آنگلا مرکل در لبنان: تنها پول مشکل پناهندگان سوریه را حل نمی کند-20دقیقه-گزارش3-3تیر

گزارش3 ـ آنگلا مرکل در لبنان: تنها پول مشکل پناهندگان سوریه را حل نمی کند


دیدار آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از لبنان بر روی موضوع پناهندگان تمرکز داشت . کارشناسان عقیده دارند تنها کمک های مالی باعث نخواهد شد لبنان از این بحران خارج شود.

سفر صدر اعظم آلمان به خاورمیانه و بیروت پایتخت لبنان که بعد از سفر به اردن انجام شد با هدف بهبودی وضعیت پناهندگان در این کشورها صورت گرفت . او می خواهد تا شرایط را در این کشورها بشکلی تنظیم کند که دیگر پناهندگان به فکر مهاجرت به کشورهای اروپایی و درخواست پناهندگی نیفتند . در این سفر یک هیئت اقتصادی نیز مرکل را همراهی می کردند . سفر مرکل تا جمعه شب یکم تیر ۹۷ ادامه داشت.

 دولت لبنان در سایت خود در روز پنجشنبه ۲۱ ژوئن نوشت از جمله موضوعاتی که بر سر آن در امان و بیروت بحث شد وضعیت پناهندگان بویژه پناهندگان سوری در منطقه بود . کمک به کشورهای منطقه که از تعداد بسیار زیادی پناهنده سوری و عراقی در خاک خود استقبال کرده اند عامل مهمی در قوانین جدید مهاجرت است که مرکل می خواهد آنرا در اتحادیه اروپا جاری کند.

راجح خوری نویسنده و تحلیل گر سیاسی لبنانی در گفتگویی با دویچه وله گفت: اهمیت سفر صدر اعظم آلمان به کشورهای خاور میانه تنها به این دلیل نیست که این کشور بازیگر اصلی و بزرگ منطقه است بلکه آلمان کمک های زیادی را به کشورهای منطقه می کند تا وضعیت پناهندگانی که در این کشورها زندگی می کنند بهتر شود . در همین رابطه لبنان امیدوار است که برخی کمک های مالی به تعویق افتاده را دریافت کند .

از سال ۲۰۱۲ آلمان نزدیک به دو میلیارد یورو کمک را به منظور برنامه های آموزشی و خدماتی، آموزش تیم های امداد رسان و پلیس ویژه اردوگاههای پناهندگی در اردن اختصاص داده بود ولی سال گذشته اردن تنها ۳۷۰ میلیون یورو دریافت کرد .

به نوشته هفته نامه اشپیگل در شرایطی که دولت لبنان به پناهندگان سوری ساکن در این کشور فشار می آورد این فشار باعث برخی محدودیت ها برای آنگلا مرکل می شود .

بعد از اینکه لبنان بیش از ۳۵۰۰ پناهنده را به دلیل ملیت یا دین از این کشور اخراج کرد رابطه اش با سازمانهای بین المللی خراب شد . علاوه بر این، ۴۲ هزار پناهنده دیگر نیز به گزارش هیومن رایتز واچ، با خطر اخراج روبرو هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: