جنگ ضد میهنی سرباز می زند و به همین خاطر به زندان می افتد.

مالک درجریان تلاش و تکاپوهایش سرانجام در سال ۱۳۷۳ از طریق برنامه های سیمای آزادی با مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی آشنا می شود و در خرداد 1376 به صفوف رزم آوران ارتش آزادی می پیوندد و از آن پس باصدق و فدا کاری و با تمام وجودش راه نبرد برای رهایی خلق و میهن را درپیش می گیرد.

مجاهد خلق مالک شراعی در تمام سالهای پایداری پرشکوه در اشرف از جمله در صحنه های حمله و هجوم نیروهای مزدور مالکی در مرداد 88 و 19فروردین 90 در صفوف مقدم در برابر حملات ایستادگی میکرد و در جریان هجوم وحشیانه به اشرف و قتل عام دهم شهریور 1392، مالک نیزاز شاهدان حماسه پایداری قهرمانان مجاهد خلق دربرابر جنایت علیه بشریت بود و در کنار همرزمانش به مقابله با جلادان و آدمکشان پرداخت.

اما آن چه که بالاتر از صحنة نبرد رودر رو با دشمن، از مالک یک مجاهد درخشان و نمونه صدق و فدا ساخته بود، نبرد او در کارزار ایدئولوژیک در پرتو انقلاب مریم رهایی بود که به گواهی همرزمانش هم در عملکرد انقلابی و فداکارانه او بارز و برجسته بود، و هم از خلال نوشته هایی که از او به یادگار مانده آشکارو آموزنده است.

قهرمان مجاهد خلق مالک شراعی دو هفته قبل از شهادت در نقشة مسیر خودش در شب بیست و یکم ماه رمضان امسال نوشت:

«در شب شهادت مولایمان علی (ع) با تمسک به او که بالاترین مرزبندی کننده بین حق و باطل است... با ایقان به این که تنها نیروی سرنگون کنندة محتوم رژیم ولایت فقیه فقط مجاهدین هستند که می توانند پیروزی محتوم را برای خلق قهرمان ایران به ارمغان بیاورند و همین مجاهدین برای رسیدن به این سرنگونی نیازمند انقلاب و استفاده از تمامی ظرفیتهای انقلاب رهایی بخش مریم رهایی هستند، متعهد می شوم نه برای خودم که برای به سرانجام رسیدن سرنگونی نظام ولایت فقیه هم چون خودش در انقلاب باشم و هم چون یک مسئول اول مسئولیت بپذیرم. در این مسیر هیچ چیز را برای خودم نمی خواهم.

بگذار مرتجعان و مردگان سیاسی از همه طرف به ما هجوم بیاورند. پس خدایا به حق مولایم علی (ع) کمکم کن بتوانم مسئولیت وتعهداتم را محقق کنم. کمکم کن و به من توانایی بده تا بار این مسئولیت را به دوش بکشم و از همة انرژیهایم برای سرنگونی نظام ولایت فقیه استفاده کنم و کمکم کن مجاهد بمانم و مجاهد بمیرم. ربنا تقبل منا انک انت السمیع العلیم».

یکسال پیشتر نیز، مالک قهرمان در نقشه مسیر خودش در شب قدر سال96 نوشته بود:

«از عراق بیرون نیامدم که جان سالم بدر ببرم. بلکه آمده ام و آمده ایم که صدبرابر بجنگیم. تنها سلاحمان در این مسیر فقط انقلاب است. برای هرچه استفادة بیشتر از انرژیهای انسانیمان در این شرایط و سرزمین جدید برای رویارویی با فرهنگ بورژوایی برای این که مجاهد بمانم و مجاهد بمیرم، برای این که پاسخگوی سرنگونی رژیم باشم ... پس بر سر آن متعهدم و به تمامی الزامات آن نیز پاسخگو خواهم بود».

مالک که یکی از شاخصهای پایداری و ایستادگی در عبور سرفرازانه مجاهدین از سخت ترین شرایط در دوران پایداری پرشکوه بود، این دوران را در نقشه مسیر خود در سال 95، چنین توصیف کرده است:

« بعد از 13سال پایداری پرشکوه وپشت سرگذاشتن ابتلائات فراوان به یمن رهبری خواهر مریم و برادر مسعود در این سالیان و روزگاری که همة مدعیان صحبت از شکست و پایان می کردند، هم چنان پرچم جنگ را بر افراشته نگه داشتند و در هیچ شرایطی هرچند سخت وطاقت فرسا که به معنای واقعی قلبها را به حنجره ها می آورد که با شهادت خواهران و برادرانمان تا خلع سلاح و کودتای ننگین 17ژوئن و غیرو شروع شد و تا همین امروز هم ادامه دارد از شعار جنگ کوتاه نیامدند و ما مجاهدین هم با تأسی به همین رهبری توانستیم تاکنون در جبهة جنگ با رژیم سفقهایی از ایستادگی و مقاومت در نوردیم که شاید در تاریخ بی مانند است».

به راستی که» مجاهد قهرمان مالک شراعی بخاطر پاکبازی، مجاهدت صادقانه و فدای بیکرانش در راه آزادی خلق و میهن، همواره برای کانونهای شورشی و رزم آوران آزادی، نمونه ای الهام بخش باقی می ماند».
لطفا به اشتراک بگذارید: