دانمارک-بیانیه نمایندگان پارلمان درحمایت ازقیام مردم وگردهمایی مقاومت درپاریس

دانمارک-بیانیه نمایندگان پارلمان درحمایت ازقیام مردم وگردهمایی مقاومت درپاریس

 

بیانیه نمایندگان پارلمان دانمارک

در آستانة گردهمایی بزرگ مقاومت درپاریس

حمایت از مقاومت علیه دیکتاتوری آخوندی

و برقراری دموکراسی در ایران

بیانیة نمایندگان پارلمان دانمارک درآستانه گردهمایی بزرگ مقاومت

بیانیة نمایندگان پارلمان دانمارک در آستانة گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس: حمایت از برقراری دموکراسی در ایران، لزوم حسابرسی از رژیم آخوندی در سی‌امین سالگرد قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی

در آستانة گردهمایی بزرگ مقاومت شماری از نمایندگان پارلمان دانمارک بیانیه‌یی را در همبستگی با مبارزة مردم ایران علیه دیکتاتوری آخوندی تحت عنوان «بیانیه در حمایت از دموکراسی در ایران» به امضا رساندند.

این بیانیه که توسط حزب لیست واحد دانمارک منتشر شده و توسط 15 تن از نمایندگان پارلمان از این حزب امضا شده است، با یادآوری نزدیک‌شدن سی‌امین سالگرد قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی در سال 67 بر اساس فتوای جنایتکارانة خمینی جلاد، حکومت آخوندی را رژیمی «سرکوبگر و مرتجع» توصیف و تأکید می‌کند: رژیم آخوندی نه تنها هیچ‌وقت پاسخگوی(قتل عام 67) نبوده، بلکه شکنجه و اعدام را در همین روزها هم در ایران ادامه می‌دهد.

نمایندگان پارلمان دانمارک طی بیانیه یی همبستگی خود را با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس اعلام کردند

نمایندگان پارلمان دانمارک از برقراری دموکراسی در ایران حمایت کردند و بر لزوم حسابرسی از رژیم آخوندی در سی امین سالگرد قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی تأکید کردند

بیانیه در حمایت از دموکراسی در ایران

رژیم دیکتاتوری آخوندی در چهار دهة گذشته مسئول نقض مستمر حقوق بشر در ایران بوده و جنایات بزرگی علیه مردم ایران مرتکب شده است.

امسال سی‌امین سالگرد قتل عام هزاران زندانی سیاسی در ایران است که نیروهای مترقی در آن قتل عام شدند.

رژیم آخوندی هیچ‌وقت پاسخگوی این قتل عام نبوده ؛ بلکه شکنجه و اعدام را در همین روزها هم در ایران ادامه می‌دهد.

حزب لیست واحد بدین‌وسیله همبستگی خود را با همة نیروهایی که برای دموکراسی و عدالت علیه رژیم سرکوبگر و مرتجع (حاکم بر) ایران مبارزه می‌کنند اعلام می‌دارد؛‌ در عین حال لیست حزب واحد دانمارک پشتیبانی خود را از ملیتها و پیروان مذاهب مختلف در ایران که برای احقاق حقوقشان مبارزه می‌کنند اعلام می‌کند.

مردم ایران شایستة جامعه‌یی هستند که همة شهروندان آن از حقوق برابر برخوردار باشند که عبارت خواهد بود از دسترسی به انتخابات آزاد، جایی که برای اعتقادات سیاسی خود مورد تعقیب قرار نگیرند.
لطفا به اشتراک بگذارید: